Sierpień, 2024

Sobota, 31 sierpnia 2024 Kategoria > 100

Pół-Kampinos

Po swojej prywatnej Golgocie, bo tylko tak mogę nazwać wczorajszą jazdę, z niejaką obawą myślałem o wsiadaniu na rower. Na szczęście totalna niemoc odeszła, co stwierdziłem, jak tylko wpiąłem buty w pedały i zakręciłem kilka razy. Po kryzysie nie pozostał nawet ślad, jechałem lekko i bez wysiłku, z prędkością rzadko u mnie spotykaną. A wiatr miałem boczny, nie z tyłu i to do samego Kampinosu. Po wjechaniu w Puszczę zyskałem osłonę i w sumie było mi wszystko jedno skąd wieje, a na ostatnim odcinku z Czosnowa do Warszawy było już z górki.

Droga Podkampinos - Kampinos
Akcja powrót, wjazd do Warszawy ulicą Pułkową © yurek55

Piątek, 30 sierpnia 2024 Kategoria 50-100, kwadraty

Upał - masakra!

Korzystając z pobytu na działce kontynuowałem zbieranie kwadratów w okolicach Nasielska. Działkowy rower nadaje się do jazdy terenowej, co dziś bardzo się przydało. Nie wiem co bardziej mnie wyczerpało - teren czy upał - ale tak ciężko nie jechało mi się jeszcze nigdy. Nawet nie chcę i nie umiem tego opisać.
Max square: 54x54
Max cluster: 3405 (+17)
Total tiles: 6350 (+11)

Są jeszcze Gnaty-Lewiski, Gnaty-Zarazy, Gnaty-Wieśniany... :)
Są jeszcze Gnaty-Lewiski, Gnaty-Zarazy, Gnaty-Wieśniany... :) © yurek55

• Sprzęt Wheeler Deore XT
Poniedziałek, 26 sierpnia 2024 Kategoria > 100, kwadraty

Kraina sadów jabłkowych

Tym razem narysowałem sobie trasę w kierunku południowo - zachodnim, aż hen pod Skierniewice. Ostatnio zająłem się rozbudowywaniem kwadratu na kierunku zupełnie przeciwległym, czyli w okolicach Nasielska, a tymczasem dzisiejszy kierunek leżał odłogiem. No i po dzisiejszej jeździe mój podstawowy kwadrat powiększył się do rozmiaru 54x54!
Trasa wytyczona przez brouter.de całkiem sensowna, szutru zaledwie kilkaset metrów, a drogi zupełnie puste i tylko z rzadka ciężarówki z jabłkami się trafiały. Tylko asfalt mógłby być lepszy, ale na lokalnych drogach trudno oczekiwać cudów. Zresztą nie było tego złego asfaltu aż tak dużo. Przyjemnie się jechało, a na stację powrotną w Radziwiłłowie dotarłem pół godziny przed czasem. Czyli bez nerwów i bez stresu. Sama przyjemność z takiej jazdy.
PS. Doliczam kilometry z Zachodniego do domu.

Max square: 54x54 (+1)

Kolejne sady, sady © yurek55
Wilcze Piętki
Wilcze Piętki © yurek55
Sady, sady, sady, i znowu sady
Sady, sady, sady, i znowu sady © yurek55
Byki
Byki © yurek55
Radziwiłłów
Radziwiłłów © yurek55

• mapa trasy mini
Poniedziałek, 26 sierpnia 2024 Kategoria 50-100, Gassy, kurierowo, Piaseczno/Ursynów

Do Piaseczna i Gassów

Nie miałem pomysłu na dzisiejszy wyjazd, więc pojechałem zawieźć zostawione wczoraj na działce okulary i odebrać przyszykowane dla mnie śrubki. Wprawdzie nie była to sprawa pierwszej potrzeby, ale powód do wyjazdu dobry jak każdy inny.  Z Piaseczna pojechałem do Cieciszewa uzupełnić kalorie pączkiem i słodkim napojem gazowanym, a stamtąd stałą i lubianą trasą do domu. Temperatura wreszcie przyjazna dla ludzi, do tego wiatr w plecy, sama przyjemność taka jazda.

Sklep przy kamieniu
Sklep przy kamieniu © yurek55
Wygląda jak zabawka, ale jest prawdziwy
Wygląda jak zabawka, ale jest prawdziwy © yurek55

• Kalorie 2009kcal
Sobota, 24 sierpnia 2024 Kategoria <50, squadrathinos

Borkowo

Krótka wycieczka po okolicy, nad jezioro i przejazd nad Wkrą. Zawsze byłem ciekawy jak tam jest nad tym jeziorem, a nigdy tam nie byłem. No więc teraz już wiem. Należy do Polskiego Związku Wędkarskiego i nie ma żadnej plaży, ani swobodnego dostępu do linii brzegowej.

