Czerwiec, 2016

Czwartek, 30 czerwca 2016 Kategoria 50-100

PIĘĆ TYSIĘCY KILOMETRÓW

Zamarudziłem nieco przed południem i na dłuższą wycieczkę czasu zabrakło - i dobrze, bo za gorąco na setkę. A że dawno w Palmirach nie byłem, to sobie dziś postanowiłem tam pojechać. Nie robię tego często, bo z Truskawia najpierw jest dwa kilometry totalnie powybijanej drogi, a następnie półtora kilometra kocich łbów - asfalt pojawia się dopiero za cmentarzem. Gdy dojechałem do krajowej "siódemki" zrobiłem wyjątek i tym razem, nie bacząc na hałas samochodowy, pojechałem drogą techniczną wzdłuż niej, aż do samej Warszawy. Gdy tak sobie niespiesznie pomykałem, poczułem w pewnym momencie jakieś obce ciało wewnątrz jamy ustnej. Pierwsza myśl - plomba wyleciała! Gdy językiem wypychałem to coś na zewnątrz, poczułem jakby oparzenie od iskierki w ustach i w palcach poczułem coś niedużego i miękkiego, co natychmiast rzuciłem na ziemię. To musiała być mała pszczółka lub osa, która lekko udziabała mnie jednocześnie w język i dolną wargę od wewnątrz. Przez następne kilka kilometrów czułem lekki ból i odrętwienie, ale na szczęście większych dolegliwości nie miałem. Na Agrykolę wdrapałem się w takim tempie, że nawet się nie zdyszałem - czas o minutę gorszy od PR. Może minuta to niewiele, ale nie przy PR w granicy dwóch minut. :)
Na zakończenie spotkała mnie za to miła niespodzianka. Na Polu Mokotowskim dwie miłe hostessy rozdawały piwo królewskie niefiltrowane. Oczywiście wziąłem i ja i nawet przez chwileczkę myślałem, żeby je szybciutko wypić na miejscu. Uznałem jednak, że nie wypada w stroju rowerowym i z rowerem afiszować się z publicznym piciem. Rowerzyści i tak mają przerąbane i u pieszych i u zmotoryzowanych, to co ja będę jeszcze jeszcze jeden kamyczek do ogródka wrzucał.
A piwo rzeczywiści dobre, wypiłem je dla uczczenia przekroczenia PIĘCIU TYSIĘCY KILOMETRÓW w tym roku.

Rower ukradli
Rower ukradli © yurek55
Przejścia nie ma!
Przejścia nie ma! © yurek55
Dziewczyny piwo królewskie niefiltrowane rozdajo!
Dziewczyny piwo królewskie niefiltrowane rozdajo! © yurek55
Pozują do zdjęcia
Pozują do zdjęcia © yurek55
Królewskie niefiltrowane w koszyczku
Królewskie niefiltrowane w koszyczku © yurek55
Lolek przygotowany na Polska - Portugalia
Lolek przygotowany na Polska - Portugalia © yurek55
PS.
Zmieniły się ustawienia w Locusie i można plik eksportować tylko do  tego serwisu. Co jest grane? Straciłem dwie godziny i nie wiem jak na powrót do dropboxa eksportować.

Środa, 29 czerwca 2016 Kategoria <50

Miasto

Tam i z powrotem jak po gumce. Bez mapy i zdjęć dzisiaj.
Wtorek, 28 czerwca 2016 Kategoria > 100, Piaseczno/Ursynów

Na dwa razy #100

Wczoraj przejechałem 940 km i w samochodzie spędziłem ponad 12 godzin, więc dziś chciałem trochę rozruszać kości.
Przy okazji rozwiązałem pewną zagadkę :)

Prosta Tower
Prosta Tower © yurek55
height="405" width="590" frameborder="0" allowtransparency="true" scrolling="no" src="https://www.strava.com/activities/623896634/embed/f351657a994c80ea7bb7a95c535af2d0833d22e9">

Niedziela, 26 czerwca 2016 Kategoria 50-100

Poranny rozruch

Upał taki, że spać nie można, to wstałem i pojechałem. Na ulicznym termometrze o siódmej rano rześkie 29°C, ale odczuwalnie kilka stopni mniej. Wiaterek trochę chłodził, mokra chustka na głowie też swoje dawała, więc początek podróży był bardzo przyjemny. Później już było tylko gorzej, ale że dystans krótki, to dało się wytrzymać. Wracałem drogą 92, czyli dawną wylotówką na Poznań i jako że znaki zakazu jazdy rowerem ustawione są bardzo gęsto, musiałem udawać niewidomego. Droga dla rowerów jest w takim stanie, że trzeba być bardzo zdesperowanym, albo niezwykle praworządnym żeby z niej korzystać. Do upału dochodził więc strach przed mandatem, powodując jeszcze obfitsze strużki potu na całym ciele. Podobno od jutra ma być chłodniej...?

