Lipiec, 2022

Poniedziałek, 11 lipca 2022 Kategoria 50-100

Ubieranie - rozbieranie - ubieranie

Poranek przywitał nas deszczem i wydawało mi się, że dzień jest dla mnie rowerowo stracony. Ale zanim wróciłem z porannego spaceru z psem i zjadłem śniadanie przestał i choć niebo nadal było zachmurzone postanowiłem zaryzykować. Założyłem kurtkę, a że ona daje ochronę bardzo iluzoryczną, dodatkowo włożyłem do kieszonki rękawki, żeby mokra kurtka nie przylepiała się do gołych rąk. Obrałem kierunek zachodni i przy okazji chciałem sprawdzić, czy da się może przejechać remontowaną Klonową w Koczargach. Niestety, jak widać na zdjęciu poniżej, długo, długo, nie. Próbowałem z dwóch stron i dwa razy musiałem się wycofać.
Remont Klonowej w Koczargach Starych
Remont Klonowej w Koczargach Starych © yurek55
Dalszą moją podróż na zachód przerwał drobny, lecz dokuczliwy, bo zimny, deszcz. Najpierw założyłem samą kurtkę i dopiero jak przemokły rękawy i zrobiło się nieprzyjemnie zimno w ręce, dołożyłem rękawki - jak zwykle za późno. :) Powrotna droga znów była łatwiejsza, a to za sprawą wiatru, na dodatek przestało padać, ale jeszcze się nie rozbierałem. Dopiero jak kurtka wyschła, zdjąłem ją i po pięciu minutach znów zaczęło kropić. Trzeba było znów stawać i tym razem jak już się ubrałem, tak dojechałem ubrany do domu. Choć za chwilę przestała być potrzebna, obawiałem się, że jak ją zdejmę, znowu zacznie padać.

Burze z piorunami, 13°C, Odczuwalna temperatura 13°C, Wilgotność 92%, Wiatr 3m/s z Z - Klimat.app
Niedziela, 10 lipca 2022 Kategoria przed śniadaniem, Gassy, 50-100

Poranny trójkącik

Dawno nie jechałem klasycznego trójkąta prostokątnego o wierzchołkach w Gassach, Piasecznie i na Ochocie więc dziś, skoro świt, ruszyłem na tę trasę. Dzięki temu miałem okazję przypomnieć sobie, by nie robić tego w tygodniu i w środku dnia. A najlepiej poczekać kilka tygodni, aż drogowcy i wodociągowcy ukończą swoje prace.  Pierwsze utrudnienia w ruchu są na Gagarina, a kolejne, już poważniejsze, na ulicy Długiej w Konstancinie-Jeziornej i Chylicach. Niby można ominąć te utrudnienia, ale wtedy trójkąt nie wyjdzie taki ładny. :)
Rzecz jasna rekompensatą i wisienką na torcie całego przejazdu była trasa S79 od samej Wilczej Góry do furtki przy Wirażowej na Okęciu. Pogoda na rower dobra, temperatura od trzynastu, do osiemnastu stopni, czyli w sam raz by się nie pocić, a wiatr tylko trochę przeszkadzający. Z wczorajszym dystansem w weekend zaliczyłem dwieście kilometrów. Oby tak dalej!
Rozgrzebana Gagarina
Podjazd w Oborach © yurek55
Znów na S79
Znów na S79 © yurek55
Bezchmurnie, 15°C, Odczuwalna temperatura 15°C, Wilgotność 79%, Wiatr 4m/s z ZPłnZ - Klimat.app
  • Kalorie 1922kcal
Sobota, 9 lipca 2022 Kategoria kwadraty, > 100

