Maj, 2014

Sobota, 31 maja 2014 Kategoria 50-100, Sobotnio

Występy w Parku Żeromskiego i Zajezdnia "Inflancka"

Początek wycieczki miałem bardzo dobry, po znanej i pustej trasie jechało się doskonale. Ubrany byłem "na krótko", więc żeby się rozgrzać, trzeba było pedałować i kilometry szybko nawijały się na opony. Jak wracałem było już dużo cieplej, a ja znalazłem się w okolicach Placu Wilsona i tam utknąłem na dłużej. Trafiłem w Parku na występ młodych ludzi ze Szkoły Musicalowej Teatru Roma w ramach Karuzeli Cooltury. Jeśli ktoś widział musical "Metro", to prezentowane widowisko było utrzymane w podobnym klimacie.

Estrada w Parku Żeromskiego
Estrada w Parku Żeromskiego © yurek55
Karuzela Cooltury
Karuzela Cooltury © yurek55
Młodość, taniec, śpiew
Młodość, taniec, śpiew © yurek55

Potem zamiast jechać, oglądałem plakaty wywieszone na parkowym parkanie tworzące wystawę "Nie po drodze nam z przeciwnikami socjalizmu", co mi zajęło kolejne kilkadziesiąt minut. Oto jeden z nich

Zarządzenie w sprawie zakończenia jesiennej orki i siewu
Zarządzenie w sprawie zakończenia jesiennej orki i siewu © yurek55

Tak wybiłem się z rytmu jazdy, że zrezygnowałem z nabijania kilometrów i powolutku przemieszczałem się po cichych uliczkach Starego Żoliborza dokoła Cytadeli, aż dojechałem do terenów dawnej Zajezdni MZK na Inflanckiej.

Kolumnada
Kolumnada © yurek55
Domy na Inflanckiej
Domy na Inflanckiej © yurek55
Tu zaszła zmiana...Inflancka
Tu zaszła zmiana...Inflancka © yurek55

Wynik miesiąca maja 1291km.

Piątek, 30 maja 2014 Kategoria <50, kurierowo

Miasto, kurierowania c.d.

Kolejne rzeczy do odebrania w różnych punktach miasta, część jazdy po chodnikach, bo inaczej się nie dawało.

Czwartek, 29 maja 2014

Serwisowo i kurierowo.

Poranny deszcz skutecznie zniechęcił mnie do snucia jakichkolwiek planów rowerowych. Do Lidla po rękawiczki pojechałem samochodem, a potem zająłem się doprowadzaniem roweru do porządku po wczorajszej jeździe. Przede wszystkim chodziło mi o łańcuch; 'wyszejkowałem" go w benzynie i nasmarowałem. Przy okazji umyłem też zębatki i przerzutki, wyczyściłem z błota ramę, obręcze, siodełko, lampkę itp. Użyłem też po raz pierwszy rozkuwacza i skróciłem łańcuch, bo po przymierzeniu okazało się, że jest o jedno ogniwo dłuższy od oryginalnego. Lepiej późno, niż wcale.
Ponieważ pogoda się poprawiła postanowiłem zrobić test łańcucha i odebrać zakupione na aledrogo prezenty dla dzieci. Najpierw pojechałem na Stępińską,  a potem do Babic i wróciłem przez Wieruchów, Macierzysz i Szeligi. W rowerze po przejechaniu ok. 2800 km zaczynają się problemy z płynną zmianą przełożeń, czyli trzeba wyregulować przerzutki.  Niestety bez stojaka jest bardzo trudne, szczególnie dla kogoś takiego jak ja, który nigdy tego nie robił. Na filmach w youtube wygląda to prosto, ale ja zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać. Pewno prędzej, czy później będę musiał dać zarobić serwisowi rowerowemu.

Środa, 28 maja 2014 Kategoria 50-100, kurierowo, Piaseczno/Ursynów

Nie lubię jeździć w deszczu!

