nad morzem Wicie 2023

Środa, 21 czerwca 2023 Kategoria 50-100, bieda-gravel, kwadraty, nad morzem Wicie 2023

Ostatnia nadmorska

Tym razem wyjazd nie obfitował w gminne zdobycze, ale trzeba pamiętać, że to już ósmy raz, jak kompletuję pomorskie gminy. Liczba kilometrów też nie powala, za to przybyło trochę kwadratów. Dziś właśnie wyjechałem specjalnie po nie, no i żeby odwiedzić grób Andrzeja Leppera. Wprawdzie za życia nie był moim ulubionym politykiem, tak jak i jego formacja, ale z perspektywy lat inaczej go widzę. Przynajmniej był autentyczny, o co dziś jest bardzo trudno.

Total tiles: 5757 (+5)

Mokry poranek po nocnym deszczu
R10 do Jarosławca

Fotka z mostka
Fotka z mostka © yurek55

• mapa trasy mini
Poniedziałek, 19 czerwca 2023 Kategoria > 100, bieda-gravel, gminobranie, kwadraty, nad morzem Wicie 2023, przed śniadaniem

Do dwóch razy sztuka

Dziś ponownie pojechałem po gminę Manowo i tym razem nic się nie przydarzyło. Wyjechałem raniutko, ale pomimo wczesnej pory było ciepło, temperatura wynosiła 15°C. Droga do Sianowa już dobrze znana, w końcu przemierzałem ją czwarty raz, tylko ostatnie kilkanaście kilometrów jechałem inaczej. Do punktu docelowego dotarłem kilka minut po siódmej, więc tym razem spóźnienie na śniadanie mi nie groziło. Wróciłem przed czasem.

Total tiles: 5752 (+7)

Trafiłem i na Mazury
Trafiłem i na Mazury © yurek55

• mapa trasy mini
Niedziela, 18 czerwca 2023 Kategoria <50, bieda-gravel, nad morzem Wicie 2023, przed śniadaniem

Mini-cmentarzyk przed Jarosławcem

Krótka przejażdżka luksusowym fragmentem Eurovelo R10, od Wici do Jarosławca. Od dawnych lat pamiętałem, że w tej miejscowości, choć pięknie położonej nad samym morzem, to plaży praktycznie nie było. Do tego jakieś karkołomne i wyczerpujące wejścia na plażę. No to dziś zobaczyłem, co się w tej mierze zmieniło, a zmieniło się wiele. Gdyby jeszcze były ruchome pochylnie, choć w jedną stronę. :)

Plaża w Jarosławcu
Plaża w Jarosławcu © yurek55
Schody na plażę
Schody na plażę © yurek55
Centralny plac miejscowości
Centralny plac miejscowości © yurek55
Najbardziej pożądane miejscówki :)
Najbardziej pożądane miejscówki :) © yurek55
Jest i tu
Jest i tu © yurek55

Osiem lat temu

Tajemniczy mini-cmentarz przed Jarosławcem
Tajemniczy mini-cmentarz przed Jarosławcem © yurek55

Dziś jest ogrodzenie i tabliczka o treści: "Miejsce pochówku pierwszych osadników wsi Jarosławiec oraz osób zaginionych w katastrofach morskich w okolicach tej miejscowości"

Ten sam mini-cmentarz osiem lat później
Ten sam mini-cmentarz osiem lat później © yurek55

• mapa trasy mini
Sobota, 17 czerwca 2023 Kategoria 50-100, bieda-gravel, kwadraty, nad morzem Wicie 2023, przed śniadaniem

Fatum jakieś, czy co?

W tym roku niezbyt dobrze mi idzie powiększanie gminnego stanu posiadania. Po pierwszą jeździłem dwa razy, a dziś, gdy chciałem zdobyć drugą, też musiałem się wycofać. Tym razem powodem były słyszane z oddali grzmoty i czarne niebo akurat tam, gdzie się udawałem. Gdy do tego wszystkiego jeszcze zaczęło padać, zrobiłem pospieszne w tył zwrot i zacząłem ucieczkę. Na szczęście burza mnie nie goniła, czarne chmury zostały za mną, a przede mną było jasno i słonecznie. Wykorzystałem to i do domu wróciłem zupełnie inną drogą, poznając wioski Cisów, ze średniowiecznym kościołem i Kopań, od której nazwę wzięło jezioro.  Było trochę bardzo złych asfaltów, dróg betonowych i całkiem gruntowych, ale przecież po coś zabrałem zestaw gravelowy.
Zamiast gminy zebrałem pięć nowych kwadratów. :)
Total tiles: 5677 (+5)

Jezioro Kopań od strony lądu
Jezioro Kopań od strony lądu © yurek55

• mapa trasy mini
Piątek, 16 czerwca 2023 Kategoria > 100, bieda-gravel, gminobranie, kwadraty, nad morzem Wicie 2023

