Lipiec, 2012

Wtorek, 31 lipca 2012

Dwa razy po troszku

Zawiozłem na Kruczą pieska-przewracankę,prezent dla Dominiki, a potem przez Pola Mokotowskie wróciłem do domu. Niestety musiałem panom technikom od telefonu lokal udostępnić, więc nie mogłem nigdzie dalej pojechać. Potem pojechałem do Reduty wymienić liveboxa, bo to on okazał się przyczyną problemów telefonicznych. Termometr w rowerze postawionym na słońcu pokazywał 44,8 st.C, ale na zdjęciu widać troszkę mniej,bo cień zrobiłem.
temperatura 44.4 w słońcu © yurek55
Poniedziałek, 30 lipca 2012

Uff, jak gorąco!

Rześki poranek z temperaturą "zaledwie" 20°C nastrajał optymistycznie przed wyjazdem rowerowym. Nawet deszczyk popadał, nawilżył i ochłodził powietrze, zmoczył chodniki i samochody. Na moim, krople deszczu tworzyły większe skupiska, całkiem jak rtęć. To efekt utrzymującej się po ostatniej kosmetyce warstwy wosku.
Ponieważ rano musiałem coś zrobić w domu na Andersa pojechałem dopiero ok.11-tej. Trasa wiodła Grójecką, Towarową i Al. Solidarności, a przebyty dystans to 5 km. Odczekałem w kolejce kilkanaście minut, odebrałem, com miał odebrać i na razie, a właściwie do 31.12.2013 mam spokój z tym urzędem. Na zaparkowanym w słońcu rowerze termometr pokazał co widać poniżej, a ja pojechałem nad Wisłę.

Z Mostu Śląsko-Dąbrowskiego po schodkach zniosłem rower, zdjąłem koszulkę i w stroju topless ruszyłem na południe. Wiatr lepiej chłodzi odkryte ciało i uznałem, że nie obrażam moralności ani poczucia estetyki mieszkańców mojego miasta. Sprawdziłem, że Syrenka nadal w klatce :) a metro nadal w budowie.

Przy Porcie Czerniakowskim czekał tramwaj...

...i podpłynął właśnie prom, ale oparłem się pokusie, bo przed 15-tą musiałem wrócić do domu.

Byłem na odsłonięciu pomnika, ale z uwagi na tłum oficjeli nie było szans się dopchać i zobaczyć. Dziś spokojnie strzeliłem fotkę i pojechałem pod górę Myśliwiecką do Pięknej. Całkiem dobrze mi ta wspinaczka poszła.

Uniwersytet Warszawski ma dużo kasy, budowli i budynków powstaje kilka na raz, ten na lewo to będzie budynek wydziału fizyki. Budowa uniemożliwia dostęp do Parku im. Marii Curie-Skłodowskiej od strony ul. Pasteura.

Mało kilometrów dzisiaj a wydawało mi się, że trasa będzie dłuższa. Gdybym powrócił z pod urzędu było by 10km, zrobiłem spory objazd, a to tylko o 7 km wydłużyło wycieczkę. Nie ogarniam odległości.
Czwartek, 26 lipca 2012

Budowa S-2 trwa, a rower znowu śmiga

Po wczorajszych przygodach z blokadą hamulca musiałem coś zrobić i pojechałem na Ursynów do Igora. To bardzo dobry i tani fachowiec od rowerów, na dodatek uczciwy. To jego profil na FBNie chciał nawet za te regulację wziąć pieniędzy pomimo, że zajęło mu to ze 25 minut. Potem pojechałem do małżonki do pracy na kawę i posiedzieć w klimatyzowanym pomieszczeniu. Wracając zrobiłem przystanek przy budowie węzła Okęcie drogi ekspresowej S-2. Zdjęcia poniżej. Będzie trzy poziomy skrzyżowań a zakończenie? Któż to wie? Dziś wygląda tak
Budowa poziom minus 1 © yurek55
Budowa S-2 węzeł Okęcie © yurek55
W oddali Marynarska
Widok na budowę S-2 © yurek55
Wiadukt na Poleczki w dole trasa S-2 w budowie © yurek55

Poprzednie zdjęcia z tego miejsca pochodzą z października 2010 są TU
Środa, 25 lipca 2012

Wrzeciono - Potocka podjazd przy ATK

Pomimo bardzo gorącego dnia postanowiłem wybrać się na przejażdżkę rowerową. Początek był nawet niezły, jechało się nieźle, a nawet podjechałem przy ATK na górę bez problemu. Kiedyś poszło mi to z wielkim trudem, dlatego o tym wspominam. Jednak w drodze powrotnej już od Maczka było coraz ciężej - i nie wiem, czy to moja słabość, czy opory toczenia roweru. Tylne koło blokowało, po każdym hamowaniu było albo dobrze, albo źle. Zatrzymywałem się i próbowałem poprawiać, ale trudno to robić za każdym razem po użyciu hamulca. W każdym razie 15km/h to max co udawało mi się wycisnąć. Ale dojechałem i nawet średnia prędkość nie była dramatycznie niska. Pod koniec przy domu było już całkiem dobrze
Piątek, 20 lipca 2012

Dookoła Żoliborza i Potocką

Tak dziś piździło, że przypomniałem sobie jakiś wzór na opór powietrza. Wzrasta nieliniowo, bo prędkość jest w kwadracie. Czy jakoś tak.
Siłę oporu powietrza oblicza się ze wzoru:

P= 0,5* Cx *g*A*V2 w którym:

g – gęstość powietrza w kg/m3

A – pole powierzchni czołowej w m

V – prędkość w km/h
;)
Czwartek, 19 lipca 2012

Odebrać wyniki - dostarczyć - kupić dętkę.

