Lipiec, 2022

Piątek, 29 lipca 2022 Kategoria 50-100

Takie tam szwędactwo rowerowe

Dziś zamiast jeździć, odwiedzałem, a ściślej, zwiedzałem sklepy rowerowe. W Decathlonie kupiłem dętki i tabletki isostar, w Treku nie kupiłem roweru, a w AbsoluteBikes w Pruszkowie, nie zrobiłem bike fittingu za 750 złotych. Oprócz sklepów zwizytowałem, niestety tylko z zewnątrz, nowy kompleks odkrytych basenów w Strzeniówce, niedaleko Nadarzyna. Ochroniarz mnie nie chciał wpuścić, ale wygląda na całkiem fajny, dużo miejsca w środku i ogromny parking. A na ostatnim zdjęciu uwieczniłem stan niezmieniony od lat bodajże dziesięciu. To zakończenie drogi rowerowej biegnącej wzdłuż Alej Jerozolimskich w Ursusie.
Trek niebieski - 47 979 PLN
Trek niebieski - 47 979 PLN © yurek55
Trek pomarańczowy - 55 949 PLN
Trek pomarańczowy - 55 949 PLN © yurek55
Na zachodzie bez zmian - Al. Jerozolimskie
Na zachodzie bez zmian - Al. Jerozolimskie © yurek55
Czwartek, 28 lipca 2022 Kategoria <50

Po samochód

Auto było gotowe już wczoraj, ale nie zdążyłem go odebrać, bo za późno odczytałem wiadomość. Pojechałem więc dziś po niego i to całe moje rowerowanie. A później byliśmy w ZOO.

Przed rocznicą Powstania Warszawskiego
Przed rocznicą Powstania Warszawskiego © yurek55
EC Żerań
EC Żerań © yurek55
W ZOO
W ZOO © yurek55
Środa, 27 lipca 2022 Kategoria Naprawy, > 100

Na zachód, aż po Pass

Rano, jak wyjeżdżałem, nie wiedziałem wcale, gdzie mnie dziś koła poniosą. Okazało się, że zaniosły mnie aż za Błonie, do miejscowości o wdzięcznej nazwie Pass. Wyróżnia ją duża liczba ogromnych magazynów, które wyrosły tam jak grzyby po deszczu. Z kolei Błonie, które są bardzo niedaleko, słynęły kiedyś z fabryki zegarków, które nie grzeszyły jakością. Ulica szybko ukuła popularną rymowankę: - "Sprzedaj krowy, sprzedaj konie, kup zegarek marki Błonie. Części ruskie, majster złodziej, a zegarek gówno chodzi!" :)
Ale zanim znalazłem się w Błoniu, w Lesznie zrobiłem przystanek na jedzonko. Tym razem nie w kawiarni "Klimatyczna", a w sklepie, który też ma bardzo dobre wyroby cukiernicze. A na dodatek ma zagadkowe ogłoszenie na szybie. :)
Z Błonia, asfaltowa droga rowerowa prowadzi aż do za Rokitno i choć meandruje po obu stronach, to jednak jest i dzieci na rowerach mają się gdzie uczyć jazdy. W Pruszkowie chciałem trochę wydłużyć trasę, ale złapałem gumę w przednim kole i wymiana dętki zabrała mi cały zapas czasu. Musiałem jechać do domu najkrótszą drogą, czyli nielubianymi Alejami Jerozolimskimi, ale co było robić - jak mus, to mus... Pod domem zobaczyłem, że niewiele zabraknie do stówy i dokręciłem objeżdżając najbliższy kwartał ulic.

