Luty, 2021

Sobota, 27 lutego 2021 Kategoria 50-100, kwadraty

Góra Kalwaria inaczej

Już równy rok katuję napęd i to już jego ostatnie podrygi. Nie da się podjechać pod górę, nie da się mocniej ruszyć np. spod świateł i dlatego też wybrałem inną drogę do Góry Kalwarii. Powodem był słynny w mazowieckich kręgach podjazd  Lipkowską, którego nie chciałem z buta pokonywać, bo trochę wstyd. Na drodze 724 jest nieco łagodniejszy podjazd i udało mi się go podjechać w siodle. Niestety w Czersku musiałem na dół zjechać po kwadrat nadwiślański i podjazd z powrotem, od połowy wprowadziłem niestety. Potem już było płasko i delikatnie pedałując, na miękkim przełożeniu dojechałem do stacji w Górze Kalwarii. Pociąg już na mnie czekał i powrotną drogę przebyłem komfortowo, a nie szarpiąc się z wiatrem. Zresztą od początku takie było założenie, bo dziś nie miałem czasu.

Skarpa w Czersku
Skarpa w Czersku © yurek55
Doga po kwadrat
Doga po kwadrat © yurek55 - a właściwie powrót
Kilkaset butelek po piwie Perła
Kilkaset butelek po piwie Perła © yurek55 (na zdjęciu mały fragment całości)
W pociągu z Góry KalwariiW pociągu z Góry Powrót z G.Kalwarii © yurek55

height="405" width="590" frameborder="0" allowtransparency="true" scrolling="no" src="https://www.strava.com/activities/4858794381/embed/d8a5d43adff98d0e4e8e121492577d98d8086e64">

Rozproszone chmury, 6°C, Odczuwalna temperatura 0°C, Wilgotność 76%, Wiatr 7m/s z ZPłnZ - Klimat.app
  • Kalorie 1960kcal
Środa, 24 lutego 2021

Pierwszy raz na krótko

Myślałem rano, że dziś nigdzie nie pojadę, tak mnie uda bolały. Ale jak już obejrzałem do końca "Człowieka z żelaza" na Kino Polska, to uznałem, że lekki rozruch jednak mi się przyda. Pogoda wiosenna, wreszcie czas na krótkie spodnie i tylko koszulkę niepotrzebnie z długim założyłem.

Resztki zimy na Kasprzaka
Jadę! © yurek55
Kontrola czasu 14:07, Borzęcin
Kontrola czasu 14:07, Borzęcin © yurek55
Trakt Królewski w roztopach od Borzęcina...
Trakt Królewski w roztopach od Borzęcina... © yurek55
Tu było, tu stało - biurowiec Zakładów Świerczewskiego © yurek55
Kolejowa
Kolejowa © yurek55

Bezchmurnie, 14°C, Odczuwalna temperatura 11°C, Wilgotność 58%, Wiatr 2m/s z ZPłdZ - Klimat.app
Wtorek, 23 lutego 2021 Kategoria 50-100, Gassy

Cztery lata z Bystrym Barankiem

Wczoraj zaplanowałem wycieczkę do Czerska po brakujący kwadrat, ale poranna mgła była tak gęsta, że ledwo widziałem dom po drugiej strony ulicy. A później, kiedy już można było jechać, to dał o sobie znać mój wewnętrzny  leń i w rezultacie dopiero koło południa wygramoliłem się z domu. Wybrałem sprawdzoną trasę na Gassy, ale w tych dniach nie ma dobrych, czyli suchych dróg. Na dodatek przytrafiło mi się przejechać kawałek za traktorem, wyładowanym parującym, końskim nawozem. Aż musiałem sobie przystanek przy moście na Jeziorce zrobić, żeby dać mu odjechać. Pod górę już mój napęd nie daje rady, ale czekam z wymianą na poprawę warunków. Nie stosowałem tym razem żadnych zabiegów wydłużających żywotność, nie jeździłem na dwa, trzy łańcuchy, a i tak ponad jedenaście tysięcy kilometrów przejechałem.
Mój Bystry Baranek wczoraj cztery lata skończył i w tym czasie osiągnął przebieg 48 406 km. Mechanizm korbowy i suport trochę mniej, bo wymieniałem je na gwarancji - 34 886 km. Nie wiem, czy nie należało by pomyśleć nad wymianą? Co sądzicie?