Kościół w Komorowie
Kościół w Komorowie © yurek55
Pruszków Wyzwolicielom
Pruszków Wyzwolicielom © yurek55
Lenino Warszawa Berlin
Lenino Warszawa Berlin © yurek55

Sobota, 25 czerwca 2016 Kategoria > 100

Upalna setka

Pomimo dość wysokiej temperatury (uwaga:eufemizm!), uznałem, że setkę dam radę wykręcić. Początek, przez zachodnie wioski do Borzęcina i potem z Bielan przejazd przez Warszawę, nie sprawiał mi specjalnych trudności. Na Podzamczu włożyłem koszulkę i chustkę do fontanny i jadąc "na mokro" nie odczuwałem aż tak bardzo upału. Na Wale Miedzeszyńskim musiałem podjąć decyzję, czy wracać na swój brzeg Wisły ostatnim mostem, czy zasuwać do Karczewa na prom. Zdecydowałem się na to drugie. Czekając na prom, powtórzyłem manewr z moczeniem koszulki i chustki, tym razem w wodzie wiślanej. A potem przez Gassy, Obórki, Okrzeszew dojechałem do Przyczółkowej i przed Wilanowem, na Statoilu, uzupełniłem wodę w bidonie, obmyłem twarz i znów mogłem jechać. Było wprawdzie coraz trudniej, ale i do domu coraz bliżej. Jednak gdy przejeżdżałem koło Galerii Mokotów uznałem, że krótki odpoczynek w klimatyzowanym pomieszczeniu dobrze mi zrobi. Wprowadziłem rower do przedsionka i sam też usiadłem na podłodze, ale po kilku minutach stwierdziłem, że wystarczy tego dobrego. Pokonałem więc te ostatnie pięć kilometrów, potem wszedłem pod zimny prysznic, wysłuchałem opinii o swoim stanie umysłowym - nie była zbyt pochlebna (eufemizm) i mogłem zacząć kibicować naszym zuchom w meczu ze Szwajcarią. Frankowiczów pomściliśmy!
W Parku Fontann
W Parku Fontann © yurek55
Dostęp do wody wzbroniony. Wianki
Dostęp do wody wzbroniony. Wianki © yurek55
Basen na Wale Miedzeszyńskim
Basen na Wale Miedzeszyńskim © yurek55
Głęboki basen gwarancją luzu w wodzie :)
Głęboki basen gwarancją luzu w wodzie :) © yurek55

Odpoczynek w klimatyzowanym przedsionku GM © yurek55

Czwartek, 23 czerwca 2016 Kategoria <50

Z Piaseczna przez Agrykolę

Odprowadziłem Hondę do Piaseczna i wróciłem rowerem. Byłem w normalnym ubraniu, na dodatek bez rękawiczek i kasku, więc nie nastawiałem się na dalsze dystanse. Na szybką jazdę zresztą też nie. Za gorąco dzisiaj, na Kinie Ochota termometr pokazywał 33,3°C. Agrykola podjechałem bez szansy na poprawę wyniku. Był gorszy o 19 sekund. Końcówka Trasą Łazienkowską.

Środa, 22 czerwca 2016 Kategoria 50-100

Sianokosy

Wprawdzie siana z tej trawy nie ma, ale kosić trzeba. W jedną stronę rowerem, w drugą - pociągiem. Tym razem zdążyłem na właściwy pociąg, ten o 14:46. W domu byłem przed 16:00. Jadąc na stację kolejową w Nasielsku (która tak naprawdę jest w Pieścirogach) mijałem dziesiątki powalonych drzew przydrożnych. Wszystkie leżały jak ułożone, równolegle do szosy. Wiatr w piątek wiał równo w osi drogi 571. A w Błędowie ci właściciele działek już takiego szczęścia nie mieli.
Powalone drzewa w Błędowie2
Powalone drzewa w Błędowie3 © yurek55

