Czwartek, 29 maja 2014

Serwisowo i kurierowo.

Poranny deszcz skutecznie zniechęcił mnie do snucia jakichkolwiek planów rowerowych. Do Lidla po rękawiczki pojechałem samochodem, a potem zająłem się doprowadzaniem roweru do porządku po wczorajszej jeździe. Przede wszystkim chodziło mi o łańcuch; 'wyszejkowałem" go w benzynie i nasmarowałem. Przy okazji umyłem też zębatki i przerzutki, wyczyściłem z błota ramę, obręcze, siodełko, lampkę itp. Użyłem też po raz pierwszy rozkuwacza i skróciłem łańcuch, bo po przymierzeniu okazało się, że jest o jedno ogniwo dłuższy od oryginalnego. Lepiej późno, niż wcale.
Ponieważ pogoda się poprawiła postanowiłem zrobić test łańcucha i odebrać zakupione na aledrogo prezenty dla dzieci. Najpierw pojechałem na Stępińską,  a potem do Babic i wróciłem przez Wieruchów, Macierzysz i Szeligi. W rowerze po przejechaniu ok. 2800 km zaczynają się problemy z płynną zmianą przełożeń, czyli trzeba wyregulować przerzutki.  Niestety bez stojaka jest bardzo trudne, szczególnie dla kogoś takiego jak ja, który nigdy tego nie robił. Na filmach w youtube wygląda to prosto, ale ja zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać. Pewno prędzej, czy później będę musiał dać zarobić serwisowi rowerowemu.