Sierpień, 2023

Wtorek, 29 sierpnia 2023 Kategoria 50-100

Po mieście

Zamiar był na więcej kilometrów, ale w trakcie jazdy, gdy już wydostawałem się z miasta, zepsuł mi się po raz wtóry mój radar i zauważyłem brak czujnika rytmu. Nie przeszkadza to w jeździe, ale uznałem to za dobry pretekst, by zawrócić do domu. Wziąłem kartę gwarancyjną i pojechałem do sklepu reklamować wadliwy produkt. I to właściwie wszystko.

Mural małżonków
Ceny paliw Pb95-6,41; Pb98-7,06; ON-6,31; LPG-2,78
Ceny paliw Pb95-6,41; Pb98-7,06; ON-6,31; LPG-2,78 © yurek55

Poniedziałek, 28 sierpnia 2023 Kategoria 50-100, Gassy

Z przerwą na przeczekanie deszczu w GK

Żadne pogodowe portale nie zapowiadały opadów deszczu, więc gdy przy sklepie w Cieciszewie zaczęło kropić, wcale się tym nie przejąłem. A to był błąd brzemienny w skutkach, bo gdybym wówczas zawrócił do Warszawy, uniknąłbym przemoknięcia do suchej nitki. Ja tymczasem dalej jechałem na południe i piętnaście minut później byłem już solidnie przemoczony. Wtedy podjąłem decyzję, że choć nie miałem tego w planach, pojadę do Góry Kalwarii i poszukam schronienia w kawiarni. Gdy tam dotarłem i wszedłem do środka, woda lała się ze mnie ciurkiem na podłogę. Na szczęście dziś przytomnie obsługa nie włączyła klimatyzacji, więc w cieple i przy kawie poczekałem aż przestanie padać, w towarzystwie podobnie jak ja przemoczonych nieszczęśników. Trwało to niemal godzinę i przez ten czas zdążyła mi nieco podeschnąć koszulka, więc w powrotnej drodze nie zmarzłem, choć temperatura mocno spadła i licznik pokazywał 18°C. Zaplanowaną na dziś trasę będę musiał powtórzyć w innym terminie.
PS. W Warszawie nie padało.

Czekając na koniec deszczu
Czekając na koniec deszczu © yurek55
Kawa na przeczekanie deszczu
Kawa na przeczekanie deszczu © yurek55
W drodze na Gassy i dalej
W drodze na Gassy i dalej © yurek55

Sobota, 26 sierpnia 2023 Kategoria 50-100, kwadraty

Kwadraty północne

Pociąg relacji Radom - Działdowo jest na Rakowcu chwilkę przed ósmą i wolę ostatnio tam wsiadać, niż pokonywać tor przeszkód do Peronu 9 na Zachodnim. Kilometrów tyle samo, za to schodów zdecydowanie mniej. Do Nasielska dojechałem z półgodzinnym opóźnieniem, bo przed wjazdem na stację w Nowym Dworze pociąg sobie stanął, a z głośników usłyszeliśmy: - Pociąg ma planowy postój dwadzieścia cztery minuty. Nie bardzo rozumiem określenie "planowy postój", skoro powoduje on opóźnienie pociągu, ale zrozumieć PKP rzadko komu się udaje. Natomiast podróż rowerem mijała bez przygód, za wyjątkiem mojego zagapienia się i ominięcia ważnego zjazdu z drogi, gdzie był kwadrat do zaliczenia. W obie strony wydłużyło mi to dystans o sześć kilometrów, ale lepiej to niż dopiero w domu zobaczyć na mapie swój błąd nawigacyjny. Cały fragment trasy na zachód przejechałem przy śladowym ruchu samochodowym, po bardzo lokalnych drogach z całkiem niezłym asfaltem. Jazdy terenowej było niewiele i dało się przejechać na cienkich oponach bez problemu. Po dojechaniu do krajowej sześćdziesiątej pierwszej i skierowaniu się nią na Serock, samochodów było zdecydowanie więcej, ale to tylko cztery kilometry do Wierzbicy, a tam już tylko ruch lokalny i asfaltowa droga rowerowa. Najgorszy jest odcinek do mostu na Narwi, bo jezdnią jechać nie wolno, znak zakazu stoi jak byk i chciał nie chciał, trzeba jechać po chodniku. Reszta drogi już niewarta wzmianki, wszystko znane, po staremu i jak zawsze. A jako że miałem jeszcze trochę czasu, zajrzałem na cmentarz do mamy zapalić lampkę i ogarnąć co nieco.
Max square: 50x50