Wtorek, 21 czerwca 2016 Kategoria <50

Po książkę

Najpierw pojechałem na Ursynów, a że to niedaleko, to powrót zaplanowałem troszkę naokoło, ale bez przesady. Nie miałem wystarczająco dużo czasu by wracać przez Górę Kalwarię i Grójec. W tamtą stronę postanowiłem sprawdzić, jak jedzie się ulicą Marynarską od Żwirki do Wołoskiej. Początkowy odcinek, do wiaduktu,jest nieco nieprzyjemny, bo trzeba jechać lewym pasem na drodze trzypasmowej - środkowy i prawy pas, wyprowadzają ruch na Południową Obwodnicę. Sytuacja rowerzysty jest na tym kawałku mało komfortowa, bo samochody śmigają z lewej i z prawej strony, ale nie było tak źle, jak myślałem. Później Marynarska staje się normalną ulicą i po minięciu Galerii Mokotów, stałą trasą dojechałem na miejsce. Wracałem przez Las Kabacki i dojechałem do Parku Kultury i Wypoczynku w Powsinie, a tam niespodzianka. Na całym terenie obowiązuje zakaz jazdy rowerem! Oczywiście to jeszcze jeden martwy przepis, którego nikt nie respektuje, wymyślony w trosce o bezpieczeństwo spacerowiczów. A pod kawiarnią na terenie stojaki rowerowe stoją jak byk, czyli wiadomo, że życie toczy się swoją drogą, a regulamin swoją. Na odkrytym basenie ceny jak w ubiegłym roku: normalny - 15 zł, ulgowy - 8. Dziś nie było tam jeszcze żywego ducha, oprócz biletera i ratownika, oczywiście. Po zejściu po schodach nie ruszyłem tym razem do ulicy, ale drogą gruntową o nazwie ulica Wczasowa, skrajem lasu dojechałem do ulicy Prawdziwka i do miejscowości Kierszek, a potem do Piaseczna. Nie zaglądałem tym razem do córki, tylko szybko Puławską wróciłem do domu.
Pomnik Cesarzowej Achai Tom V str.956
Tylna lampka prosto z Państwa Środka © yurek55

Niedziela, 19 czerwca 2016 Kategoria 50-100, przed śniadaniem

Porannie przez Pruszków

Postanowiłem utrwalić sobie wczorajszą drogę i pojechałem tak samo, tylko w drugą stronę. Głównie chodziło mi o Pruszków, bo jakoś nie ogarniam tego miasta. Dziś okazało się, że znowu pomyliły mi się kierunki i to pomimo ciągłego sprawdzania w telefonie. Jakiś nieogarnięty jestem. Dopiero jak znalazłem Żbików. charakterystyczny kościół i wiadukt nad Autostradą Wolności mogłem dalej jechać na pamięć. Chyba będę musiał jeszcze raz tam się wybrać i pojechać jak należy. Niedobrze tylko, że oni nie lubią rowerzystów i znaków nastawiali zakazu od groma. Dziś rano ruchu nie było, to olałem - jak pojadę w normalny dzień mogę zarobić mandat.

Proces szesnastu [18 - 21 czerwca 1945]
Proces szesnastu [18 - 21 czerwca 1945] © yurek55
Stąd do Moskwy wywieziono przywódców państwa podziemnego
Stąd do Moskwy wywieziono przywódców państwa podziemnego © yurek55
"LAUS AUDACIBUS CONTUMACIBUS - FIAT VERITAS ET IUSTITIA" - Chwała odważnym, wytrwałym - niech się stanie prawda i sprawiedliwość.

Sobota, 18 czerwca 2016 Kategoria Naprawy

Po setkę

Nie miałem dziś żadnego innego celu jak tylko zaliczyć setkę. To się chyba nazywa jeżdżeniem dla statystyk, prawda? Jadąc na zachód zmagałem się z przeciwnym wiatrem i w Lesznie średnią miałem 18,7km/h, ale potem już ho! ho! Niestety wiedziałem, że jadąc stałą trasą przez zachodnie wioski nie osiągnę założonego dystansu i musiałem pokombinować, żeby nie dokręcać pod domem. Skierowałem się na Ożarów i Pruszków, ale do Tworek już dziś nie zaglądałem, tylko pojechałem na Piastów. Potem uprzytomniłem sobie, że to wszystko za krótko i postanowiłem poszukać drogi na Pęcice i Janki i tamtędy dotrzeć do domu. Przy zakładach Centra skręciłem na południe i po krótkim błądzeniu odnalazłem w końcu właściwą drogę. Zdjęcie tylko jedno, bo szkoda mi było czasu. Drugie, jako ciekawostka. Ten rower stoi przypięty w tym miejscu jeszcze od wczesnej wiosny. Może właścicielowi się film urwał jak go przypinał i do dziś nie wie, co się z nim stało?