Sobota, 21 maja 2016 Kategoria > 100

Pętla do Niepokalanowa

Do Niepokalanowa trafiłem raz - i to przez przypadek - w Wielką Sobotę 2014 roku . Kusiło mnie by powtórzyć tę wycieczkę, ale już w bardziej sprzyjających warunkach, czyli powrót z wiatrem, a nie pod wiatr jak wtedy. No i nie chciałem jechać krajową 92, czyli dawną poznańską wylotówką. Aha! I miało nie być tym razem presji czasu. Od samego początku wszystko układało się jak trzeba, nawet przeciwny wiatr nie był tak mocny, jak ja dzisiaj. Jechało się wyśmienicie, wyprzedzali mnie tylko szoszoni, ja wyprzedzałem całą resztę, czyli gospodynie jadące do sklepu i gospodarzy jadących na pole. O dziwo, jak sprawdziłem na nieocenionej Stravie, na segmencie Wieruchów - Leszno - Podkampinos (28,6 km) miałem średnią 20 km/h co dało mi 45 czas (na 47 sklasyfikowanych użytkowników) :).
W Niepokalanowie pochodziłem trochę po terenie, pooglądałem, zrobiłem kilka zdjęć i wtedy dowiedziałem się, że o 14:00 muszę być na Dworcu Centralnym. To "muszę" wynikło właściwie z mojej inicjatywy, bo mogłem tę sprawę załatwić i później, ale chyba chciałem sprawdzić, czy dam radę tak szybko dojechać. Jako że miałem wiatr w plecy, moje ego rosło wraz z prędkością jazdy i ubywającym dystansem. Na końcu było już tak wielkie, jak pewnego ministra spraw zagranicznych, bo do samego końca nikt mnie na ziemię nie sprowadził.
A na Centralny dotarłem dwie minuty przed czasem.