Dzisiejsza pogoda nie za bardzo nadawała się do jazdy rowerem, ale tę wiedzę pozyskałem o wiele za późno. Jak powszechnie wiadomo, nie lubię jeździć w deszczu i staram się unikać takich sytuacji, a dziś sprzeniewierzyłem się swoim zasadom.
Początek nie zapowiadał się źle, temperatura odpowiednia, przestało padać i zaczynał schnąć chodnik pod moim oknem, a to jest zawsze niezawodny sygnał, że można wyjeżdżać. Początek jazdy był na tyle suchy, że nawet kurtki z plecaka nie musiałem wyjmować. Potem wprawdzie zaczęło drobno kropić, ale byłem tak rozgrzany, że zanim krople docierały do ciała, to parowały i byłem prawie suchy. Niestety deszcz postanowił sprawdzić przemakalność mojej koszulki i w Falenicy padało już tak mocno, że musiałem jednak założyć kurtkę. Po chwilce spędzonej pod daszkiem, deszcz zamienił się w deszczyk i mogłem jechać dalej. Odnalazłem ulicę Zagórzańską, odebrałem przesyłkę  i ruszyłem w drogę powrotną. Jazda w siąpiącym deszczyku była dość uciążliwa, ale nie z powodu opadów, a z powodu kałuż na jezdni i samochodów. No i z powodu braku błotników w moim rowerze. Ale w końcu dojechałem do Wału Miedzeszyńskiego i mogłem wreszcie zjechać z ulicy na drogę dla rowerów. Deszcz też jakby przestawał padać i zacząłem się zastanawiać, czy jechać do domu, czy może jednak zawieźć do Piaseczna to co odebrałem. Myślałem tak przez siedem kilometrów, a w tym czasie przestało padać, nic nie chlapało spod kół i znowu mogłem cieszyć się jazdą. Postanowiłem tylko, nie jechać ulicami jak wczoraj, a przejechać się nad Wisłą, w ciszy i spokoju. Niestety deszcz nie dał całkiem za wygraną i po jakimś czasie znowu zaczął padać. Na szczęście nie były to opady intensywne, niemniej po dotarciu na miejsce byłem już solidnie przemoczony. Kropla drąży skałę, a co dopiero moją absolutnie nieprofesjonalną kurtkę? Nie było jednak tak źle, nawet suchych skarpet i butów nie chciałem, ani kurtki - uznałem, że ostatnie kilometry do domu dojadę i tak. Wypiłem kawę, zjadłem czekoladę i z nową energią ruszyłem w drogę do domu. Wiedziałem, że do setki mi trochę zabraknie, ale musiałem jechać najkrótszą drogą, bo już późno się zrobiło i czas mnie gonił. I nawet jazda Puławską i kolejnymi ulicami nie robiła już na mnie wrażenia - i tak byłem mokry do samego spodu, od stóp, do głów. Pozwalałem nawet sobie, wjeżdżać pełną bombą w kałuże i patrzeć jaka fajna fontanna się robi. Po powrocie natychmiast wszystko poszło do pralki, buty schną wypchane gazetami, a ja nadal NIE LUBIĘ JEŹDZIĆ W DESZCZU!

Czerwone maki

Czerwone maki © yurek55
Droga dla rowerów, Wał Miedzeszyński
Droga dla rowerów, Wał Miedzeszyński © yurek55
Wisła okolice Kępy Oborskiej
Wisła okolice Kępy Oborskiej © yurek55
Droga na wale
Droga na wale © yurek55

Wtorek, 27 maja 2014 Kategoria 50-100, ku pomocy, Piaseczno/Ursynów

Rowerem i samochodem.

Miałem trochę spraw do załatwienia i rower dziś służył mi w celach transportowych do dojazdu i powrotu z Piaseczna. W tamtą stronę pojechałem przez Wilanów i Konstancin, bo na trasę Wałem Zawadowskim nie miałem czasu - i nie będę raczej tamtędy jeździł. Od Klarysewa zakaz jazdy rowerem, a ddr po lewej stronie jezdni, bez sensu...
Z Piaseczna wróciłem samochodem, pozałatwiałem wszystko, co było do zrobienia, odstawiłem auto na miejsce i jeszcze raz wsiadłem na rower. Wracałem najkrótszą droga i najszybciej jak umiałem, ale rekordu 48 minut nie pobiłem, było 49...

Poniedziałek, 26 maja 2014 Kategoria <50

***Turystycznie i spacerowo***

Rano pojechałem do sklepu Lidl i udało mi się zdobyć deficytowy towar, który rzucili na otwarcie. Gdybym przyjechał choć pół godziny później, nic już bym nie dostał. Taka sytuacja.