Borzęcin - Mariew
Zagadka :) © yurek55
Wtorek, 26 lipca 2022 Kategoria 50-100

Samochodem, rowerem i tramwajem

Odstawiłem samochód na przegląd i wymianę oleju na daleką Białołękę, bo tam teraz pracuje mój mechanik i stamtąd pojechałem dalej na północ do Nieporętu. Chciałem zajrzeć do znajomego serwisu Cyklista prowadzonego przez Kamila. Wiedziałem, że miał poważny wypadek na motorze i chciałem dowiedzieć się o jego zdrowie, a przy okazji wyregulować fachowo przerzutkę przednią, bo przestała wrzucać na największy blat. Kamil na szczęście wrócił do niemal całkowitej sprawności, tylko kolano mu nadal szwankuje i pozwala na komfortową jazdę tylko elektrykiem. Pogadaliśmy chwilę i chwilę też trwała regulacja i mogłem jechać dalej. Drugi przystanek, tym razem dłuższy, zrobiłem sobie u brata. Posiedziałem, pogadałem, zapoznałem się z nowym pieskiem, wypiłem kawę, uzupełniłem płyny i kalorie, wypiłem drugą kawę i w końcu ruszyłem w drogę powrotną. Niestety zamiast jechać prosto, jak zawsze, przez Marki, tym razem wybrałem drogę wojewódzką 631 przez Rembertów. To był bardzo zły wybór; wąsko, duży ruch, korki w Zielonce na rondach, jakieś remonty, potem na Żołnierskiej dwa pasy i każdy kierowca chce nadrobić stracony czas i grzeje, ile fabryka dała. Koszmar! Chyba pierwszy raz z ulgą powitałem drogę rowerową, choć była z kostki i biegła po drugiej stronie ulicy. Na końcu kolejne korki i armagedon drogowy związany z przebudową węzła Marsa i nowymi estakadami. Kiedy już wreszcie wydostałem się z tamtej okolicy, przy pętli na Gocławiu zaczęło kropić. Kiedy już dobrze się rozpadało, byłem akurat przy przystanku i chowając dumę do kieszeni, wsiadłem w tramwaj i na sucho dojechałem do domu. :)
Czyli ślad zaczyna się na Białołęce, a kończy na Grochowie.
Żegluga po Kanale Królewskim
Przebudowa Marsa1 © yurek55
Poniedziałek, 25 lipca 2022 Kategoria Piaseczno/Ursynów, ku pomocy, 50-100

Najpierw po mieście, potem Gassy

Wymyśliłem sobie jazdę do Piaseczno, ale najpierw było trochę jazdy po mieście i nad Wisłą po bulwarach. Potem kierunek Gassy, gdzie byłem świadkiem naprawy promu, bo mu się krążek prowadzący po stalowej linie, w piachu zatarł. Wszystko przez niski stan wody. Tym razem, mając w pamięci remont drogi w Konstancinie i Chylicach, objechałem cały ten bałagan ulicą równoległą i chyba niechcący odkryłem lepszą opcję dojazdu do Piaseczna. A przynajmniej mniej ruchliwą. Na miejscu zabawiłem trochę ponad godzinę i po ogarnięciu sytuacji wróciłem trasą S79. Tym razem nikt mnie nie zawrócił.
WTC w Forcie Bema
WTC w Forcie Bema © yurek55
Bulwar Jana Karskiego
Bulwar Jana Karskiego © yurek55
Budowa mostu dla pieszych i rowerzystów
Budowa mostu dla pieszych i rowerzystów © yurek55
Bulwary wiślane
Bulwary wiślane © yurek55
Jeziorka też ma mało wody
Jeziorka też ma mało wody © yurek55
Star 66
Star 66 © yurek55
Prom w naprawie
Prom w naprawie © yurek55

Niedziela, 24 lipca 2022 Kategoria przed śniadaniem, <50

Pojedynek w Starych Babicach

Tydzień przerwy od roweru nie wynikał z lenistwa, choroby czy wyjazdu, a z miłego obowiązku zajmowania się naszymi małymi gośćmi. Były więc wyjścia na basen, na okoliczne place zabaw, do pokoju zagadek, wspólne spacery z psem, wyjścia na lody etc. etc.  A dziś obudziłem się na tyle wcześnie, że o ósmej byłem już po porannym spacerze z psem i mogłem jechać. Tym razem nie zależało mi wcale na tempie i dystansie, a na cieszeniu się jazdą. dzięki temu kręcąc się Po Babicach odkryłem pomnik upamiętniający słynny pojedynek, który odbył się w Lipkowie, pięć kilometrów stąd.
Wołodyjowski vs Bohun
Ulica Szeligowska © yurek55
Kukurydza rośnie w Szeligach
Kukurydza rośnie w Szeligach © yurek55
Pochmurnie, 19°C, Odczuwalna temperatura 19°C, Wilgotność 76%, Wiatr 6m/s z PłnZ - Klimat.app
Niedziela, 17 lipca 2022 Kategoria przed śniadaniem, <50

Drogi techniczne

Dwudziesty raz w tym roku udało/chciało mi się wstać rano w niedzielę i coś tam pojeździć przed śniadaniem. Teraz jest to o tyle trudniejsze, że najpierw muszę wyprowadzić na poranny spacer naszą urlopową podopieczną, Tosię. Ale skoro pogoda sprzyja i budzę się sam, bez budzika, to znak, że jestem wyspany i zamiast leżeć mogę iść na rower. O zaletach i urokach jeżdżenie po pustych ulicach Warszawy nie będę się rozpisywał, są znane, o jeździe po drogach technicznych wzdłuż tras szybkiego ruchu, też nie ma co pisać. Ale gdy chciałem od węzła Zgorzała pojechać trasą S79, od razu znalazł się samochód ochrony i pan stanowczo zabronił mi jechać dalej i kazał zawracać. Zjechałem więc na drogę techniczną, ale po kilkuset metrach skorzystałem z otwartego wjazdu i ostatnie półtora kilometra, do furtki przy Wirażowej, dojechałem już bez problemu. Niemniej wydaje mi się, że trzeba będzie odpuścić jazdę tamtędy, bo kontrole są coraz bardziej skuteczne.
Urlopowa podopieczna
Kładka w Sękocinie nad Aleją Krakowską © yurek55
Droga techniczna do węzła Zgorzałą na S79
Droga techniczna do węzła Zgorzała na S79 © yurek55
Zachmurzenie umiarkowane, 14°C, Odczuwalna temperatura 14°C, Wilgotność 89%, Wiatr 5m/s z ZPłnZ - Klimat.app
Piątek, 15 lipca 2022 Kategoria Piaseczno/Ursynów, ku pomocy, 50-100