Dookoła Kampinosu plus nowe kwadraty

Plan był objechać Puszczę Kampinoską i zaliczyć kilka nowych kwadratów. Początek drogi przez miasto, bo jakżeby inaczej, ale z Marymonckiej mogłem skręcić w Lasek Bielański i dojechać do drogi nad Wisłą.
Ulica Dewajtis, Warszawa
Ulica Dewajtis, Warszawa © yurek55
Nad Wisłą
Nad Wisłą © yurek55
Później korzystając z korka na Pułkowej i jadąc środkiem pomiędzy stojącymi samochodami dotarłem szybko i sprawnie do Łomianek. Droga do Czosnowa nadal niestety słabo przejezdna, ale tym razem pojechałem prosto i jakoś te najgorsze trzy kilometry do Pieńkowa przejechałem.
Ulica Rolnicza-fragment skończony
Ulica Rolnicza-fragment skończony © yurek55
Ulica Rolnicza-fragment rozgrzebany
Ulica Rolnicza-fragment rozgrzebany © yurek55
Dalej już niespodzianek nie było i jadąc północnym skrajem Kampinosu dojechałem do dawno nieodwiedzanego Secymina. Pomimo to pani Marta poznała mnie od razu i od razu zaproponowała słynne bułeczki z mascarpone. Dziś były wiśniowe.
Bułeczki z mascarpone w Secyminie Polskim
Bułeczki z mascarpone w Secyminie Polskim © yurek55
Sklep w Secyminie PolskimWilcze Tułowieckie, odcinek g
Sklep w Secyminie Polskim © yurek55
Posilony i nawodniony ruszyłem na ostatnie osiemdziesiąt kilometrów drogi napędzany nadzieją, na pomoc wiatru, który wiał, ale bynajmniej nie pomagał. Zanim jednak skierowałem się na wchód, musiałem niestety wjechać do lasu. Tym razem dało się przejechać, ale inny rower lepiej by sobie z tymi singlami poradził. :)
Trochę Puszczy
Trochę Puszczy © yurek55
Za to po wyjeździe z lasu mogłem porozkoszować się jazdą po nowiutkim asfalcie, ale to nie był niestety jeszcze koniec jazdy terenowej. Czekało jeszcze parę kilometrów szutru w okolicach Kirsztajnowa i Brogów, ale od Łazów było już naprawdę z górki. Popychany wiatrem przemknąłem przez Kampinos i Leszno i tam napisałem sms, że będę za godzinę i piętnaście minut. Okazało się, że ostatnie 30 kilometrów zajęły mi tylko godzinę. Jest moc! ;)
Dorobek kwadratowy niewielki, ale ziarnko do ziarnka...
Max square: 45x45 (-)
Max cluster: 2512 (+6)
Total tiles: 4672 (+3)

Zachmurzenie małe, 18°C, Odczuwalna temperatura 18°C, Wilgotność 81%, Wiatr 5m/s z Z - Klimat.app
Piątek, 8 lipca 2022 Kategoria <50

Po mieście

Na więcej zabrakło dziś czasu.
Ceny paliw
Ceny paliw © yurek55
Bezchmurnie, 20°C, Odczuwalna temperatura 20°C, Wilgotność 60%, Wiatr 2m/s z ZPłnZ - Klimat.app
Czwartek, 7 lipca 2022 Kategoria Piaseczno/Ursynów, ku pomocy, 50-100

Osiem kilometrów luksusu na S79 z wisienką na torcie

Wczoraj przyjęliśmy na przechowanie pieska, a właściwie suczkę, Tosię i przybył mi nowy obowiązek - spacery. Nawet to lubię, więc nie mam z tym problemu, ale nieco skrócił mi się czas na rower. Teoretycznie. Dziś twórczo traciłem czas przed wyjściem, grzebiąc prawie trzy godziny pijąc kawę, czytając i grzebiąc w internecie. Ale jak już wyszedłem, to zdobyłem jedenaście(!) rekordów życiowych na segmentach Stravy. Pomagał mi w tym wiatr, ale przecież jakiś huragan to nie był, więc jestem zadowolony ze swojej dyspozycji. W Piasecznie zrobiłem sobie krótką przerwę na koszenie trawnika i do domu na obiad. Zdążyłem przed czasem, bo droga powrotna zajęła mi zaledwie 52 minuty co jest moim najlepszym wynikiem na tej trasie. Zawdzięczam to pustej i gładkiej trasie S79, sprzyjającemu wiatrowi, korzystnemu układowi świateł w Warszawie i formie kolarskiej. ;) Rzeczywiście jechało się jakoś lekko, a na segmencie zdobyłem PIĄTY czas! :)
Osiem kilometrów luksusu S79
Osiem kilometrów luksusu S79 © yurek55
Wilcza Góra, ul. Leśna
Wilcza Góra, ul. Leśna - wjazd na S79© yurek55
Nowe centrum logistyczne w Nadarzynie
Nowe centrum logistyczne w Nadarzynie © yurek55
Budowa S79 w Kotorydzu
Budowa S79 w Kotorydzu © yurek55

A co mi tam, pochwalę się!