Każda okazja do jazdy na rowerze jest dobra, więc gdy wczoraj usłyszałem prośbę o odebranie wyników i dostarczenie Renacie do pracy nie wahałem się ani sekundy. Problem zrobił się gdy zobaczyłem, że z tylnego koła zeszło powietrze. A przecież wczoraj przed wstawieniem na strych pompowałem, bo też był flak. Wymianę dętki zostawiłem na deser, a tymczasem wyciągnąłem zakurzonego i zapomnianego Gianta, napompowałem koła i pojechałem. Jemu tez po trzech, czy czterech latach stania należy się przewietrzenie:)
To rower górski więc całkiem inna jazda, inna pozycja, inna wielkość, ale jakoś dałem radę. Ponieważ nie ma licznika, użyłem aplikacji MyTracks aby wiedzieć ile przejechałem, jak szybko itp.
Na Nowowiejskiej za 15zł kupiłem dętkę i po zatoczeniu widocznego kółka, wróciłem do domu. Cały czas deszcz wisiał w powietrzu, ale jeszcze raz udało się nie zmoknąć
PS. Giant nie jest moim rowerem, chociaż u mnie stoi, stąd brak zdjęcia
Środa, 18 lipca 2012

Na Ursynów, a z powrotem przez Wilanów

Dziś rejestrowałem trasę przy pomocy aplikacji My Tracks, ale włączyłem ją przy BlueCity, stąd początek i koniec trasy nie są w tym samym miejscu. Pogoda dość niepewna nastrajała do szybszej jazdy, bo nie wiadomo kiedy poważnie lunie. Deszczyk kropił dość niezdecydowanie tak, że nawet nie chciało mi się kurtki zakładać. Jechałem stałą trasą, w jednym miejscu tylko ją nieco zmodyfikowałem. Z Wałbrzyskiej przed cmentarzem skręciłem w Bacha i pojechałem ścieżką (zwykłą, nie rowerową)do mostku nad strumykiem i przez trawnik do Doliny Służewieckiej. Nie ma tam przejścia ani przejazdu, trzeba poczekać na odpowiednio układ świateł i da się ją przeciąć i znaleźć się na i Anody. Z powrotem pojechałem Nowoursynowską i w pewnym momencie skusiła mnie uliczka biegnąca w dół. Pojechałem więc Imbirową i po chwili byłem na Polach Wilanowskich.
Świątynia Opatrzności Bożej © yurek55
Pola Wilanowskie Miasteczko Wilanów Świątynia Opatrzności Bożej © yurek55

Miasteczko Wilanów wywołuje u mnie bardzo negatywne odczucia. To luksusowe getto bez szkół, bibliotek, kin, przychodni zdrowia, bez tego wszystkiego, co niezbędne do życia. Za żadne pieniądze bym się tam nie przeprowadził, wszystko zabudowane, żadnej wspólnej, publicznej przestrzeni. Co z tego, że budynki ładne jeśli po wyjściu z domu nie ma gdzie pójść? Więźniowie swoich mieszkań i tyle. Pomimo dość silnego wiatru i lekkich opadów deszczu jechało się dziś dość przyjemnie, ciekawa trasa powrotna.
mapa dzisiejszego przejazdu
Poniedziałek, 16 lipca 2012

Po Śródmieściu bez celu

Pojechałem na Pl. Bankowy do Wojewódzkiego Urzędu Mazowieckiego,po drodze zahaczyłem o Marszałkowską, już częściowo otwarta.
Ulica Marszalkowska w Warszawie © yurek55
Marszałkowska przy Pl. Konstytucji Warszawa © yurek55

Wracałem przez Rynek Starego Miasta, Krakowskie, N.Świat do Pl. 3 krzyży, Żurawia do Marszałkowskiej, Koszykowa, Nowogrodzka, Raszyńska do Filtrowej, Pl. Narutowicza, dom. Hala na Koszykach - sytuacja bez zmian. Bardzo powolutku, duża część drogi po chodnikach. Na deser autko, którego nie mogłem minąć obojętnie. Corvette z pakietem Z51 skromnie zaparkowane na ulicy.
Chevrolet Corvette po tunningu na Placu Starynkiewicza w Warszawie © yurek55
Tuningowa tarcza hamulcowa chevroleta corvetty © yurek55
Poniedziałek, 9 lipca 2012

Po receptę

Sprawa załatwiona połowicznie, bo dostałem receptę płatną 100%. Państwo doktorstwo z Lux-Med nie podpisało umowy z NFOZ.Tutaj mój krótki komentarz na ten temat Pojechałem do starej przychodni publicznej na Szczęśliwicką, ale było za późno. Jutro podejście drugie.Zobaczymy, co poradzi mój lekarz POZ (podstawowej opieki zdrowotnej)