Klimat PRL-u,
Klimat PRL-u, "wyngiel je we wiosce" © yurek55
Później pojechałem odebrać coś w poważnym urzędzie i strój rowerowy byłby tam zupełnie nie na miejscu, więc w cywilnych ciuchach poszwendałem się niespiesznie po mieście i tyle na dziś.
Rzeźba ogrodowa w Parku Krasińskich
Rzeźba ogrodowa w Parku Krasińskich © yurek55
Park i Pałac Rzeczpospolitej
Park i Pałac Rzeczpospolitej © yurek55
Pomnik
Pomnik © yurek55
Napis na pomniku
Napis na pomniku © yurek55
O tej kontrowersyjnej inwestycji było głośno swego czasu, głównie za sprawą wydania pozwolenia na budowę  przez Naczelnik Wydziału Architektury. Protesty i akcje na FB zdały się psu na budę, co widać poniżej. Przy okazji robienia zdjęć pokłóciłem się z cieciem, któremu to się nie podobało. Spytałem, czy to tajny wojskowy obiekt strategiczny, a po jego odpowiedzi, dalszy ciąg mojej tyrady nie nadaje się do cytowania. Nikt mnie tak błyskawicznie nie wyprowadza z równowagi, jak cham z poczuciem misji, któremu się wydaje, że ma władzę.
Głęboka dziura przez dziurę w płocie
Głęboka dziura przez dziurę w płocie © yurek55
Kontrowersyjna inwestycja
Kontrowersyjna inwestycja © yurek55
Budowa widok od Miodowej
Budowa widok od Miodowej © yurek55

Sobota, 24 maja 2014 Kategoria <50, przed śniadaniem

Poradnik narkomana: Dzień na działce:)

Ze swojej stałej trasy, przed Borzęcinem skręciłem na Ołtarzew, potem Konotopa i przez Piastów wróciłem do domu. Troszkę skróciłem trasę, bo dziś dzień na działce.

Na działce
Na działce © yurek55

Piątek, 23 maja 2014 Kategoria 50-100, Sobotnio

Trzy razy miasto.

Drugi raz użyłem aplikacji Warszawa 19115 zgłaszając niedziałające wodotryski Pod Skrzydłami. Skoro wszędzie woda może tryskać, to dlaczego nie u mnie, na Ochocie? Żar lał się z nieba, a tu takie rozczarowanie...

Nie ma, nie ma, wody na pustyni (miejskiej)
Nie ma, nie ma, wody na pustyni (miejskiej) © yurek55

Czwartek, 22 maja 2014

Warszawski szlag(!) nadwiślański.

Ponieważ wczoraj nie udało mi się zobaczyć fali kulminacyjnej na Wiśle, postanowiłem sprawdzić jak sytuacja wygląda dzisiaj. Woda zdążyła opaść już o metr, a do stanu z maja 2010 roku brakowało dużo, dużo więcej, więc właściwie nie było co oglądać.
Ale za to jazda wzdłuż Wisły, to coś, co mnie zupełnie zaskoczyło, bo zapomniałem, jak można w naszym mieście utrudnić życie rowerzystom. Już od Mostu Marii Curie poustawiane zapory, bo wodociągowcy coś robią, potem remont mostu i ślimaków na Trasę AK, przy Centrum Olimpijskim też nie ma przejazdu a od klubu Spójnia remont drogi dla rowerów i chodnika aż do Mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Następnie "zmieniamy Warszawę dla was, teraz czas na bulwary wiślane", potem budowa stacji metro Powiśle, remont estakad Mostu Łazienkowskiego i to już koniec szlaku rowerowego nad Wisłą.  A po drugiej stronie, terenowa droga rowerowa jest aktualnie pod wodą. Na dodatek nie widziałem ani jednego robotnika i ani jednej pracującej maszyny, więc raczej w tym roku wzdłuż Wisły nie pojedziemy.
Ja w każdym razie kilka razy musiałem zawracać, pod Mostem Toruńskim przejechałem jezdnią, a do Nowego Zjazdu dojechałem środkowym pasem zieleni Wisłostrady. Bo sprawa wygląda tak, że nawet jak jest odcinek ddr, to kończy się np. parkanem, albo placem budowy. I taką to dziś miałem jazdę.

