Maj, 2016

Poniedziałek, 30 maja 2016 Kategoria 50-100

Skosić trawę na działce

Znalazłem sobie dobry powód do wyjazdu - postanowiłem, że pojadę skosić trawę na małej działce. Wprawdzie trudno to co tam rośnie nazwać trawą, ale po przejechaniu kosiarką wygląda przynajmniej schludniej i czyściej. Nie można tego robić w weekendy, bo jak się tam wszyscy rozłożymy, to nie ma warunków do koszenia. Hałas nie sprzyja dobremu odpoczynkowi, a do tego rozłożone na ziemi miliony bambetli, leżaki, koce, stoły, zabawki, etc. etc. nie pozwalają na jeżdżenie kosiarką.
Chcąc uniknąć największego upału wyruszyłem zaraz po ósmej i mając sprzyjający wiatr na miejscu byłem przed jedenastą. Avg na dystansie 62 km wyszło mi 23.3 km/h. Dobrze, że tym razem nie musiałem martwić się powrotem, bo ten miałem zaplanowany Kolejami Mazowieckimi. Po pierwsze dlatego, by zdążyć na obiad, po drugie - zapowiadali burze. No i dobrze, bo nie wyobrażam sobie jazdy pod wiatr do Warszawy, po tak intensywnie spędzonym dniu.
Tymczasem jadąc w tamtą stronę mogłem się wcale nie zatrzymywać. Zrobiłem to tylko zwyczajowo przy fontannie w Czosnowie, by zmoczyć chustę   i później już tylko dwa razy na szybkie foto. Za to powrót z działki był dla mnie dużą mordęgą. Gdy ;po trzech godzinach intensywnych prac polowych wyjechałem na szosę do Nasielska, przekonałem się jak jestem słaby. Przeciwny wiatr tak mnie sponiewierał, że martwiłem się czy na pociąg zdążę. Wprawdzie  zapas czasu miałem więcej niż wystarczający, ale jak patrzyłem na prędkość i czułem jakim jest okupiona wysiłkiem, miałem chwile zwątpienia. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie, bo na stację tym razem dojechałem pół godziny przed odjazdem pociągu. Mogłem spokojnie kupić w biletomacie bilet i jeszcze pokręcić się w okolicach stacji.
PS. Na zjeździe do mostu w Goławicach osiągnąłem 46 km/h, to tylko o dwa kilometry mniej, niż mój ubiegłoroczny rekord na drodze 62 do Czerwińska.
Zjazd do mostu
Tajemnicze ruiny przy stacji Nasielsk © yurek55

Niedziela, 29 maja 2016 Kategoria 50-100, przed śniadaniem

Gassy przed śniadaniem

Wiedziałem, że mam około trzy godziny czasu, a to wystarcza na pętelkę do Gassów, albo przez zachodnie wioski do Zaborowa. Dziś wybrałem trasę numer jeden. Jechało się dużo lepiej niż wczoraj.
Tymczasowy mostek nad Jeziorką
Tymczasowy mostek nad Jeziorką © yurek55
Wisłą w Gassach
Wisłą w Gassach © yurek55
Wodotryski na rynku w Piasecznie
Wodotryski na rynku w Piasecznie © yurek55
Techniczną do Alei Krakowskiej
Techniczną do Alei Krakowskiej © yurek55
Chyba ich nie lubią na Ochocie?
Chyba ich nie lubią na Ochocie? © yurek55

Sobota, 28 maja 2016 Kategoria > 100, Naprawy

Zobaczyć mural i zmierzyć miasto.

