Październik, 2022

Poniedziałek, 31 października 2022 Kategoria 50-100

Gołą nogą nad Zalew

Najpierw pojechałem na Cmentarz Bródnowski, a skoro już obrałem ten kierunek, postanowiłem zrobić trasę nad Zalew Zegrzyński. To miła odmiana po wciąż tych samych widokach i to nawet pomimo dość nieprzyjemnego fragmentu drogi krajowej 61, od ronda w Wieliszewie do Legionowa. W Legionowie z kolei, droga rowerowa w bardzo złym stanie, wyboje, wyłomy, poprowadzona po jakichś parkingach osiedlowych, przy garażach, fatalny wjazd na wiadukt nad torami, jednym słowem - KOSZMAR! Przy jezdni oczywiście ustawiony znak B-9, żeby jakiś rowerzysta nie próbował zignorować tego udogodnienia, dopiero w Jabłonnej można normalnie jechać pasem rowerowym. Później Tarchomin i kawałek po wale przeciwpowodziowym, ale nie polecam. Nierówna kostka, dużo spacerowiczów, wózków dziecięcych, psów, rowerzystów i rolkarzy. Po drugiej stronie Wisły już bez emocji i niespodzianek.

Ciepło i słonecznie
Fotka z Mostu Północnego © yurek55

Niedziela, 30 października 2022 Kategoria <50, przed śniadaniem

Poranne wioski południowe

Dostaliśmy na kilka dni Tosię pod opiekę i dlatego rano, zamiast na rower wychodzę z psem. Dziś jedno z drugim udało się połączyć i pokręciłem trochę po południowych wioskach. Pogoda nadal sprzyja, można jeździć z gołą nogą.

Wierzby

Droga techniczna © yurek55

Trasa na mapie

• mapa trasy mini
Piątek, 28 października 2022 Kategoria 50-100, Gassy, ku pomocy, kurierowo, Piaseczno/Ursynów

Kawa i szarlotka w GK

Piękna pogoda daje okazję do wyciągnięcia z powrotem letnich ciuchów i cieszenia się jazdą "na krótko". Odebrane wczoraj książki zawiozłem do Piaseczna, a stamtąd gdzie mogłem pojechać? Oczywiście do Góry Kalwarii! :) Tylko tym razem zupełnie inną drogą, którą od lat nie jechałem, przez Baniochę i Kąty, ale z pominięciem krajowej 79. Po zjedzeniu tytułowego zestawu powrót do Warszawy standardową trasą przez Gassy i Obórki do Wilanowa.

Koń jaki jest, każdy widzi
Koń jaki jest, każdy widzi © yurek55
Góra Kolarska © yurek55
Mapa ze Stravy

Czwartek, 27 października 2022 Kategoria <50

Po książkę, po ciemku, po mieście

Bardzo rzadko jeżdżę po zmroku, ale miałem zakupy do odebrania w księgarni na Czerrniakowskiej  i chciałem sobie przypomnieć, jak to jest. Zamontowałem uchwyt do mojego Convoya i tak doposażony wyruszyłem na krótką przejażdżkę po ulicach Warszawy. Żadnych ekscytujących przygód, ani niebezpiecznych sytuacji nie zanotowałem, a najbardziej irytujący byli rowerzyści bez świateł. Nawet jednego spytałem, dlaczego, to usłyszałem - "Ja dziś wyjątkowo bez świateł - w trybie ninja". Pewnie mu się wydawało, że jest dowcipny.
PS. Na zjeździe Agrykolą, bez pedałowania, wyprzedziłem czterech rowerzystów. :)
Czwartek, 27 października 2022 Kategoria 50-100, Gassy

Do przystani i Piaseczna na kawę z gofrem

Turystyczny przejazd do przystani w Gassach i do Piaseczna, przy pięknej pogodzie. Nic nowego za wyjątkiem postoju w cukierni na rynku w Piasecznie. Gofry bardzo dobre, kawa też w porządku.
A hasło na plakacie jest z gruntu nieprawdziwe i nie wiem, skąd taki pomysł komuś się urodził. :)