Jeszcze zimowa Jeziorka w Obórkach
Jeszcze zimowa Jeziorka w Obórkach © yurek55
Ulica Literatów wiedzie z Gassów do Konstancina Jeziorny
Ulica Literatów wiedzie z Gassów do Konstancina Jeziorny © yurek55
Droga w Oborach
Droga w Oborach © yurek55

height="405" width="590" frameborder="0" allowtransparency="true" scrolling="no" src="https://www.strava.com/activities/4835727835/embed/c611550027f36ee6dc02d64267eb92c75b4afc63">
Pochmurno z przejaśnieniami, 6°C, Odczuwalna temperatura 2°C, Wilgotność 87%, Wiatr 3m/s z Z - Klimat.app
Poniedziałek, 22 lutego 2021 Kategoria 50-100, kwadraty

Wiosenne roztopy

Po długiej przerwie skuszony piękną, słoneczną pogodą wybrałem się na kolejne polowanie na kwadraty. Znowu pociągiem z Zachodniego do Grodziska, a potem jazda na południe do Tarczyna i jeszcze kawałek dalej. Po drodze upolowałem pominięty kiedyś kwadrat, do którego wtedy nie dojechałem, a dziś  się udało, choć łatwo też nie było. Nadal są jeszcze zaśnieżone i zalodzone drogi, ale tym razem tylko jedna. Szosy natomiast spływają wodą z roztopionego śniegu i znaleźć suchy odcinek, to jak na loterii wygrać. Rower, ubranie i buty ubłocone niestety nieziemsko. Ciuchy można do pralki wrzucić, ale rower doprowadzić do porządku, to przynajmniej godzina czyszczenia.

Przebieralnia plenerowa w Żabiej Woli
Wędkarstwo podlodowe, © yurek55
Fort Zbarż w zimowym anturażu
Fort Zbarż w zimowym anturażu © yurek55

Bezchmurnie, 5°C, Odczuwalna temperatura 1°C, Wilgotność 75%, Wiatr 3m/s z Płd - Klimat.app
Wtorek, 16 lutego 2021 Kategoria <50, całe NIC

Nic na siłę...

Jakoś w końcu po tylu dniach przerwy zmusiłem się do wyjścia na rower. W planach była wycieczka do Czerska po ominięty kwadrat w południowo - wschodnim narożniku. Jednak już po bardzo krótkim czasie zmieniłem zdanie, skracając w myślach wycieczkę do trójkąta gassowego. A po kolejnych minutach uznałem, że wszystko mi dziś nie pasuje i zawróciłem do domu. Nie wiem, czy naprawdę było zimno i czy naprawdę rower nie chciał jechać i rzeczywiście było mokro na jezdniach, ale zupełnie straciłem chęć do jazdy. A prawdziwa przyczyna zapewne jest w środku - jakoś mi się nie chce.

Bezchmurnie, -3°C, Odczuwalna temperatura -10°C, Wilgotność 63%, Wiatr 6m/s z PłdPłdW - Klimat.app
  • Temperatura -1.0°C
Piątek, 5 lutego 2021 Kategoria 50-100, Gassy, Naprawy