Jeśli Gazeta Wyborcza coś krytykuje, jeśli jej dziennikarzom coś się nie podoba, to ja mam zawsze przeciwne zdanie. O powstającym muralu na Żoliborzu, na który środki wywalczyli w budżecie partycypacyjnym mieszkańcy, redaktor Jarosław Osowski pisał: "ponure malowidło",  "Do głosowania [...]wzywali księża", "Wszystko wygląda dość kiczowato". Postanowiłem więc sam to sprawdzić.
Początek niestety nie był najlepszy, bo już po dwóch kilometrach przebiłem tylną dętkę i musiałem zrobić sobie dłuższy postój. Tym razem dziurkę zrobiła trójkątna blaszka, która ostrym końcem wbiła się w przednio - boczną część opony. To pierwsza guma (pana, flak, kapeć) od niemal półtora roku (styczeń 2015).
Powstańczy mural na Żoliborzu
Powstańczy mural na Żoliborzu © yurek55
To są kryteria kiczu wg GW
To są kryteria kiczu wg GW © yurek55
Ponure malowidło wg GW
Ponure malowidło wg GW © yurek55
Tak więc jak widać powyżej, malowidło nie mogło podobać się Wyborczej, co innego orzeł z czekolady, różowe baloniki i tęczowe flagi. Czerscy jak zawsze w formie.
Po dojechaniu do końca Trasy Armii Krajowej, w Markach skręciłem ku Warszawie, by kolejny dzień pod rząd przejechać Radzymińską, Aleją Solidarności i Trasą W-Z. Dziś chciałem wreszcie zmierzyć odległość, od wschodniej do zachodniej granicy miasta. W ubiegłym roku jak pamiętacie, zmierzyłem oś  północ - południe  która liczy 27 kilometrów. Dziś wyszło niespełna 18,5 kilometra. Ale pomiar jest i tak do poprawki, bo wschodniego krańca trzeba szukać na drodze do Mińska Mazowieckiego za Starą Miłosną. Ten jest północno - wschodni.
Wschodni kraniec Warszawy
Wschodni kraniec Warszawy © yurek55
Zachodni kraniec Warszawy
Zachodni kraniec Warszawy © yurek55
Kajakarz na Wiśle
Kajakarz na Wiśle © yurek55
Kiedy już dojechałem do rogatek Warszawy mogłem skręcić na wiadukt i ulicą Gerdziejewskiego przez Ursus wrócić do domu. Było gorąco, a na dodatek podciął mi skutecznie skrzydła starszy facet na zwykłym rowerze, z którym tasowałem się przez całą Warszawę. Ja go wyprzedzałem i zyskiwałem przewagę gdy on stał na światłach, a po kilkuset metrach znowu widziałem jego oddalające się plecy.  A w końcu światła się skończyły i tylem go widział. A nie był to młodzik na szosie, tylko człowiek w moim wieku. Pewnie to buty spd dają taką przewagę. Pokrzepiony nieco tą myślą ruszyłem dalej na zachód dawną poznańską wylotówkę z zamiarem opuszczenia jej zanim pojawi się znak B-9 i skieruje mnie na najgorszą drogę rowerową na Mazowszu. Kiedyś już nią jechałem, niedawno Hipek też dość niepochlebnie ją opisywał, więc w Ołtarzewie skręciłem w lewo i niebawem zobaczyłem z daleka monumentalny kościół na Żbikowie. Nie pchałem się do centrum Pruszkowa, tylko jakimiś opłotkami dotarłem do nielegalnego, acz uczęszczanego przejścia przez tory i po chwili byłem po drugiej stronie. A piszę, że uczęszczane, bo to "czarny punkt kolejowy" - siedem ofiar śmiertelnych, czworo rannych. Gdy dotarłem do Podkowy Leśnej postanowiłem odwiedzić kościół i zobaczyć jak wygląda latem.
Wygląda tak.

Białe pawie © yurek55
Ogród przykościelny
Ogród przykościelny © yurek55
W ogrodzie nieco odpocząłem, nabrałem sobie do butelki wody i pojechałem do Nadarzyna. Patrząc na przejechany dystans widziałem, że jest szansa na setkę, więc potem pojechałem w kierunku Piaseczna i dopiero w Lesznowoli skierowałem się w kierunku domu. Pomimo, że jechało się dziś trudno, bo wschodni, sprzyjający wiatr miałem na warszawskim odcinku pomiędzy rogatkami, cel osiągnąłem, choć avg nie powala.

height="405" width="590" frameborder="0" allowtransparency="true" scrolling="no" src="https://www.strava.com/activities/590956354/embed/df121e619c7140c3145e41414841fb1914b7119d">
Czwartek, 26 maja 2016

Poranny przejazd przez miasto

Wczorajszy kształt śladu wydawał mi się jakiś taki niesymetryczny i dziś postanowiłem go "poprawić". Wczesna pora i świąteczny dzień sprzyjały przejazdowi przez Warszawę - puste o tej porze ulice pozwalały udawać daltonistę. :) Niestety poranne słońce dość szybko zasłoniły jednostajnie szare chmury i myślałem nawet, czy nie nastąpi powtórka z wczorajszego, ale na szczęście nie zaczęło padać. Starałem się jechać szybko, bo byłem letnio ubrany, a temperatura bynajmniej letnia nie była, no i jak zwykle przed śniadaniem czasu nie miałem zbyt wiele. Udało się zdążyć na czas, a nawet nieco przed czasem. Ale takiej średniej jeszcze nie miałem.
Wisła z Mostu Gdańskiego
To już cmentarz katolicki na Bródnie. Dziś Dzień Matki [*]
Człowieczy los na Targówku
Człowieczy los na Targówku © yurek55
Niestety nie rozumiem tego przesłania. Jest tu i gra słów i personifikacja i alegoria - za dużo jak na mój umysł prostego magistra.