Pochmurnie, 20°C, Odczuwalna temperatura 19°C, Wilgotność 53%, Wiatr 5m/s z Z - Klimat.app
Wtorek, 5 lipca 2022

Do przychodni odebrać wynik

Słabe opady deszczu, 18°C, Odczuwalna temperatura 18°C, Wilgotność 91%, Wiatr 4m/s z PłnPłnZ - Klimat.app
  • Sprzęt Primus Historicus
Wtorek, 5 lipca 2022 Kategoria Gassy, 50-100

Ice coffee sprite w GK, czyli coffee ride

Zamarudziłem rano w domu, a to zawsze ma przełożenie na długość trasy, ale dziś jakiś tam dystans udało się przejechać. Do Gassów dojechałem mniej oczywistą trasą, bo przez Ursynów, Powsin i Konstancin-Jeziorną, no bo ileż można tłuc ten sam dojazd. Na przystani krótki postój na banana i pogapienie się na wodę i prom. Przeprawa była przez kilka dni wstrzymana z uwagi na niski stan wody i dziś też poziom nie za wysoki, ale prom pływa. Kolejny przystanek zaplanowałem w Górze Kawiarni i po mozolnym wdrapaniu się na Lipkowską, gdzie Garmin pokazał nawet 9% nachylenia (sic!), mogłem w nagrodę delektować się mrożoną kawą na bazie Sprita. W powrotnej drodze znowu w Wilczej Górze wjechałem na S79 i wygodnie dojechałem do Wirażowej. Ciężko będzie się odzwyczaić od tej trasy, jak już puszczą samochody.
PS Znów zapomniałem o pauzie, stąd różnica w dystansie
Kawa z mlekiem? -  Tak, ale bez kawy, proszę. :)
Kawa z mlekiem? - Tak, ale bez kawy, proszę. :) © yurek55
Kokpit © yurek55
S79
S79 © yurek55

Bezchmurnie, 24°C, Odczuwalna temperatura 24°C, Wilgotność 58%, Wiatr 1m/s z Płn - Klimat.app
Poniedziałek, 4 lipca 2022 Kategoria <50

Po mieście

Nie miałem pomysłu na trasę, a że musiałem do przychodni na Emilii Plater pojechać, to skończyło się na jeździe bez celu. W dodatku zapomniałem po pauzie wznowić rejestrację trasy i Garmin ściął mi dystans. I znowu nie ma o czym pisać. :(
Nad Wisłą
Nad Wisłą © yurek55
Budowa mostu pieszo-rowerowego
Budowa mostu pieszo-rowerowego © yurek55
Budowa mostu pieszo-rowerowego2
Budowa mostu pieszo-rowerowego2 © yurek55

Strava

Zachmurzenie małe, 25°C, Odczuwalna temperatura 25°C, Wilgotność 60%, Wiatr 2m/s z Płn - Klimat.app
Niedziela, 3 lipca 2022 Kategoria przed śniadaniem, <50

Kilometry bardzo wymęczone

Tydzień przerwy od jeżdżenia, czy wczesny wyjazd, a może poprzednie upały, nie wiem, ale coś sprawiło, że jechało się jak na ręcznym hamulcu. Ledwie zacząłem jechać, a już czułem się zmęczony i słaby. Cóż zrobić...

Sory
Sory © yurek55
Strava
Bezchmurnie, 20°C, Odczuwalna temperatura 20°C, Wilgotność 65%, Wiatr 3m/s z PłnPłnW - Klimat.app