Lipiec, 2023

Niedziela, 30 lipca 2023 Kategoria całe NIC

Sensa Giulia GF Ultegra Special

Wreszcie się przejechałem na rowerze mojego zięcia. Jakiejś bardzo spektakularnej poprawy osiągów nie zaobserwowałem i utwierdziłem się w przekonaniu, że lepszy rower mi niepotrzebny. Szpanować nie mam przed kim, części z grupy Sora są dużo tańsze i nie widzę pożytku z posiadania drogiego roweru.
  • mapa trasy mini
Sobota, 29 lipca 2023 Kategoria 50-100, Gassy, Piaseczno/Ursynów, przed śniadaniem

Na szybko i na czczo do Gassów

Dziś tylko rano udało się trochę czasu na rower wygospodarować i pojechałem tam, gdzie cała Warszawa jeździ. Ale nie w sobotni poranek. Jechało się bardzo dobrze i to tak, że miałem wrażenie, wiatru w plecy niezależnie od kierunku jazdy. Niewytłumaczalne są to zjawiska i nawet nie usiłuję znaleźć prawidłowości rządzącej moimi wahaniami formy. Po prostu cieszę się, jak jadę szybko - i nie przejmuję się, jak jadę wolno.

Ujście Jeziorki do Wisły - widok z mostu w Obórkach, w sobotni poranek
Ujście Jeziorki do Wisły - widok z mostu w Obórkach, w sobotni poranek © yurek55

• Kalorie 2051kcal
Piątek, 28 lipca 2023 Kategoria Pływanie

Basen/30

• Aktywność Pływanie
Poniedziałek, 24 lipca 2023 Kategoria > 100

Duży Kampinos, odwiedzić kota na Gassach Północy, przekroczyć osiem tysięcy kilometrów

W mojej nomenklaturze duży Kampinos oznacza trasę dookoła Puszczy Kampinoskiej i staram się choć raz w ciągu roku taki objazd zrobić. Z reguły wycieczkę taką, łączę z degustacją wyśmienitych bułeczek nadziewanych serkiem mascarpone, w sklepie "U Marty" w Secyminie. Dziś wstałem i wyszedłem z domu na tyle wcześnie, że mogłem sobie pozwolić na dłuższy dystans i zrobienie pętli wokół Kampinosu. Kierunek jazdy odwrotny niż ruch wskazówek zegara, czyli najpierw Łomianki, potem Czosnów i dalej na północ do Kazunia, zwrot na zachód i jazda aż do Śladowa, następnie kolejny zwrot, tym razem na południe do Żelazowej Woli i zamknięcie pętli powrotem na wschód przez zachodnie wioski.
Jeśli chodzi o północny odcinek trasy, to tym razem nie jechałem cały czas drogą wojewódzką 575, ale odbiłem w prawo pod wał, bo skoro ktoś zrobił dla nas, rowerzystów, tak wspaniałą drogę, to grzech nie skorzystać. No i koteła trzeba było odwiedzić. :)

Kici-kici, kotecku
Kici-kici, kotecku © yurek55
Gassy Północy
Gassy Północy © yurek55
Za to do kościoła w Brochowie nie skręciłem, bo akurat droga była rozkopana, stąd tym razem fotki tylko z daleka.

Kościół w Brochowie1
Kościół w Brochowie1 © yurek55
Kościół w Brochowie2
Kościół w Brochowie2 © yurek55

A kawałek dalej na drodze wojewódzkiej 705, stoi od 23 kwietnia rozbity doszczętnie i spalony wrak Passata, trumna dwóch osób.

Ponury widok
Ponury widok © yurek55
Spalony wrak przy drodze 705
Spalony wrak przy drodze 705 © yurek55

Jechałem cały czas drogą 705 aż do momentu, gdy z wielkim zaskoczeniem zobaczyłem tabliczkę z napisem "Sochaczew".  Nie tak miałem jechać, ale zagapiłem się i musiałem szukać innej drogi do Żelazowej Woli. Włączona na szybko nawigacja Google wywiodła mnie w polne drogi nieprzejezdne dla cienkich opon, więc musiałem zawrócić i po krótkim błądzeniu i kolejnym odcinku terenowym, dotarłem wreszcie do dworku Fryderyka Chopina. Ostatni odcinek pokonałem przy sprzyjającym wietrze, z jednym przystankiem w Lesznie na zakup wody.
W trakcie wycieczki zjadłem baton proteinowy i koszmarnie słodki żel energetyczny, z przystanku na bułeczki w Secyminie tym razem zrezygnowałem. Energi wystarczyło mi do końca. :)
Jest osiem tysięcy!

Żelazowa Wola
Żelazowa Wola © yurek55

Mała Wieś Przy Drodze
Mała Wieś Przy Drodze © yurek55

Piątek, 21 lipca 2023 Kategoria 50-100

Pętla mostowa

Niby miało dziś nie padać, ale ciemne chmury na niebie budziły wątpliwość w sprawdzalność tej przepowiedni. Dlatego postanowiłem nie oddalać się od miasta i zrobić wycieczkę pomiędzy najdalszymi warszawskimi mostami. Jadąc do Mostu Południowego, najpierw Belwederską a potem Sobieskiego, na całej długości widziałem prace nad budową linii tramwajowej do Wilanowa. Trwające wykopki nie ułatwiają życia kierowcom i nie chcę myśleć, jak wygląda jazda w porannym i popołudniowym szczycie.

