Klonowa w Koczargach jest nieprzejezdna już chyba z rok. Dziś z obu stron tej ulicy zrobiłem zdjęcia i zmierzyłem długość rozbabranego odcinka. To jeden kilometr i dwieście pięćdziesiąt metrów. Brawo! I druga sprawa. Nie wiem, czy istnieje związek olbrzymich kałuż na Trakcie Królewskim z tą inwestycją, ale wiem, że przez lata ich tam nie było. Tyle na dziś.
W sobotę pisałem o różnicach w ubiorze rowerzystów i kolarzy spotkanych na Gassach. Ja należę do tej drugiej grupy. :)
Jazda do córki do Piaseczna, tam krótka przerwa na koszenie trawy i powrót Puławską. Tym razem wreszcie zajechałem do sklepu rowerowego na Młyńskiej i wziąłem siodełko do testów. Moje chińskie EC90 na karbonowych prętach już dawno przestało dobrze wyglądać, a to z powodu popękania lakierowanej na czerwono części, zresztą jakoś rewelacyjnie wygodne też nie było. Chyba jednak wygodniej jeździ się na tym o normalnej długości, niż na tym "power". Sklep "Bicykl" ma do testów kilka rodzajów siodeł marki Shimano, więc coś sobie wybiorę. No i dziś, po dwóch latach, dowiedziałem się, że sztyca, a właściwie jarzmo mocujące siodło, jest nieodpowiednie do karbonowych, owalnych prętów i jazda groziła pęknięciem i wypadkiem. Nawet widziałem ślady na prętach i wiem, że prawdę mówił. Czyli przybył kolejny powód do zakupu. Jutro powinienem ruszyć na dłuższy wyjazd, bo dzisiejsze dwadzieścia kilometrów na testowanym siodełku nic jeszcze nie mówi.
Pogoda nadal dopisuje więc dzisiejsza kolejna przejażdżka, tym razem poranna i na zachód. W tamtą stronę droga trochę nieoczywista, trasą słabo znaną, bo już zapomnianą. Nawet dwa razy wracać się musiałem, gdy nie uwierzyłem znakowi "droga bez przejazdu". Liczyłem, że rowerem przejadę, ale teraz choć asfalt piękny, to doprowadzał mnie tylko do osiedla w polu - i koniec jazdy. Wracałem za to drogą przejechaną najmniej 121 razy, tyle potwierdza Strava, a ile było w rzeczywistości - nie wiadomo.
Ponad tydzień przerwy od jeżdżenia i to bez żadnego usprawiedliwienia. Ani na pogodę nie można zwalić winy, ani na chorobę, ani na rower popsuty - nic! Dziś w końcu zebrałem d... w troki i pojechałem na Gassy. Do Piaseczna już mi się skończyła dobra jazda po ekspresówce i trzeba było wrócić w stare, utarte koleiny. Tylko że teraz drogowcy zabrali się za drogi na drogi wzdłuż trasy i coś tam ulepszają. Komfort jazdy zdecydowanie się pogorszył, a do świateł w Lesznowoli zawsze stoi w korku kilkadziesiąt samochodów i to z obu stron - od i do Warszawy. Za to w Piasecznie skończyli remont ulic w centrum i Chyliczkowską można już spokojnie i komfortowo przejechać rowerem. Co jest z drogą w Chylicach nie wiem, wolałem pojechać bocznymi uliczkami. W Gassach chwilkę pogawędziłem z panią bosman od promu, o jej pobycie w Niemczech i pływaniu barką po Renie. Bardzo miła i pozytywna osoba. Powrót z Gassów przy dużym ruchu rowerzystów i kolarzy, ale mniejszym niż bywa latem, widać ludzie kończą już pomału sezon. Patrząc zresztą na ich ubiór, bluzy, kamizelki, kurtki, bufy, to dla nich już zima się zaczęła. Ja w swoim letnim stroju byłem chyba jedyny na całych Gassach. Nie wiem w końcu, czy to ze mną jest coś nie tak, czy z nimi?
Pomimo bardzo silnego wiatru wybrałem się dziś na gminobranie wschodnie. Na mapie wyglądało, że nie będzie mocno przeszkadzał, ale tylko tak mi się wydawało. Nawet boczne podmuchy bujając rowerem nie pozwalają szybko jechać, przednio-boczne tym bardziej, a fragmenty pod wiatr, to już orka konkretna była. Do tego wszystkiego trafił się jak na złość długi odcinek w lesie i tam niestety poległem na swoich wąskich oponkach. Prędkość spadła tak drastycznie, że już mogłem się pożegnać z wizją powrotu do domu zaplanowanym pociągiem. Od Broku droga wiodła krajową "50" i tam kierowcy ciężarówek za punkt honoru przyjęli trąbienie na mnie, a jeden nawet werbalnie mnie uświadamiał, że to nie jest droga do jeżdżenia rowerem. Gdybym miał inną, chętnie bym ją wybrał Wielki Panie Nauczycielu za Kierownicą Wielkiej Ciężarówki! Do stacji Sadowne Węgrowskie dojechałem spóźniony, albo za wcześnie, to zależy. Pociągi do Warszawy jeżdżą co godzinę, więc spędziłem na peronie w środku absolutnie niczego, upojne czterdzieści minut. Akurat tyle, by się nieźle schłodzić w stabilnych 14°C. Niezbyt udana wycieczka, ale wpadło dziesięć gmin i siedemdziesiąt osiem czerwonych kwadratów.
Andrzejowo, Ostrów Mazowiecka gm. wiejska, Ostrów Mazowiecka gm. miejska, Stary Lubotyń, Czerwin, Brańszczyk, Sadowne, Stoczek, Długosiodło, Wąsewo
Prześladują mnie ostatnio wykopki drogowe i dziś też trafiłem na rozoraną nawierzchnię w Okrzeszynie. Wodociąg dawno już skończyli, a asfaltu nadal nie ma kto poprawić. Niby powinienem o tym wiedzieć, ale przypomniałem sobie dopiero wtedy, jak od mostu ruszyłem w drogę powrotną. To tylko kilkaset metrów, ale liczy się fakt. W drodze do Powsina mijała mnie trzy razy ta sama ciężarówka spowita w pióropusz dymu, która, jak sądzę, wypalała nadmiar oleju po jakiejś naprawie silnika na niezbyt uczęszczanej drodze. W mieście szybko by ją namierzyli i zwinęli. Wyjechałem z domu późno, to i kilometrów mało, a szkoda, bo pogoda doskonała.
Wybrałem się do Czosnowa sprawdzić, czy może już przestali rozkopywać tak popularną ulicę Rolniczą. Niestety kładzenie rury wodociągowej zajmuje bardzo dużo czasu i jak dotąd ekipa dotarła do granic Łomianek. Co będzie dalej nie wiem i nie chcę wiedzieć. Na drodze z Kampinosu przez Gawartową Wolę też prędko się nie pokażę, bo tam z kolei nawierzchnię remontują już chyba od pół roku i też końca nie widać. Droga z Sowiej Woli do Górek w Kampinosie jak była dziurawa, tak jest coraz bardziej, przybył tylko znak ostrzegający przed wybojami. No, naprawdę, dzięki! No i nieśmiertelne dwa kilometry szutru i tarki pomiędzy asfaltami, jak rodzynek w cieście, albo wisienka na torcie, nadal jest i będzie na granicy gmin Kampinos i Leoncin. Tak więc reasumując, drogi kiepskie, ale za to pogoda dobra i jeszcze można jeździć na krótko.