ku pomocy

Piątek, 28 października 2022 Kategoria 50-100, Gassy, ku pomocy, kurierowo, Piaseczno/Ursynów

Kawa i szarlotka w GK

Piękna pogoda daje okazję do wyciągnięcia z powrotem letnich ciuchów i cieszenia się jazdą "na krótko". Odebrane wczoraj książki zawiozłem do Piaseczna, a stamtąd gdzie mogłem pojechać? Oczywiście do Góry Kalwarii! :) Tylko tym razem zupełnie inną drogą, którą od lat nie jechałem, przez Baniochę i Kąty, ale z pominięciem krajowej 79. Po zjedzeniu tytułowego zestawu powrót do Warszawy standardową trasą przez Gassy i Obórki do Wilanowa.

Koń jaki jest, każdy widzi
Koń jaki jest, każdy widzi © yurek55
Góra Kolarska © yurek55
Mapa ze Stravy

• mapa trasy mini
Poniedziałek, 10 października 2022 Kategoria <50, ku pomocy, Piaseczno/Ursynów

Nadmorskie reminiscencje weekendowe

Weekend rowerowo zupełnie niewykorzystany, ale za to spacerów nie zabrakło. Krokomierz wykazuje ponad sześćdziesiąt tysięcy kroków i to głównie po piasku, a takie kroki liczą się podwójnie. :)
Trening SKŻ Sopot
Trening SKŻ Sopot © yurek55 (zoom)
Klif w Orłowie
Klif w Orłowie © yurek55
Prom Gdańsk - Nynäshamn
Prom Gdańsk - Nynäshamn © yurek55 (zoom)
Wschód księżyca
Wschód księżyca © yurek55
Zdjęcie dla łabądków
Zdjęcie dla łabądków © yurek55
I jedno zdjęcie dzisiejsze (dla pociągu) ;)
Przejazd niestrzeżony na Mleczarskiej
Przejazd niestrzeżony na Mleczarskiej © yurek55

Poniedziałek, 26 września 2022 Kategoria <50, ku pomocy, Piaseczno/Ursynów

Test siodełka Shimano

W sobotę pisałem o różnicach w ubiorze rowerzystów i kolarzy spotkanych na Gassach. Ja należę do tej drugiej grupy. :)

Jazda do córki do Piaseczna, tam krótka przerwa na koszenie trawy i powrót Puławską. Tym razem wreszcie zajechałem do sklepu rowerowego na Młyńskiej i wziąłem siodełko do testów. Moje chińskie EC90 na karbonowych prętach już dawno przestało dobrze wyglądać, a to z powodu popękania lakierowanej na czerwono części, zresztą jakoś rewelacyjnie wygodne też nie było. Chyba jednak wygodniej jeździ się na tym o normalnej długości, niż na tym "power". Sklep "Bicykl" ma do testów kilka rodzajów siodeł marki Shimano, więc coś sobie wybiorę.
No i dziś, po dwóch latach, dowiedziałem się, że sztyca, a właściwie jarzmo mocujące siodło, jest nieodpowiednie do karbonowych, owalnych prętów i jazda groziła pęknięciem i wypadkiem. Nawet widziałem ślady na prętach i wiem, że prawdę mówił. Czyli przybył kolejny powód do zakupu. Jutro powinienem ruszyć na dłuższy wyjazd, bo dzisiejsze dwadzieścia kilometrów na testowanym siodełku nic jeszcze nie mówi.

Dla odmiany druga fosa Zbarż
Dla odmiany druga fosa Zbarż © yurek55
Zamienie
Zamienie © yurek55
Roboty drogowe
Roboty drogowe © yurek55

Poniedziałek, 25 lipca 2022 Kategoria Piaseczno/Ursynów, ku pomocy, 50-100

Najpierw po mieście, potem Gassy

Wymyśliłem sobie jazdę do Piaseczno, ale najpierw było trochę jazdy po mieście i nad Wisłą po bulwarach. Potem kierunek Gassy, gdzie byłem świadkiem naprawy promu, bo mu się krążek prowadzący po stalowej linie, w piachu zatarł. Wszystko przez niski stan wody. Tym razem, mając w pamięci remont drogi w Konstancinie i Chylicach, objechałem cały ten bałagan ulicą równoległą i chyba niechcący odkryłem lepszą opcję dojazdu do Piaseczna. A przynajmniej mniej ruchliwą. Na miejscu zabawiłem trochę ponad godzinę i po ogarnięciu sytuacji wróciłem trasą S79. Tym razem nikt mnie nie zawrócił.
WTC w Forcie Bema
WTC w Forcie Bema © yurek55
Bulwar Jana Karskiego
Bulwar Jana Karskiego © yurek55
Budowa mostu dla pieszych i rowerzystów
Budowa mostu dla pieszych i rowerzystów © yurek55
Bulwary wiślane
Bulwary wiślane © yurek55
Jeziorka też ma mało wody
Jeziorka też ma mało wody © yurek55
Star 66
Star 66 © yurek55
Prom w naprawie
Prom w naprawie © yurek55