Tam gdzieś na lewo od drzew, jest budowana droga rowerowa.Tarchomin
Tam gdzieś na lewo od drzew, jest budowana droga rowerowa.Tarchomin © yurek55

Z Marykury widok na lewy brzeg
Z Marykury widok na lewy brzeg © yurek55

Woda opadła, można przejechać. Wiadukt na płn. od ulicy Dewajtis
Woda opadła, można przejechać. Wiadukt na płn. od ulicy Dewajtis © yurek55

Dalej mozna jechać środkiem Wisłostrady po pasioe zieleni
Droga dla rowerów przy Spójni. Nawierzchnia szutrowa © yurek55

Szutrowa droga dla rowerów przy Spójni
Koniec jazdy nad Wisłą © yurek55
Tu właśnie przeskoczyłem na pas zieleni i jadąc kilkaset metrów po trawie, wyczyściłem sobie opony z błota.

W ubiegłym roku pisałem o tych bulwarach, teraz jest jeszcze gorzej, wolałem przejechać na drugą stronę.
"Bulwary wiślane remontowane są od ponad roku, pisałem zresztą o tym, wkurzając się, jak wszyscy rowerzyści, że zablokowali nam nadwiślańską trasę."

Zmieniamy Warszawę dla was, czy jakoś tak...Ale nie zmienili jeszcze
Zmieniamy Warszawę dla was, czy jakoś tak...Ale nie zmienili jeszcze © yurek55

Niedawno tu była duża plaża
Niedawno tu była duża plaża © yurek55

Może kiedyś te wszystkie remonty się skończą, ale dużo wody upłynie w Wiśle, zanim zajrzę tam ponownie.

Środa, 21 maja 2014 Kategoria Piaseczno/Ursynów, ku pomocy, 50-100

Wysoka woda i strażacy na straży.

Miałem dziś pojechać nad Wisłę zobaczyć kulminacyjną falę powodziową, ale musiałem zmienić swoje plany i w trybie awaryjnym pojechać do Piaseczna. Już zapomniałem jak satysfakcjonująca jest poranna jazda ulicą Wołoską, a szczególnie jej odcinkiem od szpitala MSW, do Domaniewskiej. Wprawdzie nie liczyłem ale sadzę, że setkę stojących w korku samochodów minąłem. Starałem się jechać szybko, bo czas naglił i uzyskałem wynik 48 minut od wyjścia z domu. Gdyby nie światła, to jeszcze ze dwie - trzy minuty bym urwał.
Wracałem przez Konstancin trochę zmodyfikowaną trasą, bo skręciłem w ul. Oborską i zanim dotarłem do ronda na Warszawskiej widziałem kilkanaście domów, których i Carrington by się nie powstydził.
"Kto chce aspirować do polskiej elity biznesowej, powinien mieć posiadłość w tej podwarszawskiej miejscowości. Tak jak najbogatszy Polak Jan Kulczyk, przedsiębiorca z branży farmaceutycznej Jerzy Starak, biznesmen inwestujący w biurowce Zbigniew Niemczycki, współwłaściciel TVN Mariusz Walter, giełdowy rekin Zbigniew Jakubas czy gwiazdy sportu i rozrywki jak Maryla Rodowicz lub Roman Kosecki."  Więcej o polskim Beverly Hills tutaj
Na rondzie wybrałem kierunek na Ciszycę, by z wału nad Wisłą zobaczyć jak wygląda sytuacja powodziowa. Dojeżdżając, z daleka widziałem wóz Straży Pożarnej, a już z bliska, kilku strażaków piekących kiełbaski na ognisku i wystawiających gołe torsy do promieni słonecznych. Lepiej służbę pełnić na wale, niż w remizie. W Kępie Oborskiej dokładnie ten sam obrazek, drugi zastęp strażaków też korzysta z uroków pięknej pogody i służby na świeżym powietrzu.
Na wale przeciwpowodziowym pracował też traktor koszący bujną trawę po kolana, żeby można było dojrzeć, czy nie ma uszkodzeń.  Tym razem woda podeszła tylko do podnóża i raczej niebezpieczeństwa nie ma.

Piaskarnia pod wodą
Piaskarnia pod wodą © yurek55
Druga piaskarnia też pod wodą
Druga piaskarnia też pod wodą © yurek55
Woda u podnóża wału
Woda u podnóża wału © yurek55
Niestety na sesję z mostów nie wystarczyło mi czasu, więc nie wiem jak wygląda rzeczywisty poziom wody, a szkoda, bo chciałem zobaczyć jak wyglądają remontowane od lat bulwary warszawskie. Podobno zalało?