Wkra w Borkowie
Wkra w Borkowie © yurek55

Wkra
Wkra © yurek55

• Sprzęt Wheeler Deore XT
Piątek, 23 sierpnia 2024 Kategoria > 100, kwadraty

Na zachód od Nasielska, zbierania kwadratów cd

Postanowiłem dozbierać trochę kwadratów i rozbudować mój podstawowy od północy. Teraz już bez jazdy pociągiem nie daje się tego zrobić i tym się różnią od małych kwadracików, które od biedy i w Warszawie jeszcze mogę znaleźć. Sednem i największą atrakcją tej zabawy, jest odwiedzanie nowych miejsc i poznawanie nowych dróg, a nie kręcenie kilometrów wciąż na tych samych trasach. Dziś padło na tereny położone na zachód od Nasielska, z opcją powrotu z tej właśnie stacji Kolejami Mazowieckimi. Wszystko udało się zrealizować w pełni, trasa wiodła po dobrych i bardzo dobrych asfaltach, z krótkim fragmentem szutrów premium, a do tego udało się zdążyć, w ostatniej chwili, na wcześniejszy pociąg powrotny. Pogoda i wiatr sprzyjające, jedzenia i picia wystarczyło bez konieczności uzupełniania, prędkość całkiem zadowalająca, pociąg pusty i klimatyzowany. czyli wszystko OK.
PS. Dodaję cztery kilometry z Peronu 9 Dworca Zachodniego

Żerańska kładka © yurek55

Czwartek, 22 sierpnia 2024 Kategoria 50-100, squadrathinos

Łomianki i okolice

Dziś trzeba było pojechać uzupełnić zapasy żywnościowe, gdyż w lodówce już tylko światło zostało. Dlatego wczoraj wyrysowałem sobie taką krótką trasę po kwadraciki znów udało się odkryć nieodkryte fragmenty Młocin, Dąbrówki Leśnej i Łomianek.

Łomianki
Łomianki © yurek55

Dąbrowa Leśna, Partyzantów
Dąbrowa Leśna, Partyzantów © yurek55

Towarowa
Towarowa © yurek55

Środa, 21 sierpnia 2024 Kategoria 50-100, Gassy, squadrathinos

Okolice Piaseczna

Rano zięć poporsił mnie o sprawdzenie stanu licznika w samochodzie służbowym i to rozpoczęło zdarzeń skutkujących znaczącym opóźnieniem wyjazdu rowerowego. Okazało się, że akumulator całkiem się rozładował, a ja nie chciałem zostawiać nierozwiązanego problemu. Kable rozruchowe wożę ze sobą nie tylko w zimie, ale przez okrągły rok i nawet jak przydadzą się raz na pięć lat, to uważam, że tak trzeba. Dziś właśnie przyszedł ten dzień. Gdy silnik zaczął pracować, pojechałem trasą S79 do lotniska i z powrotem podładować akumulator, a gdy wróciłem i wsiadłem na rower, zauważyłem w przedniej oponie kompletny flak. Zdjąłem koło, wyjąłem dętkę, znalazłem dziurę, nakleiłem łatkę, napompowałem i wreszcie mogłem ruszać.
Te nieprzewidziane okoliczności na tyle opóźniły mój wyjazd, że jechałem właściwie troszkę po kwadraciki, a reszta to była totalna improwizacja. Na stałą trasę wróciłem dopiero jadąc wzdłuż Wisły z Wólki Dworskiej w stronę Gassów. To ostatnia jazda z bazy w Piasecznie, wracam do domu.

Hortensje
samoloty2 © yurek55

Wtorek, 20 sierpnia 2024 Kategoria <50, squadrathinos

Wreszcie chłodno

Nie spieszyło mi się rano na rower, bo po całonocnych opadach deszczu trzeba było poczekać aż wyschną jezdnie. Do tego dziś dzień targowy, czyli dochodzą obowiązkowe zakupy w mieście, no i w rezultacie wyjechałem bardzo późno. Nie miałem planu i nie bardzo wiedziałem gdzie jechać, dlatego pozbierałem tylko trochę kwadracików i wróciłem do domu.
Wreszcie po tylu dniach upałów zdarzył się dzień z ludzką temperaturą.

OSP i Dom Ludowy w Bogatkach
OSP i Dom Ludowy w Bogatkach © yurek55
Miejsce zrzutu pierwszych
Miejsce zrzutu pierwszych "Cichociemnych" © yurek55

Staw na Górkach Szymona w Zalesiu
Staw na Górkach Szymona w Zalesiu © yurek55
Remont domu prof. Józefa Zawadzkiego, rektora PW w latach 1935-1939 (Dom
Remont domu prof. Józefa Zawadzkiego, rektora PW w latach 1935-1939 (Dom "Zośki" w Zalesiu Dln)" © yurek55

Poniedziałek, 19 sierpnia 2024 Kategoria 50-100, Gassy, squadrathinos

Trochę deszczu ale bez burzy

Dziś do Góry Kalwarii pojechałem nieco dalszą drogą, ale nie na tyle by przekroczyć setkę. Rysując trasę zależało mi na raczej na nowych drogach, czytaj: "kwadracikach" i nawet nieźle mi to wyszło. Asfalty dobre, drogi puste, pogoda niezła, więc droga do Góry Kalwarii minęła nie wiadomo kiedy. Znów nie miałem na tyle czasu by się rozsiadać w kawiarni, ale odwiedziłem kontrolę antydopingową, przywitałem się z Maćkiem, który dziś zamiast stać za ladą, prowadził rozmowę biznesową, zatankowałem bidony i pojechałem. Przed Gassami odebrałem telefon od żony z zapytaniem, czy jadę w tę burzę. W Piasecznie lało, waliło i błyskało, a ja zupełnie nieświadom cieszyłem się doskonałą pogodą. Dopiero w Konstancinie usłyszałem pierwszy i jedyny grzmot, ale bez żadnych innych oznak burzy, a po kolejnych kilku kilometrach, w Chylicach, wjechałem w strefę deszczu. Było jednak tak gorąco, że niewiele sobie z niego robiąc, radośnie pedałowałem do celu. Piętnaście minut wystarczyło by zaczęła mi chlupać woda w butach, ale to był już koniec deszczu. Właściwie jedyną niedogodnością dzisiejszej jazdy były zachlapane okulary i ograniczone widzenie.