Lipiec, 2021

Piątek, 30 lipca 2021 Kategoria 50-100, kwadraty

Route 62 raz jeszcze i kapeć, też raz jeszcze

Wprawdzie nie dalej jak wczoraj pisałem, że prędko na drogę krajową 62 nie wrócę, ale zostawione kwadraty nie dawały mi spokoju. Tym razem drogę do Sochaczewa pokonałem pociągiem, a potem, częściowo już znanymi drogami pojechałem  na północ do Wyszogrodu. Po drodze zboczyłem z drogi po nowy kwadrat, ale niestety znowu zabrakło kilkunastu metrów do zaliczenia. Na domiar złego, w Wyszogrodzie złapałem kolejną, w ciągu sześciu dni gumę. Tym razem wyciągnąłem cienki drucik z opony, założyłem nową dętkę i bez dalszych komplikacji mogłem jechać dalej. Zaraz obok był zakład wulkanizacyjny i nie musiałem machać pompeczką, tylko kompresor w moment dobił mi osiem atmosfer. Choć to dobre. Dalsza droga przebiegła już bez dodatkowych atrakcji i z wyjątkiem odcinków terenowych jechało się szybko i przyjemnie.  Na długich zjazdach i z wiatrem w plecy udawało się nawet 40 km/h przekraczać. Dzięki temu na pociąg w Nowym Dworze Mazowieckim przyjechałem z wystarczającym zapasem czasu i mogłem spokojnie kupić izo w sklepie i odsapnąć na peronie.  Reszta podróży w pustym i klimatyzowanym wagonie Kolei Mazowieckich relacji Lotnisko Modlin - Lotnisko Chopina.

To bardziej budowa mostu, niż remont. Bzura, Sochaczew
To bardziej budowa mostu, niż remont. Bzura, Sochaczew © yurek55
Bzura
Bzura © yurek55
W hołdzie bohaterom bitwy nad Bzurą zuchy harcerze i instruktorzy Chorągwi Skierniewickiej 8 IX 1984 © yurek55
Przez most na Bzurze do Brochowa
Most w Wyszogrodzie
Most w Wyszogrodzie © yurek55
Gdyby nadal pływał prom. Po drugiej stronie Secymin Polski i ciastka U Marty
Gdyby nadal pływał prom. Po drugiej stronie Secymin Polski i ciastka U Marty © yurek55

Niezaliczony
Niezaliczony © yurek55
height="405" width="590" frameborder="0" allowtransparency="true" scrolling="no" src="https://www.strava.com/activities/5710771511/embed/e1ffd00f62187999c3e88969fc8847ac7e925385"> Pochmurno z przejaśnieniami, 23°C, Odczuwalna temperatura 22°C, Wilgotność 49%, Wiatr 6m/s z ZPłdZ - Klimat.app
Czwartek, 29 lipca 2021 Kategoria 50-100, kwadraty