Nieprawda -

• Kalorie 2088kcal
Środa, 26 października 2022 Kategoria 50-100

Kontrola przejezdności

Znudziły mnie trasy na południe i tym razem wybrałem wariant północny, przez Łomianki do Czosnowa i przy okazji sprawdzić, co tam nowego z inwestycją drogową na Rolniczej. Przejazd przez centrum Alejami Jerozolimskimi do Nowego Światu i zjazd Tamką nad Wisłę, standardowo, po jezdni, ale na bulwarach jest już droga rowerowa.
Na ryby!
Na ryby! © yurek55
Most Gdański
Most Gdański © yurek55
Niestety nadal trwa budowa kolektora wiślanego i przy Dewajtis musiałem wjechać na Wybrzeże Gdyńskie. Na szczęście dla mnie, korek był na wszystkich trzech pasach, aż do skrętu na Cmentarz Północny i mogłem w miarę bezpiecznie jechać pomiędzy samochodami. W normalnych warunkach drogowych raczej bym się na to nie zdecydował.
Ale władza robi to przecież dla nas!
To przecież dla nas!
To przecież dla nas! © yurek55

Za to popularna, acz nielubiana i traktowana jako zło konieczne, droga z Łomianek do Czosnowa, czyli słynna Rolnicza już przejezdna całkowicie. Ludzie twierdzą, że jest nudna, mnie to nie przeszkadza i chętnie nią jeżdżę.  Droga powrotna do domu wiodła przez puszczańskie wioski m.in. Truskawkę i Wiersze, gdzie zawsze staję na fotki przy kościele, ale do Leszna trzeba dojechać nielubianą przez mnie drogą wojewódzką 580 579.

Droga przez Kampinos
Droga przez Kampinos © yurek55
Kościół w Wierszach
Kościół w Wierszach © yurek55

Nielubianą, bo były tam w ostatnich latach dwa śmiertelne wypadki z udziałem rowerzystów. Dlatego ucieszyłem się, gdy po kilku kilometrach zobaczyłem ukończoną już, doskonałą drogę dla rowerów. Niestety zanim zdążyłem się nacieszyć, droga się skończyła i trzeba było wracać na szosę, chyba nawet kilometra nie ma. Trochę lipa. :(

Piękna droga rowerowa wzdłuż
Piękna droga rowerowa wzdłuż "580"579 © yurek55
Koniec drogi asfaltowej
Koniec drogi asfaltowej © yurek55

Ostatni fragment drogi, z Leszna przez zachodnie wioski, nie przyniósł żadnych nowych obserwacji ani niespodzianek. Przez nadal zamkniętą drogę do Błonia, ruch samochodowy kieruje się teraz na ten kawałek i nie jest już tak pusto i przyjemnie, jak kiedyś.

Wtorek, 25 października 2022 Kategoria <50

Sprawdzić przejezdność Klonowej w Koczargach

Zaczynam żałować schowania letnich spodni i koszulek, bo temperatura powróciła do wartości dwucyfrowych i widziałem nawet 17°C na swoim Garminie. Niby spodnie mam cienkie, ale wolę z gołą nogą jeździć, dopóki się daje. Coś z tym trzeba będzie zrobić. A co do jazdy, to dziś kierunek zachodni i kontrola postępu prac w Koczargach na Klonowej. Początek nawet zachęcający, bo wertepy zalano już pierwszą warstwą asfaltu, ale to tylko podpucha. Po ośmiuset metrach wracają wykopy i rozkopy, wre praca przy budowie kolejnego niepotrzebnego rondka, w kolejnej polskiej wsi. W miastach stawia się słupki, a we wsiach buduje ronda.
Miłe złego początki...
Miłe złego początki... © yurek55
...lecz koniec żałosny
...lecz koniec żałosny © yurek55
Ceny paliw Pb95 6,81; Pb98 7,42; ON 7.90; LPG 3,02
Ceny paliw Pb95 6,81; Pb98 7,42; ON 7.90; LPG 3,02 © yurek55
Poniedziałek, 24 października 2022 Kategoria <50