Sobota, 26 sierpnia 2023 Kategoria całe NIC

Na stację

Piątek, 25 sierpnia 2023 Kategoria > 100, kwadraty, Naprawy

Trasa W-Z do Mińska (Mazowieckiego)

Okazuje się, że nie muszę wcale wsiadać w pociąg, by dojechać do nowych kwadratów. Te dzisiejsze były położone w prostej linii na wschód i z jakiegoś powodu pozostawały dotąd niezaliczone. Trasa narysowana na chybcika, wyprowadziła mnie z Warszawy najprostszą drogą, niestety bardzo nieprzyjemną - ulicami Płowiecką, Czecha i Traktem Brzeskim. Dopiero po dojechaniu do A2 i zjechaniu na serwisówki, sytuacją poprawiła się diametralnie i dalszą drogę na wschód przejechałem w ciszy i spokoju. Trwało to aż do Mińska Mazowiecka i słynnej drogi krajowej numer pięćdziesiąt, ale tym razem musiałem nią przejechać zaledwie kilometr, więc nie warto wspominać. Opuściłem ją kierując się na Cygankę, ale nie kazałem sobie wróżyć, tylko pojechałem prosto do Pustelnika. Pustelnik, jak wiadomo woli samotność, za to moja samotność się skończyła definitywnie, po wjechaniu na drogę wojewódzką 637. Niestety kierunek wschodni do/z Warszawy tak ma, trzeba na trasie być gotowym na spory ruch samochodowy. Do tego jeszcze zaczął padać deszcz i choć przy dzisiejszej temperaturze nie wychładzał, to jednak nie poprawiał komfortu jazdy. Po deszczu zwykle przychodzi słońce i dziś też tak się stało, do Rembertowa dojechałem już suchy. Ale to jeszcze nie koniec przygód na dziś. Gdzieś w okolicach ulicy Grochowskiej poczułem dziwną miękkość pod tyłkiem, ale postanowiłem zastosować metodę wyparcia.  Było to tym łatwiejsze, że czułem to tylko na nierównościach, szynach tramwajowych itp., a na gładkim asfalcie mogłem o tym chwilowo zapomnieć. Ta strusia metoda sprawdziła się doskonale i dopiero w domu, po obiedzie, bez pośpiechu i na spokojnie wymieniłem dętkę. Ponownie też przyjrzałem się oponie i niestety, widziane już wcześniej przecięcia nie znikły w jakiś cudowny sposób. Postanowiłem więc zastosować rozwiązanie radykalne i wywaliłem ją do śmietnika, a że miałem dobrą w zapasie, to problemu z tym nie miałem żadnego.
Wycieczkę uznaję za udaną, bo na te sto kilometrów, przynajmniej trzy czwarte przejechałem w ciszy i spokoju i po dobrych asfaltach. A deszcz nie był jakiś mocno dokuczliwy i nie trwał zbyt długo, może z pół godziny.  Trzeba będzie to powtórzyć.
Max square: 50x50
Max cluster: 2982 (+16)
Total tiles: 5938 (+9)

Cyganka
Cyganka © yurek55

Czwartek, 24 sierpnia 2023 Kategoria <50

Po nowy radar Garmin Varia - jazda po mieście

Liberalna polityka firmy Garmin w kwestii reklamacji jest znana i nastawiona naprawdę "frontem do klienta". Zablokowany przycisk włączania, okazał się niekwestionowaną podstawą do otrzymania nowego egzemplarza. Po załatwieniu sprawy pokręciłem się nieco po mieście, po obu stronach Wisły - i to wszystko na dziś.