Nierozłączna para - but i pedał

Zamierzałem podjechać Kolejami Mazowieckimi do Modlina i tam rozpocząć uzupełnianie kwadratów na odcinku Zakroczym - Wyszogród. Kiedy zjeżdżałem windą, zegarek pokazywał trzy minuty do odjazdu i w tej sytuacji zrewidowałem swoje zamiary i pomyślałem o pętelce mostowej z zawrotką w Wyszogrodzie. Dlatego przejechałem Wisłę Mostem Poniatowskiego,  tym razem rezygnując z ulicy Rolniczej od Łomianek do Czosnowa. Jazda po stronie praskiej przez Warszawę jest zdecydowanie gorsza, ale mnie to zbytnio nie przeszkadza. Najgorzej jest na Jagiellońskiej i Modlińskiej, bo trzypasmowa jezdnia aż się prosi by nacisnąć gaz nieco mocniej, ale mnie to już dawno przestało stresować. Za to później, za Jabłonną, jest fajna droga rowerowa, którą wygodnie można dojechać aż do samego Nowego Dworu. Przez NDM tym razem przejechałem nieco inaczej niż zawsze, tak samo jak most na Narwi. Pierwszy raz pokonałem go jadąc naprawdę wąskim chodnikiem. Do tego stopnia wąskim, że nie mieszczą się na nim dwa rowery - jeden rowerzysta musi się zatrzymać, żeby można się  wyminąć. Potem, kiedy już skręciłem do Twierdzy Modlin i później do Zakroczymia jazda była prosta, łatwa i przyjemna. Do czasu, gdy przed skrzyżowaniem chciałem wypiąć lewą nogę i okazało się to zupełnie niemożliwe. Wypiąłem prawą i z uwięzioną lewą doturlałem się do przystanku, gdzie mogłem zdjąć but i siedząc na ławce próbować go uwolnić z pedała. Pkazało się, że jedna śruba trzymająca blok wypadła całkiem, a druga się poluzowała. Przy przekręcaniu buta do wypięcia, blok też się przekręcał i nie zwalniał zaczepu. Udało się go zablokować dopiero po włożeniu cienkiego imbusa w otwór po śrubie i wtedy jakoś się odczepił.  Przykręciłem jak najmocniej jedyną śrubę i pojechałem dalej. Ale już wiedziałem, że plan na dziś był zbyt ambitny, bo była już godzina trzynasta i gdybym chciał go zrealizować, to w domu byłbym dużo za późno na obiad. Nie wiem, czy nawet na kolację bym zdążył. W tej sytuacji zarządziłem odwrót i sprawdzając w czasie jazdy rozkład pociągów, wycelowałem  w ten o czternastej z minutami z NDM. Tym sposobem jeszcze raz zakoleguję się z drogą krajową 62, ale to już nieprędko. Dziś powiększyłem swój niebieski kwadrat  do rozmiaru 37x37 a zdobycie tych zostawionych dziś kwadratów za Wisłą, nie przyniesie dalszych korzyści. Trzeba kombinować z innymi kierunkami, ale to wymaga skupienia nad mapą.
A co do pogody, to rano było tyle stopni co pokazuje poniższy dodatek Stravy, ale przed dwunastą było już 27°C, a potem 33°C. Gorąco.
Bezchmurnie, 22°C, Odczuwalna temperatura 22°C, Wilgotność 75%, Wiatr 5m/s z Z - Klimat.app
PS. Fejsbunio mi zawiesił konto na trzy dni, za użycie na grupie rowerowej tego słowa z tytułu. :)

Narew
Kanał Żerański © yurek55

Środa, 28 lipca 2021 Kategoria <50

Przedwieczorna przejażdżka

Brakowało mi już jazdy i choć na troszkę musiałem wyjść. Pomimo wieczoru nadal gorąco, ale dało się jechać. W sumie to lepiej jechać, niż spacerować.
Poniedziałek, 26 lipca 2021 Kategoria <50, Piaseczno/Ursynów

Na Sengera i z powrotem

W tym wielce mizernym roku 2021, wreszcie udało się wymęczyć pięć tysięcy kilometrów. Wygląda na to, że tym razem do dyszki nie dociągnę. No chyba że...

Rozproszone chmury, 24°C, Odczuwalna temperatura 24°C, Wilgotność 73%, Wiatr 0m/s z Płn - Klimat.app
Niedziela, 25 lipca 2021 Kategoria 50-100, Gassy

Kiedy łapiesz snejka i dowiadujesz się, że wozisz dziurawą dętkę zapasową, a do łatek skończył się klej w tubce

Po dłuższej przerwie wybrałem się w niedzielny poranek na przedśniadaniową trasę po trójkącie. Trasa znana do bólu, z nowości - skończony remont i nowy asfalt na ulicy Ruczaj. Tym razem z powodu niedoczasu do samego centrum Piaseczna nie dojechałem, tylko skręciłem w Puławską i drogą dla rowerów dojechałem na Ursynów. Na ulicy Poleczki zaszło tytułowe zdarzenie i muszę przyznać, że taka kumulacja pecha zdarzyła mi się pierwszy raz. Bywało już i tak, że łapałem nawet dwie gumy, ale zawsze dawałem sobie radę, a dziś niestety nie. Użyłem nawet ostatniej deski ratunku w postaci łatek samoprzylepnych z Aliekspress, lecz skutek był mizerny. Po naklejeniu DWÓCH sztuk, przejechałem około kilometra i znowu z tyłu było pusto. Do przystanku przy Żwirki i Wigury dotarłem trochę jadąc na flaku, a trochę prowadząc i reszta już autobusem.
Reasumując: miałem zapasową dętkę, miałem łatki zwykłe, miałem łatki samoprzylepne - a do domu na rowerze nie wróciłem.