Piątki z Michałowic

Poranne spojrzenie za okno na mokre jezdnie skutecznie odebrały mi chęć do jazdy i postanowiłem poczekać aż wiatr i słońce [hłę, hłe] je osuszy. W międzyczasie (tak, wiem!) pojechałem po jakieś tam zakupy do domu i popatrzeć w sklepach odzieżowych za kurtką dla siebie na zimę. Polowanie zostało uwieńczone powodzeniem w pierwszym sklepie i po pierwszej przymiarce, ale i tak na rower wyszedłem dopiero o drugiej. Trasa z konieczności krótka i dobrze znana, czyli drogi techniczne wzdłuż S8 z wariantem do Pęcic i Suchego Lasu.

Tytułowa droga
Tytułowa droga © yurek55
Zbiornik wodny w Michałowicach
Zbiornik wodny w Michałowicach © yurek55
Triban w trawie
Triban w trawie © yurek55

Piątek, 21 października 2022 Kategoria 50-100

To tu, to tam...

Od rana miałem dzień wypełniony różnymi obowiązkami, takimi jak wizyta na Ursynowie i przeglądem samochodu, dzięki czemu przypomniałem sobie, jak to szczęście nie jeździć do pracy samochodem. Po powrocie zjadłem śniadanie, wypiłem kawę, przejrzałem wiadomości w internecie i ruszyłem dopiero po dwunastej. Nie miałem sprecyzowanego planu i jechałem według powiedzenia "gdzie oczy poniosą". W Michałowicach zauważyłem, że droga rowerowa zyskała nazwę "Piątki z Michałowic". Doczytałem po powrocie, że w ten sposób uhonorowano tych, którzy poszli do Powstania Warszawskiego w 1944 roku. Nie omieszkałem również kolejny raz przejechać "pofalowanej" drogi rowerowej w Zamieniu i upewnić się ostatecznie, że te lamenty w internecie są wzięte z dupy. Chciałem też przejechać ulicą Marynarską po drodze rowerowej, która wygląda niezwykle kusząco, ale kończy się chodnikiem i w okolicach stacji Warszawa Służewiec i pętli tramwajowej, trzeba lawirować pomiędzy pieszymi. A jest tam naprawdę wąsko i ciasno, dobrze że nie muszę tamtędy jeździć.

Droga rowerowa w Michałowicach
Droga rowerowa w Michałowicach © yurek55
Piątka z Michałowic
Piątka z Michałowic © yurek55
Czwartek, 20 października 2022 Kategoria <50

Trochę zimno i trochę o Trekbiku

Tytuł jest nieco eufemistyczny, gdyż tak naprawdę rano było zimno jak cholera. Wprawdzie ubrałem się nieco cieplej niż zwykle, ale to "nieco", było zdecydowanie niewystarczające na temperaturę 2°C. Później, gdy słupek rtęci doszedł do dziesięciu, zacząłem odczuwać komfort termiczny, ale po powrocie do domu natychmiast przeorganizowałem swoje zestawy ubrań rowerowych. O jeździe pisać nie mam o czym, mogę natomiast wspomnieć o wizycie w serwisie Treka. Ponieważ od dawna mam problemy z opadającą kierownicą, a boję się jej zniszczyć zbyt mocnym dokręceniem, zajechałem po drodze do Trekbika w Al. Jerozolimskich 200.  Pan serwisant nie dość, że zrobił co trzeba, to jeszcze nie chciał wziąć za to pieniędzy. A to nie była robota na pięć minut: najpierw odkręcił kierę, posmarował pastą do karbonu, dał podkładki sprężynowe, ustawił i dokręcił kluczem dynamometrycznym. Podczas pracy sympatycznie sobie pogawędziliśmy i choć mój rower jest wart tyle, co jedno koło w ofercie sklepu, wcale nie czułem się z tym jakoś źle.