Na południe Puławską i Puławską-bis

Dziś dzień kilometrowo nieco lżejszy, za to połączony z chodzeniem za kosiarką. Tym razem do Piaseczna pojechałem przez miasto ulicą Puławską, ale potem skręciłem w Karczunkowską, którą dojechałem do trasy S79. Tym razem jechałem na południe pasem "pod prąd" i cóż się okazało? Ktoś zrobił tam segment Stravy nazwany "S7 Zamienie - Kolonia Lesznowola", który przejechało już kilkadziesiąt osób. Czyli nie tylko mnie spodobała się jazda rowerem po pustej trasie szybkiego ruchu przed otwarciem. Wracałem przez Konstancin i Powsin nie dojeżdżając tym razem do Wisły, bo trochę mi się spieszyło do domu. Zrezygnowałem też z jazdy rozkopaną i zakorkowaną ulicą Gagarina, na rzecz "kultowego";) podjazdu Agrykolą. W moim przypadku miarą sukcesu jest podjechanie w siodle.

Dziś pod prąd
Dziś pod prąd © yurek55
Agrykola - moja ściana płaczu
Agrykola - moja ściana płaczu © yurek55
Pochmurnie, 18°C, Odczuwalna temperatura 17°C, Wilgotność 62%, Wiatr 5m/s z ZPłnZ - Klimat.app
Czwartek, 14 lipca 2022 Kategoria > 100

Przez zagłębie sadownicze

Od dawna miałem w nawigacji wgraną trasę na dalekie południe i dziś uznałem, że warto się tam przejechać i zwiedzić nowe tereny. Wiatr z zachodu raczej przeszkadzał niż pomagał i cała dzisiejsza jazda, to ciężka walka o każdy kilometr. Zresztą średnia prędkość mówi wszystko. Nie pomogły nawet trzy postoje na uzupełnienie kalorii, w tym jeden na wiśnie prosto z drzewa. :)Być może moja wczorajsza aktywność na działce miała wpływ na dyspozycję dnia, ale naprawdę jechało się ciężko. Dobrze, że choć dziś nikt mnie nie przegonił z trasy S79 i mogłem wygodnie i szybko dojechać do Wirażowej. A drugi pozytyw, to pyszne wiśnie - pewnie dlatego, że kradzione. :)
W rzeczywistości są ciemniejsze i bardzo smaczne
W rzeczywistości są ciemniejsze i bardzo smaczne © yurek55

Końcowy tunel na S79 © yurek55
Furtka przy Wirażowej
Furtka przy Wirażowej © yurek55

Pochmurnie, 22°C, Odczuwalna temperatura 22°C, Wilgotność 68%, Wiatr 6m/s z ZPłnZ - Klimat.app
Wtorek, 12 lipca 2022 Kategoria 50-100

Nie udało się przejechać S79

Silny, zachodni wiatr skłonił mnie dziś do obrania kierunku południe - północ. W Nadarzynie zrobiłem przystanek w Centrum Mody, wypiłem kawę, pogadałem trochę z dawno niewidzianym bratem i pojechałem dalej na południe. Trasa wiodła przez Kajetany, Wólkę Kosowską, Antoninów, Władysławów aż do Kolonii Lesznowola. Na trasie S79 tym razem zatrzymał mnie jakiś pracownik budowy i tym razem nie udało mi się go przekonać, że ja zaraz zjeżdżam. Denerwował się odbiorami technicznymi i komisjami jeżdżącymi po trasie i skutecznie nie pozwolił mi jechać dalej. Łatwo było przyzwyczaić się do dobrego, ale teraz czas będzie wrócić do rzeczywistości i jazdy po gigantycznych nierównościach ulicy Kinetycznej.
Zdjęć nie robiłem, ale mam w rezerwie Misia Uszatka po powrocie na swoje miejsce. Jego zniknięcie z podwórka wywołało niepokój mieszkańców, ale był tylko w renowacji i znów wyglada jak nowy.
Miś z Placu Baśniowego
Miś z Placu Baśniowego © yurek55

Zachmurzenie umiarkowane, 19°C, Odczuwalna temperatura 19°C, Wilgotność 73%, Wiatr 8m/s z ZPłnZ - Klimat.app