Droga na Gassy
Droga na Gassy © yurek55
Żółto i zielono
Żółto i zielono © yurek55
Gassy
Gassy © yurek55

Bezchmurnie, 23°C, Odczuwalna temperatura 23°C, Wilgotność 68%, Wiatr 4m/s z WPłdW - Klimat.app
Czwartek, 15 lipca 2021 Kategoria <50

Babice ride

Lekkie zachmurzenie, 30°C, Odczuwalna temperatura 34°C, Wilgotność 61%, Wiatr 4m/s z PłdZ - Klimat.app

Środa, 14 lipca 2021 Kategoria 50-100

Kto więcej?

le nie o temperaturze chcę dziś pisać, a o totalitarnych prawach pozwalających więzić ludzi i zabraniających ich odwiedzania w miejscu odosobnienia.

Komfort termiczny 35,7°C
Komfort termiczny 35,7°C © yurek55

"Rozłąka z bliskimi spowodowana pobytem w izolacji więziennej wydaje się być jedną z najdotkliwszych kar. Nie oznacza to jednak całkowitego odcięcia od świata zewnętrznego. Oprócz innych form kontaktu z rodziną, bliskimi (telefon, listy), system penitencjarny dopuszcza odwiedziny osadzonych w więzieniu.(...)W zależności od typu zakładu, do jakiego skierowany jest osadzony aby odbyć karę, dopuszcza się 2,3 lub nawet dowolną liczbę widzeń w miesiącu."
za: Służba Więzienna
Dlaczego o tym piszę? Ano zachciało mi się skorzystać z wody dla ochłody na terenie Zakładu w Pilaszkowie - zresztą nie pierwszy raz,  jest tam ogólnodostępny kran do podlewania. Ale brama była zamknięta na cztery spusty, a na niej kartka następującej treści:

Co wyście skurwysyny z nami zrobili?!
Co wyście skurwysyny z nami zrobili?! © yurek55
Przyznam, że walnęło mnie jak obuchem w głowę. Ja jestem w tej szczęśliwiej sytuacji, że od początku tego ogólnoświatowego pierdolca, miałem wyjebane na te wszystkie nakazy, zakazy, obostrzenia, ograniczenia - i starałem się żyć normalnie. Ale teraz, jak sobie pomyślałem, że ktoś z moich bliskich przebywałby w takim zakładzie, to tylko taki "ładny tytuł zdjęcia" mi przyszedł do głowy. Najgorsze w tym wszystkim jest jednak to, że polskie społeczeństwo en masse, z wielkim zrozumieniem i głęboką pokorą przyjęło i nadal przyjmuje wszelkie ograniczenia i restrykcje - i to nawet teraz, gdy pandemii nie już przecież ma! Bo te kilkadziesiąt pozytywnych testów w skali kraju z pewnością nie wyczerpuje definicji. I sam siebie pytam: Co się z nami stało? Jak bardzo i jak trwale, zryłą nam mózgi propaganda strachu i zagrożenia? Jakże łatwo daliśmy sobie wmówić, że to wszystko dzieje się dla wyższego dobra? Jak szybko powstał kolejny głęboki podział? Propagandyści z koalicji i opozycji już dziś obarczają winą niezaszczepionych, za czwartą, piątą i kolejne fale. Już dziś wiedzą kiedy ta złowroga czwarta fala nas dopadnie i jakie spustoszenie poczyni. Efekt łatwo przewidzieć, agresja, awantury, a nawet rękoczyny o brak maseczek, są na porządku dziennym.

A na dodatek, ten Dom w Pilaszkowie nosi nazwę "Opatrzności Bożej".
- Ty widzisz i nie grzmisz.

