Lipiec, 2016

Piątek, 29 lipca 2016 Kategoria 50-100, Piaseczno/Ursynów

Odwiedzić Gassy

Choć nadal nie bardzo mam ochotę na jeżdżenie, postanowiłem się przełamać i spróbować troszkę dłuższego dystansu. A ponieważ wymyśliłem sobie powód do odwiedzenia Piaseczna, to powrót stamtąd zaplanowałem przez Gassy. Tym razem wybrałem drogę przez Magdalenkę, a w Jankach zrobiłem "służbowe" zdjęcie, w zastępstwie dawno nieobecnej. :)
Janki pod Warszawą
Janki pod Warszawą © yurek55
Przed skrzyżowaniem z DW 721 skusiła mnie i zaciekawiła gruntowa droga równoległa, na mapie nazwana "ulicą" Wierzbową. Wśród lasu budują sobie tam domy zamożni ludzie, ale ten jeden dom mocno mnie zaskoczył. A właściwie jego elewacja. Do jej wykonania użyty został bardzo nietypowy materiał, a mianowicie drewniane polana. Zamiast spalić w kominku, inwestor postanowił położyć je na ściany zewnętrzne. A mógł użyć eleganckich paneli z sidingu. De gustibus non disputandum est. Będę tam zaglądał, bo ciekaw jestem jak będzie ten dom wyglądał po ukończeniu.

Nietypowe zastosowanie drzewa kominkowego
Nietypowe zastosowanie drzewa kominkowego © yurek55

"Kominkowa" elewacja © yurek55
Fronton domu w Sękocinie
Fronton domu w Sękocinie © yurek55
Dalej już nic ciekawego nie zauważyłem. Na przystani promowej przybył jakiś na wpół zatopiony obiekt pływający, a most na Jeziorce w Obórkach nadal w budowie.
Przystań Gassy
Przystań Gassy © yurek55
Budowa nowego mostu na Jeziorce
Budowa nowego mostu na Jeziorce © yurek55
Ujście Jeziorki do Wisły
Ujście Jeziorki do Wisły © yurek55
Nie wiem, czy to wina ciężkiej pogody i duchoty w powietrzu, ale jechałem jak prawdziwy emeryt. Nie mogę wejść w obroty i utrzymać sensownej prędkości, noga nie podaje, kolano pobolewa i organizm broni się przed nadmiernym wysiłkiem. Najlepiej widać to po średniej. Już nie wspominam, jak swobodnie rozmawiając, wyprzedzili mnie na podjeździe ulicą Spacerową dziewczyna z chłopakiem, na trekingach z sakwami...

Czwartek, 28 lipca 2016 Kategoria <50

Po mieście

Krótka wycieczka po mieście. Przy okazji sprawdziłem stan prac na bulwarach wiślanych. Widać, że Skanska solidnie wzięła się do roboty. Im raczej bankructwo nie grozi, więc jest szansa na ukończenie prac.
Nad Wisłą
Nad Wisłą © yurek55
Bulwary wiślane lipiec 2016
Bulwary wiślane lipiec 2016 © yurek55
Objazd chyba dla rowerów wodnych?
Objazd chyba dla rowerów wodnych? © yurek55
Na skwerze Ks. Twardowskiego,obok Domu Spotkań z Historią, jest wystawa warszawskich fotografii Zbyszka Siemaszki - "Sen o Mieście". Warto zobaczyć.

Plac Konstytucji AD 1954
Plac Konstytucji AD 1954 © yurek55
Centralny Dom Towarowy AD 1952
Centralny Dom Towarowy AD 1952 © yurek55
Trasa, jak widać, nie od początku.
Środa, 27 lipca 2016 Kategoria <50, ku pomocy

Użytkowo

Nadal nie mam niezbędnej świeżości, by cieszyć się w pełni z jazdy rowerem. Dziś dodatkowo upał zniechęcił mnie do wydłużenia trasy przejazdu. Na dwóch kółkach pojechałem jedynie na Ursynów, zabrać samochód na przegląd. Do Piaseczna pojechałem już na czterech.  Wcześniej sytuacja nie do pomyślenia.
Wracając z Ursynowa zatrzymałem się przy Urzędzie Skarbowym na ulicy Wynalazek i zapomniałem wyłączyć pauzy w Locusie, stąd zapis jest niepełny.
Ulica Krasnowolska Imielin
Ulica Krasnowolska Imielin © yurek55
Krasnowolska Poleczki Business Park
Krasnowolska Poleczki Business Park © yurek55

Wtorek, 26 lipca 2016 Kategoria <50

Po mieście

Poranne rozruszanie mięśni i przypomnienie sobie, jak jeździ się po płaskim. Bez zdjęć i mapy. Gorąco pomimo poranka, nie to co nad morzem.
PS. Uzupełniam nadmorskie wpisy o zdjęcia i opisy, ale to jeszcze trochę potrwa.
Poniedziałek, 25 lipca 2016 Kategoria całe NIC, Nad morzem 4, przed śniadaniem

Dzień ostatni. Podsumowanie.