Po jedną gminę

Udało się wstać na tyle wcześnie, że mogłem pokusić się o wyprawę do Koszalina i nawet kawałek dalej. Na drodze do Barzowic i Drozdowa spore kałuże po nocnym deszczu, niebo nadal zasnute chmurami, ale dość ciepło i nie pada. Te pierwsze kilometry są trudne, pofałdowane i do tego stan nawierzchni woła o pomstę do nieba. Po mozolnej wspinaczce, nie ma  nagrody w postaci szybkiego zjazdu, bo trzęsie tak, że trzeba klamki cały czas naciskać, a na końcu jest znak STOP przed skrętem w wojewódzką 203. Potem, w drodze do Darłowa, są dwie mijanki, ale na rowerze nie trzeba czekać na zielone, można przejechać remontowanym pasem. Ponieważ planner trasy konsekwentnie wskazywał drogę przez Jeżyce jako lepszą alternatywę od wojewódzkiej 203, pojechałem nią kolejny raz, ale dziurawy asfalt skutecznie niwelował korzyści z mniejszej odległości. Dalej na drodze był Sianów z wiaduktem, pod którym przebiega gotowa, lecz jeszcze nieoddana trasa S6. Po wyjechaniu z tego słynnego z produkcji zapałek miasta, praktycznie do samego Koszalina jechałem luksusową drogą rowerową przez Górę Chełmską. W samym Koszalinie też korzystałem z sieci ścieżek aż do samego wyjazdu z miasta. Powrót po tym samym śladzie okazał się nieco łatwiejszy i zajął mi dziesięć minut mniej. Ponieważ wiatru nie było to chyba zasługa profilu trasy. Garmin zanotował mój nowy rekord przewyższeń wynoszący 564 metry.
Zaliczona gmina: Świeszyno

Trasa S6 czeka na odbiory © yurek55
Pomnik - wotum wdzięczności na Górze Chełmskiej
Pomnik - wotum wdzięczności na Górze Chełmskiej © yurek55
"Żołnierzom polskim  -powstańcom listopadowym internowanym przez władze pruskie w 1831 budowniczym drogi przez Górę Chełmską. Rodacy"
Sanktuarium Matki Bożej Trzykroć Przedziwnej - miejsce pielgrzymkowe
Sanktuarium Matki Bożej Trzykroć Przedziwnej - miejsce pielgrzymkowe © yurek55

Środa, 14 czerwca 2023 Kategoria bieda-gravel, nad morzem Wicie 2023

Mała pętelka do Darłówka

Niestety plan zaliczenia gminy nie wypalił, bo cosik mi się wstać rano nie chciało. Nie mam aż takiego wielkiego parcia po wczorajszym falstarcie, a na dodatek
już na początku trzeba cisnąć pod górę, potem jest stromy zjazd po dziurawej drodze i hamowanie przed uprzywilejowaną drogą wojewódzką 203. Ja już mam coraz mniej sił na podjazdy i odwagi na szybkie zjazdy. Takie wyczyny są nie dla mnie. Ale żeby tak całkiem nie spisywać dnia na straty, przejechałem się do Darłowa i wróciłem szlakiem R10 pomiędzy Bałtykiem a Kopaniem.

Z lewej morze, z prawej jezioro
Z lewej morze, z prawej jezioro © yurek55
Mural w Barzowicach
Mural w Barzowicach © yurek55

Wtorek, 13 czerwca 2023 Kategoria nad morzem Wicie 2023, bieda-gravel

Nieudana próba zdobycia gminy

Ponownie, po ośmiu latach, przyjechaliśmy nad morze do Wici. Pod kątem zdobywania gmin niewiele jest do zrobienia, ale dwie, leżące na południe od Koszalina, są w moim zasięgu.  Dziś wybrałem się po tę pierwszą, Świeszyno. Jak zawsze podczas wspólnych wyjazdów, czas na rower mam tylko przed śniadaniem, więc wstać trzeba raniutko. Poranek mocno rześki, tylko dziewięć stopni, ale wiadomo, że potem będzie cieplej. Już od początku dość ciężko mi się jechało, ale miałem nadzieję, że się rozkręcę. Jadąc do Darłowa przypominałem sobie okolicę i dające się we znaki górki i pagórki. Po dwudziestu kilometrach ślad w nawigacji poprowadził mnie początkowo po kocich łbach w pole, a potem w las. Gdy droga pożarowa nr.15 zrobiła się zbyt piaszczysta nawet dla moich gravelowych opon, zdecydowałem się na odwrót. Wiedziałem, że nie zdążę dojechać do celu, więc resztę wycieczki potraktowałem rekreacyjnie i turystycznie. Do Darłowa wróciłem wygodną rowerową R10 poprowadzoną obok drogi wojewódzkiej 203, a potem przesmykiem między morzem, a Jeziorem Kopań - sześć kilometrów po płytach i cztery ostatnie po luksusowym asfalcie.