Fotka z mostu
Fotka z mostu © yurek55

• mapa trasy mini
Wtorek, 22 sierpnia 2023 Kategoria > 100, Piaseczno/Ursynów

Stawy Walczewskiego w Grodzisku

Natknąłem się gdzieś przypadkiem w intrenecie na informację, o terenach sportowo - rekreacyjnych w Grodzisku Mazowieckim i z ciekawości pojechałem je obejrzeć. Powód do wyjazdu tak samo dobry, jak każdy inny, albo nawet lepszy. Obiekt wygląda całkiem zachęcająco, wstęp jest bezpłatny, dużo sprzętu wodnego do wypożyczenia, dmuchany park wodny, wydzielony teren do kąpieli, ratownicy - czyli wszystko co trzeba. Może uda się jeszcze w te wakacje pojechać tam z moimi dziewczynkami. Kiedy już zaspokoiłem ciekawość i obfotografowałem teren, przez Kady i Opypy dojechałem do Siestrzenia, a dalej przez Mroków, Parole i Wólkę Kosowską, do Piaseczna. Tam zrobiłem sobie krótki przystanek, by umyć rower po wczorajszej jeździe w deszczu i uzupełnić bidony, oraz oczywiście przytulić dziewczynki. Do domu wróciłem przez Ursynów, wydłużając nieco ostatni etap podróży i zaliczając trzydziestą szóstą setkę w tym roku. A dziewięć tysięcy kilometrów przekroczyłme wczoraj.

Park wodny
Opypy © yurek55

Poniedziałek, 21 sierpnia 2023 Kategoria całe NIC

Warszawa Stadion

Pociąg z Otwocka tu kończył bieg.

Poniedziałek, 21 sierpnia 2023 Kategoria 50-100, bieda-gravel, kwadraty

Dużo terenu, trochę pchania, reszta pod wiatr

Drugi dzień z rzędu jazda terenowa, to dla mnie zbyt wiele. O ile wczorajsze drogi nie sprawiły mi problemu, to dzisiejsza trasa dała mi się we znaki. Na leśnych drogach pożarowych trafiały się odcinki tak piaszczyste, że nawet pchanie roweru przychodziło mi z trudnością. Swoje dokładało też słoneczko, a przy takim tempie poruszania się, wiatr nie osusza potu i jest naprawdę gorąco. A na ostatek, kiedy już pozaliczałem terenowe kwadraty i wydostałem się na asfalt, to przeciwny wiatr nie pozwalał cieszyć się prędkościami za darmo. Na powrotny pociąg w Otwocku zdążyłem w ostatniej chwili.
No, ale za to powiększyłem swój podstawowy niebieski kwadrat - i to rekompensuje wszelakie niedogodności! :)
Max square: 50x50 (+1)

Mazowieckie piachy © yurek55

Niedziela, 20 sierpnia 2023 Kategoria 50-100, bieda-gravel, kwadraty

Odpust w Cieksynie

Od dawna zamierzałem pozaliczać trochę kwadratów startując z działki, odpada wtedy podróż pociągiem i zajmuje dużo mniej czasu. Wreszcie zdecydowałem się, aby dziś zrealizować ten zamysł; trasa narysowana, graevelowe koła założone, ciuchy i buty spakowane, rower do bagażnika - i w drogę!  No a potem to już nic ciekawego, może oprócz gorszej niż zazwyczaj nawierzchni asfaltowej na lokalnych drogach i większej liczby kilometrów po lasach i polach. Ale opony dały radę i nigdzie pchać nie musiałem.
PS. Teraz zauważyłem, że trasę narysowałem "po łebkach" i jeden kwadrat w odległości zaledwie pięciu kilometrów od działki, pozostał niezaliczony. :(