Z samego rana gospodarz nieźle podniósł mi ciśnienie, gdy na pytanie o godzinę zwolnienia domku, powiedział - dziewiąta. Ja właśnie wybierałem się na wycieczkę, a żona spała snem sprawiedliwego. Na dodatek pan twierdził, że przecież on o tym uprzedzał już w dniu przyjazdu. Chyba w myślach. Zrobiło się nieco nerwowo, ale summa summarum wyjechaliśmy bez pośpiechu i w takim czasie, jaki nam pasował. Z wycieczki rzecz jasna zrezygnowałem, kilometry są z trasy do sklepu po pieczywo.
Ten czwarty wyjazd wakacyjny z rowerem, przyniósł owoce w postaci 11 nowych gmin: Damnica, Dębnica Kaszubska, Główczyce, Kołczygłowy, Lębork, Łeba, Nowa Wieś Lęborska, Potęgowo, Smołdzino, Trzebielino, Wicko. Przejechałem w sumie 929 km, a suma przewyższeń wyniosła 8220 metrów (dane z Locusa).  Pewnie z powodu tych górek popsułem sobie kolano do tego stopnia, że nie byłem w stanie podnosić się z przykucnięcia, bez podpierania się ręką o podłoże. Schodzenie po schodach, albo próba podbiegnięcia wywoływała taki ból, że o mało się nie przewracałem. Mądre kolano najmniej bolało przy kręceniu pedałami, ale i tak starałem się je oszczędzać, stąd przerwy w jeżdżeniu, albo jakieś śmieszne dystanse. Wszystkie wycieczki odbywałem wcześnie - albo bardzo wcześnie - rano, do tego na głodniaka. Zapewne miało to jakiś wpływ na moją wydolność i osiąganą prędkość. Nie żebym jakoś specjalnie się tym przejmował, informuję z kronikarskiego obowiązku.
Wyjazd generalnie bardzo udany, także pod względem pogodowym. Raz tylko zmokłem porządnie, a drugi raz tylko troszeczkę. Za to wymarzłem się nieźle jeżdżąc o świcie w koszulce z krótkim  rękawem. Koszulka z długim rękawem tez nie dawała uczucia ciepła, a innych strojów nie miałem. Z reguły po dwóch, dwóch i pół godzinach, robiło się wystarczająco ciepło. bym mógł nie myśleć o temperaturze. Nigdy natomiast nie udało mi się zalać potem, a tym samym nigdy nie wypiłem więcej niż pół litra wody.

Wracam
Wracam © yurek55
Niedziela, 24 lipca 2016 Kategoria przed śniadaniem, Nad morzem 4, <50

Turystycznie

To już końcówka mojego czwartego pobytu nad morzem z rowerem. Tłuc kilometry dla statystyk już mi się odechciało, pojechałem na luzaku ponownie do Rowów. Zainspirowany wczorajszą trasą postanowiłem powtórzyć jej fragment z Dębinki, ale tym razem dojechać nim do Rowów. Zawsze tę trasę pokonywałem szosą, a okazało się, że jest wariant terenowy.
Droga do Rowów
Droga do Rowów © yurek55
Fragment szlaku rowerowego do Ustki
Fragment szlaku rowerowego do Ustki © yurek55
Drogami rowerowymi do Rowów
Tam jest Gardno © yurek55
Kręcąc się po Rowach zauważyłem, że zamknięte główne wejście na zachodnią plażę, jest już otwarte. Był tam teren budowy, budowali bulwar nadmorski. Teraz jeszcze tylko usypią plażę i schody nie będą kończyć się w morzu.
Zejście na plażę - tylko piasku trzeba jeszcze dosypać
Zejście na plażę - tylko piasku trzeba jeszcze dosypać © yurek55
Nowy bulwar widok na wschód
Nowy bulwar widok na wschód © yurek55
Nowy bulwar widok na zachód
Nowy bulwar widok na zachód © yurek55
Plaża w Rowach
Plaża w Rowach © yurek55
Woda-niebo-chmury
Woda-niebo-chmury © yurek55

ROW-15 wraca z połowu
ROW-15 wraca z połowu © yurek55
Obok tego miejsca przejeżdżałem codziennie przynajmniej dwa razy, a zauważyłem krzyż dopiero dziś. Nie wiem jak doszło do tego wypadku, ale ja w tym miejscu nigdy szybciej niż 70 km/h nie jechałem. Tam jest wąsko i są zakręty, jak to na Pomorzu. Brak wyobraźni niektórych kierowców jest przerażający.