Środa, 25 maja 2016 Kategoria <50

W lekkim deszczu

Dziś obrałem zupełnie inny kierunek i dojechałem do Marek. Tam zaczął lekko kropić deszcz, a z oddali słychać było pomruki zbliżającej się burzy. Ja tymczasem beztrosko zapomniałem o kurtce i zacząłem się troszeczkę martwić jak będę jechał. Chwilowo postanowiłem schronić się w Centrum Handlowym Marki i poczekać, aż sytuacja się wyklaruje. Deszczyk kropił i kropił, ja siedziałem i siedziałem i nie zanosiło się na jakikolwiek przełom pogodowy. W tej sytuacji postanowiłem zignorować kropelki deszczu i jechać do domu. Niestety brak błotników spowodował, że od dołu bardziej mnie zmoczyło, niż od góry. Dopiero za Wisłą było sucho.
Po warszawskiej stronie nie pada
Po warszawskiej stronie nie pada © yurek55
Widok na praską wyspę z Mostu Śląsko-Dąbrowskiego
Widok na praską wyspę z Mostu Śląsko-Dąbrowskiego © yurek55
Jak tak teraz patrzę na kształt śladu to widzę, że muszę go poprawić. Będzie bardziej regularny.

height="405" width="590" frameborder="0" allowtransparency="true" scrolling="no" src="https://www.strava.com/activities/587719187/embed/6d3c3db54b4eab623b80bbb75f6891232f34f692">
Wtorek, 24 maja 2016 Kategoria <50

O drogach dla rowerów

Wczoraj zapomniałem napisać, że pierwszy raz pojechałem poniższą drogą dla rowerów wzdłuż Żwirki i Wigury.
Droga dla rowerów - Żwirki i Wigury
Droga dla rowerów - Żwirki i Wigury © yurek55
Wygląda nieźle, ale kończy się na najbliższym skrzyżowaniu i dalej trzeba zjechać na jezdnię. Tylko skoro później całą Żwirki muszę przejechać po jezdni, to co mi daje ten czterystumetrowy odcinek drogi rowerowej? Na jego końcu jest wprawdzie Uniwersytet Medyczny, więc może to jest ukłon w stronę przyszłych lekarzy? W każdym razie, teraz skręcając z Banacha w stronę Okęcia, będziemy musieli pojechać ten kawałek po ddr. To wszystko w trosce o nasze bezpieczeństwo - dziękujemy ci warszawski zetdeemie. Ciekawe tylko czy policja ustawi tam miejsce poboru opłat od rowerzystów, jak na ulicy Warszawskiej na odcinku od Borzęcina do Babic. Pisał o tym niedawno hipek99, ja też kiedyś w identycznej sytuacji uniknąłem tam mandatu.
Nie jestem rzecz jasna jakimś ortodoksyjnym przeciwnikiem ddr, są miejsca gdzie się przydają, np. na wiaduktach jak tu,
Wiadukt nad torami - Ursus
Wiadukt nad torami - Ursus © yurek55
ale budowanie kilkusetmetrowych odcinków, z niczym nie połączonych, to sztuka dla sztuki, albo dla statystyki.
A na zakończenie dodam, że jazda drogą rowerową jest  bardziej niebezpieczna, niż jazda po jezdni. Jako normalny uczestnik ruchu drogowego jestem traktowany jak każdy inny pojazd. Najwyżej ktoś nie zachowa przepisowego metra przy wyprzedzaniu. Rowerzystka, która zginęła pod betoniarką w zeszłym tygodniu, przejeżdżała Lazurową przejazdem rowerowym. Kierowcy skręcający na zielonej strzałce, patrzą dalej, na jezdnię. Nie widzą tego, co pod nosem - rowerzysty na dedeerce...