Zablokowany pedał i ratunek u Króla rowerów

Coś w tym musi być, że jak się człowiek wraca, to  mu się co nie powiedzie. Ja dziś wracałem się po telefon i przy okazji rozebrać się trochę, bo za ciepło się ubrałem. Dobrze chociaż, że nie wybrałem się gdzieś daleko po kwadraty, bo strach myśleć jak bym wracał.
Ale do brzegu.
Po długiej przerwie postanowiłem Gassy odwiedzić i całkiem fajnie mi się jechało, w tych pięknych okolicznościach przyrody. Trochę strzelało mi coś czasem w pedale, ale już przyzwyczajony jestem do przeróżnych odgłosów wydawanych przez Baranka i specjalnie nie zwracałem na to uwagi. Do czasu, aż pedał odkręcił się od korby i został przy bucie. Przyznam, że dość mnie to zaskoczyło i dopiero po kilku sekundach dotarło do mnie, co widzę. Zatrzymałem się i spróbowałem przykręcić, ale ponieważ pedał nie chciał obracać się na osi, to po kilku ruchach korbą znów się odkręcił. Włożyłem go do kieszeni i pedałując tylko prawą nogą dojechałem do bazy ciągników w Oborach i warsztatu na terenie. Początkowo chciałem tylko pożyczyć klucz 15 i dokręcić, ale dotarło do mnie, że to nic nie da. Facet, który tam pracował, też był tego zdania i nawet próbował jakoś pomóc. Odkręcił nakrętkę z osi, coś tam pokombinował, przykręcił z powrotem i powiedział, że do warsztatu dojadę. Teraz jazda moja polegała na tym, że lewą nogę miałem wypiętą i środkiem stopy naciskałem podczas ruchu korby w dół, a zdejmowałem ją z pedału podczas ruchu w górę. Dawało się jechać, ale niezbyt prędko. W warsztacie w Konstancinie niezbyt mi pomogli, jedynie dokręcił mocniej korbę i psiknął smarem, ale to pomogło, jak umarłemu kadzidło. Po kilkudziesięciu metrach zrozumiałem, że tu nie da się nic zrobić, tylko trzeba pedały zmienić. Po drodze był Decathlon Wilanów na Przyczółkowej, ale to chyba najmniejszy obiekt w Warszawie i zaopatrzenie też nędzne. Mocno rozczarowany i z myślą, że do samego domu będę musiał się tak dokulać, pojechałem dalej. Wprawdzie wiedziałem, że na Branickiego jest słynny Airbike z rowerami Speca po czterdzieści tysięcy, ale początkowo nie brałem go pod uwagę. Jednak  po dalszych kilkuset metrach mordęgi zmieniłem zdanie. W końcu kupowałem już u nich owijkę i nawet mi ją założyli fachowo, a kredytu w banku brać nie musiałem. Tym razem też cena okazała się do przyjęcia, tym bardziej, że bloki są w komplecie, a moje są tak wytarte, że już dawno planowałem je wymienić. Cena moich Shimano 520 okazała się wyższa o 20 zł niż w Decathlonie z tym, że w Decu ich nie ma, ani stacjonarnie, ani online. :)
Do domu dojechałem już bez problemów, za to wymiana bloków na nowe, zajęła mi dobrą godzinę. Wytarty blok to pestka, ale wytarta na płasko śruba mocująca, nie dawała szans na włożenie klucza sześciokątnego. Potrzebna była i wiertarka i młotek i jeszcze trochę innych narzędzi, ale w końcu jakoś się udało.
Kępa Okrzewska
Kępa Okrzewska © yurek55
Wilanówka, fotka z mostu
Wilanówka, fotka z mostu © yurek55
Gassy, przystań
Gassy, przystań © yurek55

Wtorek, 2 lutego 2021 Kategoria kwadraty, 50-100

Drogami czwartej kolejności zimowego utrzymania

Nie sądziłem wyjeżdżając z domu, że przyjdzie mi takimi drogami jechać. Trasa była wytyczona po asfaltach i żadnych niespodzianek nie przewidywałem. Ale w praniu wyszło inaczej i pierwsze dwadzieścia kilometrów pokonywałem drogami takimi jak na zdjęciu, lub niewiele lepszymi. Potem już asfalty były czarne, ale za to mokre i znów wróciłem ubłocony i z przemoczonymi skarpetami. Mogłem pojechać wczoraj, ale chyba było za pięknie i za sucho.

Pieńki Radziejowickie ul. Kwitnącej Jabłoni
Pieńki Radziejowickie ul. Kwitnącej Jabłoni © yurek55

Droga Kamionka - Zboiska, mostek na Pisi Tucznej
Droga Kamionka - Zboiska, mostek na Pisi Tucznej © yurek55

Przewaga chmur, -2°C, Odczuwalna temperatura -4°C, Wilgotność 80%, Wiatr 5m/s z PłdPłdZ - Klimat.app