Terenowo do Rowów
Miejsce tragedii  © yurek55
Tragedia [*]
Tragedia [*] © yurek55

Sobota, 23 lipca 2016 Kategoria <50, Nad morzem 4, przed śniadaniem

Po trasach rowerowych

Trasa bardzo przypadkowa, ale w sumie dobrze wyszło. Nie bardzo wiedziałem gdzie jechać i niechcący dojechałem do Retowa nad brzegiem Jeziora Gardno. mankamentem - i to bardzo istotnym - tego miejsca, jest całkowity brak dostępu do brzegu jeziora. Tam zobaczyłem drogowskaz na leśnej drodze z napisem, Rowy 7,4 km. Pojechałem więc i tym sposobem  trasami rowerowymi, trzymając się drogowskazów, dojechałem aż do Dębiny. Stamtąd asfaltem było już tylko dwa kilometry, a że bułeczki tym razem kupiłem wcześniej, po chwili byłem w domu.

Przystanek widokowy w Retowie
Widok na jezioro © yurek55

Piątek, 22 lipca 2016 Kategoria całe NIC, Nad morzem 4

Bajabongo po Łebie

Ponieważ do Łeby okazało się być za daleko na przedśniadaniowy wypad musiałem chwycić się innego sposobu. Ortodoksi mogą mi zarzucić odstępstwo od reguł, ale cel uświęca środki. Wybraliśmy się więc wszyscy na wycieczkę do Łeby, a ja na miejscu wypożyczyłem rower i pokręciłem się nieco po mieście. Jest zdjęcie, jest mapa - gmina zaliczona!

Urząd miasta Łeba
Urząd miasta Łeba © yurek55
Piątek, 22 lipca 2016 Kategoria 50-100, gminobranie, Nad morzem 4, Naprawy, przed śniadaniem

Damnica, gmina (prawie) przeoczona

Wczorajszego wieczora ku swemu wielkiemu zaskoczeniu, odkryłem w telefonie jeszcze jedną zaplanowaną trasę, właśnie po gminę Damnica. Tyle razy patrzyłem i jej nie widziałem. Nie mając dostępu do swojego konta na zaliczgminę, nie uzupełniałem na bieżąco swoich zdobyczy gminnych i nie wiedziałem, gdzie są białe plamy. Wiedziałem jedynie, że Łeba jest niezaliczona i to było moim problemem, reszta wydawała mi się już zrobiona.
No ale koniec końców, skoro już sobie uświadomiłem to moje przeoczenie, odbyłem kolejną poranną wycieczkę, łącząc przyjemne z pożytecznym.

Zbiorniki zbożowe Polish Agro w Jezierzycach
Zbiorniki zbożowe Polish Agro w Jezierzycach © yurek55
Gmina Damnica
Gmina Damnica © yurek55

Czwartek, 21 lipca 2016 Kategoria <50, Nad morzem 4

Tędy-owędy czyli pitu-pitu

W Rowach musi mieszkać jakiś rzeźbiarz, albo nawet kilku. Na każdym kroku stoją duże drewniane figury, a w parku koło amfiteatru jest plenerowa pracownia rzeźbiarska.
Z tej wycieczki niewiele pamiętam, nie wiem, po co pchałem się w ten las znowu tą samą drogą? Wiem tylko, że Dębinie nie mogłem pojechać prosto, bo teren wojskowy.
Plenerowa pracownia rzeźbiarska
Plenerowa pracownia rzeźbiarska © yurek55

Rybak bałtycki
Rybak bałtycki © yurek55
Pirat na beczułce rumu
Pirat na beczułce rumu © yurek55
Jednooki pirat
Jednooki pirat © yurek55
Dziewka portowa urodą nie grzeszy
Dziewka portowa urodą nie grzeszy © yurek55
Z trójzębem, ale nie Posejdon
Z trójzębem, ale nie Posejdon © yurek55

Dobry powód do zawrócenia z drogi