Najbardziej południowy most Warszawy
Najbardziej południowy most Warszawy © yurek55
Po przedostaniu się na drugą stronę Wisły, ruszyłem z powrotem Wałem Miedzeszyńskim, a potem drogami rowerowymi wzdłuż Wisły, aż do Mostu Gdańskiego. Po drodze pogoda postanowiła się poprawić, niebo się rozchmurzyło i mogłem pomyśleć o wydłużeniu trasy. Po powrocie na właściwy brzeg, odbiłem ba zachód i przez Laski, Babice i Bronisze dojechałem do Piastowa. A ponieważ bardzo lubię drogę rowerową w Regułach wzdłuż Raszynki, to właśnie tamtędy dotarłme do Michałowic i potem do domu.

Kanał Kamionkowski łączący Port Praski z Wisłą
Kanał Kamionkowski łączący Port Praski z Wisłą © yurek55
Najbardziej północny most Warszawy
Najbardziej północny most Warszawy © yurek55

Czwartek, 20 lipca 2023 Kategoria 50-100, Piaseczno/Ursynów

Kawałek kiełbasy dobrze obsuszonej

Dzisiejszy wpis sponsoruje powyższy cytat, który jak wiedzą wszyscy pochodzi z książki "Dzieci z Bullerbyn". Za każdym razem jak jestem u córki w Piasecznie, zapominam o doskonałej kiełbasie wiszącej pod sufitem i czekającej tam na mnie. Dziś więc, nie bacząc na złowrogie wróżby pogodowych przepowiadaczy, pojechałem wyłącznie w tym celu, by mieć gwarancję, że nie zapomnę. No i tym razem się udało. :)

Pałac na wodzie
Pałac na wodzie © yurek55
Żniwa na Wilanowie, w tle Ursynów
Żniwa na Wilanowie, w tle Ursynów © yurek55
Ulica Ruczaj
Ulica Ruczaj © yurek55

Środa, 19 lipca 2023

Basen/29

To już 42 kilometry w tym roku
  • Aktywność Pływanie
Wtorek, 18 lipca 2023 Kategoria > 100, Piaseczno/Ursynów

Radujmy się - jest asfalt na Klonowej!

Po trzech latach dokończyli ostatni, stumetrowy, fragment ulicy Klonowej na granicy Koczargów i Wojcieszyna. Z niewiadomych powodów, wykonawca remontu drogi, pozostawił nieskończony ten kawałek i przez rok nic się tam nie działo. No cóż, nie musimy wszystkiego rozumieć, prawda? dalej pojechałem przez Mariew do Zaborówka i z powrotem przez zachodnie wioski. A ponieważ chciałem zahaczyć o Piaseczno, skręciłem na Bronisze i przez Piastów dojechałem do Reguł i dalej do Walendowa, Łaz, Antoninowa i Bobrowca. Na miejscu jak zwykle uzupełniłem bidony, zmoczyłem koszulkę i czapeczkę i mogłem jechać do domu. Jazda przyjemna, wiatr bardziej pomagał niż przeszkadzał, a na dodatek chłodził, temperatura wreszcie niższa niż ostatnio, a rano nawet dość chłodno.

Brakujące sto metrów asfaltu na ulicy Klonowej
Brakujące sto metrów asfaltu na ulicy Klonowej © yurek55
Będzie przejazd rowerowy pod S7 w ciągu ulicy Przyleśnej
Będzie przejazd rowerowy pod S7 w ciągu ulicy Przyleśnej © yurek55

Sobota, 15 lipca 2023 Kategoria 50-100, Gassy, Piaseczno/Ursynów

Start Race Around Poland 2023

Nie żebym był jakimś wielkim znawcą i kibicem, ale skoro wybrałem się na Gassy, to chwilkę spędziłem w Obórkach na starcie tego ultramaratonu. Akurat trafiłem na przygotowania zawodniczki z numerem 512, reprezentantki hiszpańskiej, która startowała na dystansie najkrótszym, 300 kilometrów. Zawodnicy z dystansu 3600 kilometrów startowali dużo wcześniej. Później, w drodze do Gassów, Hiszpanka mnie wyprzedziła, podobnie zresztą jak setki innych ludzi, ale ja nie robię z tego problemu. Wiem, ile mogę i jakie są moje ograniczenia. Dziś na przykład, udało mi się podczepić do czwórki starszych panów, przejechać nimi kilka kilometrów - i nie odpaść. Nasze drogi się rozdzieliły, gdyż jechałem do Piaseczna, a oni pewnie do Góry Kalwarii, ale fajnie się jechało w grupie i szybciej niż samemu. U córki skorzystałem z kranu z zimną wodą na podwórzu, namoczyłem koszulkę, czapkę, uzupełniłem bidony i odświeżony ruszyłem na ostatni etap, do domu. Pomimo wysokiej temperatury jechało się całkiem dobrze, myślę, że to z powodu częstego sięgania po bidon.

Ostatnie szczegóły przed startem

• Kalorie 1951kcal
Piątek, 14 lipca 2023 Kategoria 50-100, bieda-gravel

Ponownie do Nieporętu

Jak się odda samochód na przegląd, to trzeba go odebrać. Był gotowy na wczoraj, ale padał deszcz i dopiero dziś się po niego wybrałem. Droga ta sama co przedwczoraj, tylko zacząłem na Ochocie, do Nieporętu dojechałem przez Rusinowy Bród i drugą stroną Kanału Królewskiego wróciłem do Kobiałki i do warsztatu.
Na zjeździe Agrykolą - 48 km/h bez kręcenia.

Cięcia pielęgnacyjne drzew
Most przez Wisłę © yurek55
Przęsło mostowe
Przęsło mostowe © yurek55
Bystry Baranek - 75 355 kilometrów