Pomimo znaku można jechać Traktem Królewskim do Borzęcina
Pomimo znaku można jechać Traktem Królewskim do Borzęcina © yurek55

Droga już prawie zrobiona
Droga już prawie zrobiona © yurek55
Wodopój oligoceński
Wodopój oligoceński © yurek55
Żelazna Wola ma się dobrze
Żelazna Wola ma się dobrze © yurek55
height="405" width="590" frameborder="0" allowtransparency="true" scrolling="no" src="https://www.strava.com/activities/5625699524/embed/c631e815c7deaa4b1a8815f507aea9e56972c477">

Bezchmurnie, 26°C, Odczuwalna temperatura 29°C, Wilgotność 69%, Wiatr 2m/s z PłdPłdW - Klimat.app
Poniedziałek, 12 lipca 2021 Kategoria 50-100, kwadraty

Po drugiej stronie Wisły, czyli Wyszogród - Zakroczym

Wydawało mi się, że dziś będzie lajtowo po asfaltach, a wyszło zupełnie inaczej. Raz trasa mi się skończyła u chłopa na podwórku, potem wiele kilometrów szutrówki, w której cienkie opony wcale nie chciały jechać, do tego ujeby i wpychanie pod górę w Czerwińsku. I jeszcze wiatr w końcówce wcale nie pomagał, jazda krajówką 62 składa się z samych podjazdów i zjazdów, a na dodatek droga nie ma pobocza, wymagała wiele wysiłku i dłużyła się niesamowicie. Musiałem zrezygnować z zaplanowanych kilku kwadratów, bo na pociąg w Modlinie bym nie zdążył i będę niestety musiał kiedyś wrócić.

Trasa i ominięte kwadraty na południe od dk 62

Wisła w Wyszogrodzie © yurek55
Czerwińsk n/Wisłą
Czerwińsk n/Wisłą © yurek55

Bezchmurnie, 24°C, Odczuwalna temperatura 26°C, Wilgotność 83%, Wiatr 4m/s z WPłnW - Klimat.app
Niedziela, 11 lipca 2021 Kategoria <50, przed śniadaniem

Rower z rana jak śmietana

Obudziłem się za wcześnie jak na niedzielę i skoro już i tak nie spałem, to pojechałem na przedśniadaniową przejażdżkę. Trasa wiodła przez Wilanów, Powsin i Obórki i jak to w niedzielny poranek, po drodze napotkałem kilka grup zbierających się na kolarskie ustawki. Z wiadomych powodów nie przyłączyłem się do żadnej z nich, tylko wróciłem do domu. Muszę zapamiętać aby nie jechać ulicą Vogla - jest w remoncie.

A po południu poszliśmy na spacer na Stare Miasto i spotkałem bardzo ciekawe rowery. A później nawet ich właścicieli.
PS. Do jakiej kategorii można zaliczyć te maszyny?
A-a-a rowery dwa
Właściciele rowerów2 © yurek55
Właściciele rowerów1
Właściciele rowerów1 © yurek55

height="405" width="590" frameborder="0" allowtransparency="true" scrolling="no" src="https://www.strava.com/activities/5608691638/embed/5ebe6a7dfa4f53a666d66c623ed742bd97779b09">
Bezchmurnie, 21°C, Odczuwalna temperatura 20°C, Wilgotność 73%, Wiatr 4m/s z PłnPłnW - Klimat.app
Sobota, 10 lipca 2021 Kategoria <50, Naprawy

Do Nadarzyna i z powrotem

W tamtą stronę technicznymi wzdłuż S8, z powrotem Aleją Krakowską i to tyle jeśli chodzi o trasę. Ale najpierw pojechałem do Parku Szczęśliwickiego, gdzie swoje mobilne  stanowisko serwisowe rozstawił Decathlon Reduta. Skorzystałem z okazji, że dziś bezpłatnie wykonują drobne naprawy i wyregulowałem przerzutki, bo coś już nie chodził ten łańcuch jak trzeba po zębatkach.
Zdjęcie nie z dzisiaj, ale myślę że Giewont zawsze się dobrze ogląda.

Giewont
Giewont © yurek55

Rozproszone chmury, 21°C, Odczuwalna temperatura 20°C, Wilgotność 82%, Wiatr 4m/s z Z - Klimat.app