Poniedziałek, 23 maja 2016 Kategoria 50-100, Piaseczno/Ursynów

Po zakupy

Znowu rano pojechałem do sklepu, tym razem kupować dziecięce sandałki, sukienki, lalki etc.. Pomimo przyjechania jak zwykle na otwarcie, pierwszy raz nie udało mi się dostać właściwego rozmiaru. Wytrwale i dogłębnie przeszukiwałem kosz, z napierającą na plecy gromadą pań w różnym wieku i niestety w tym kolorze nie znalazłem. Wróciłem do domu, ale podrażniona ambicja nie pozwalała tak zostawić tej sprawy. Rzuciłem sprawunki i natychmiast udałem się do drugiego sklepu, który dla odmiany jest czynny od ósmej. Tym razem polowanie zostało uwieńczone pełnym sukcesem.  Następnie porozwoziłem towar do zamawiających, a że  dziś nie chciało mi się jechać na 100%, to i średnia mizerna. Za gorąco, czy jak?
Staw pomiędzy Puławską a Rzymowskiego
Staw pomiędzy Puławską a Rzymowskiego © yurek55
Ulica Koszykowa wraz z powstająca
Ulica Koszykowa wraz z powstająca "Halą Koszyki" © yurek55

Sobota, 21 maja 2016 Kategoria > 100

Pętla do Niepokalanowa

Do Niepokalanowa trafiłem raz - i to przez przypadek - w Wielką Sobotę 2014 roku . Kusiło mnie by powtórzyć tę wycieczkę, ale już w bardziej sprzyjających warunkach, czyli powrót z wiatrem, a nie pod wiatr jak wtedy. No i nie chciałem jechać krajową 92, czyli dawną poznańską wylotówką. Aha! I miało nie być tym razem presji czasu. Od samego początku wszystko układało się jak trzeba, nawet przeciwny wiatr nie był tak mocny, jak ja dzisiaj. Jechało się wyśmienicie, wyprzedzali mnie tylko szoszoni, ja wyprzedzałem całą resztę, czyli gospodynie jadące do sklepu i gospodarzy jadących na pole. O dziwo, jak sprawdziłem na nieocenionej Stravie, na segmencie Wieruchów - Leszno - Podkampinos (28,6 km) miałem średnią 20 km/h co dało mi 45 czas (na 47 sklasyfikowanych użytkowników) :).
W Niepokalanowie pochodziłem trochę po terenie, pooglądałem, zrobiłem kilka zdjęć i wtedy dowiedziałem się, że o 14:00 muszę być na Dworcu Centralnym. To "muszę" wynikło właściwie z mojej inicjatywy, bo mogłem tę sprawę załatwić i później, ale chyba chciałem sprawdzić, czy dam radę tak szybko dojechać. Jako że miałem wiatr w plecy, moje ego rosło wraz z prędkością jazdy i ubywającym dystansem. Na końcu było już tak wielkie, jak pewnego ministra spraw zagranicznych, bo do samego końca nikt mnie na ziemię nie sprowadził.
A na Centralny dotarłem dwie minuty przed czasem.
Fronton kościoła w Niepokalanowie
Kościół w Niepokalnowie © yurek55
Piątek, 20 maja 2016 Kategoria <50

Miasto i szpital

Pętla poranna przez las na Bemowie do Latchorzewa i przez Blizne i Nowolazurową do domu. Druga niespodziewana wycieczka popołudniowa, do szpitala na Kopernika, posiedzieć z Dominiką, w oczekiwaniu na zabieg zespolenia kości przedramienia. Tata w tym czasie pojechał do domu po jakieś rzeczy na przebranie itp.
PS. Spadła z huśtawki.
Czwartek, 19 maja 2016 Kategoria > 100

Uciułana stówa na raty.

Dzień zacząłem od lektury książki i tak mnie wciągnęło śledztwo prowadzone przez prokuratora Teodora Szackiego, że nie zamierzałem  przerywać, aż dowiem się kto  zabił. Na szczęście w połowie książki zadzwonił telefon, co pozwoliło mi zweryfikować swoje plany i pojeździć trochę. Najpierw był Gocław, stamtąd na Bemowo i do domu. Zjadłem obiad i znowu pojechałem na Bemowo, a stamtąd do Piaseczna i wróciłem przez południowe wioski. Szkoda, że powrotna droga się nie zapisała, chyba nie odblokowałem pauzy, bo bardzo szybko jechałem i  Strawa by mi przyznała kilka pucharów więcej. :)