Piątek, 15 lipca 2022 Kategoria Piaseczno/Ursynów, ku pomocy, 50-100

Na południe Puławską i Puławską-bis

Dziś dzień kilometrowo nieco lżejszy, za to połączony z chodzeniem za kosiarką. Tym razem do Piaseczna pojechałem przez miasto ulicą Puławską, ale potem skręciłem w Karczunkowską, którą dojechałem do trasy S79. Tym razem jechałem na południe pasem "pod prąd" i cóż się okazało? Ktoś zrobił tam segment Stravy nazwany "S7 Zamienie - Kolonia Lesznowola", który przejechało już kilkadziesiąt osób. Czyli nie tylko mnie spodobała się jazda rowerem po pustej trasie szybkiego ruchu przed otwarciem. Wracałem przez Konstancin i Powsin nie dojeżdżając tym razem do Wisły, bo trochę mi się spieszyło do domu. Zrezygnowałem też z jazdy rozkopaną i zakorkowaną ulicą Gagarina, na rzecz "kultowego";) podjazdu Agrykolą. W moim przypadku miarą sukcesu jest podjechanie w siodle.

Dziś pod prąd
Dziś pod prąd © yurek55
Agrykola - moja ściana płaczu
Agrykola - moja ściana płaczu © yurek55
Pochmurnie, 18°C, Odczuwalna temperatura 17°C, Wilgotność 62%, Wiatr 5m/s z ZPłnZ - Klimat.app
Czwartek, 7 lipca 2022 Kategoria Piaseczno/Ursynów, ku pomocy, 50-100

Osiem kilometrów luksusu na S79 z wisienką na torcie

Wczoraj przyjęliśmy na przechowanie pieska, a właściwie suczkę, Tosię i przybył mi nowy obowiązek - spacery. Nawet to lubię, więc nie mam z tym problemu, ale nieco skrócił mi się czas na rower. Teoretycznie. Dziś twórczo traciłem czas przed wyjściem, grzebiąc prawie trzy godziny pijąc kawę, czytając i grzebiąc w internecie. Ale jak już wyszedłem, to zdobyłem jedenaście(!) rekordów życiowych na segmentach Stravy. Pomagał mi w tym wiatr, ale przecież jakiś huragan to nie był, więc jestem zadowolony ze swojej dyspozycji. W Piasecznie zrobiłem sobie krótką przerwę na koszenie trawnika i do domu na obiad. Zdążyłem przed czasem, bo droga powrotna zajęła mi zaledwie 52 minuty co jest moim najlepszym wynikiem na tej trasie. Zawdzięczam to pustej i gładkiej trasie S79, sprzyjającemu wiatrowi, korzystnemu układowi świateł w Warszawie i formie kolarskiej. ;) Rzeczywiście jechało się jakoś lekko, a na segmencie zdobyłem PIĄTY czas! :)
Osiem kilometrów luksusu S79
Osiem kilometrów luksusu S79 © yurek55
Wilcza Góra, ul. Leśna
Wilcza Góra, ul. Leśna - wjazd na S79© yurek55
Nowe centrum logistyczne w Nadarzynie
Nowe centrum logistyczne w Nadarzynie © yurek55
Budowa S79 w Kotorydzu
Budowa S79 w Kotorydzu © yurek55

A co mi tam, pochwalę się!

Pochmurnie, 20°C, Odczuwalna temperatura 19°C, Wilgotność 53%, Wiatr 5m/s z Z - Klimat.app
Poniedziałek, 27 czerwca 2022 Kategoria <50, ku pomocy, Piaseczno/Ursynów

Puławską-bis i Puławską, czyli S79 i 79

Miałem w Piasecznie coś do zrobienia, więc kolejny raz przejechałem się drogą szybkiego ruchu S79. Tym razem obyło się bez spotkania z ochroną, a jazda jak zawsze minęła szybciej i przyjemniej niż drogami przez południowe wioski. Trzeba korzystać, póki czas. Trasa kilometrowo identyczna prawie idealnie, różnica 40 metrów

Doga szybkiego ruchu S79
Doga szybkiego ruchu S79 © yurek55
Koniec S79
Koniec S79 © yurek55
Link do Strava

Bezchmurnie, 29°C, Odczuwalna temperatura 29°C, Wilgotność 42%, Wiatr 7m/s z WPłdW - Klimat.app
Środa, 15 czerwca 2022 Kategoria <50, ku pomocy, Piaseczno/Ursynów

S7 do Piaseczna i z powrotem

Kolejna jazda Puławską-bis do Piaseczna i kolejny raz ochroniarz pozwolił mi przejechać, tylko mam zjechać najbliższym zjazdem. Najbliższy był za Kolonią Lesznowola. ;) Przybył kolejny kilometr asfaltu.
Nowy odcinek S7 do Przyleśnej
Nowy odcinek S7 do Przyleśnej © yurek55
Koniec asfaltu
Koniec asfaltu © yurek55
Tablice na S7
Tablice na S7 © yurek55

Tunelem do Wirażowej
Tunelem do Wirażowej © yurek55

Zachmurzenie małe, 18°C, Odczuwalna temperatura 18°C, Wilgotność 68%, Wiatr 5m/s z Z - Klimat.app
Sobota, 11 czerwca 2022 Kategoria 50-100, Gassy, ku pomocy, Piaseczno/Ursynów

Kolejny trójkąt Warszawa-Piaseczno-Gassy

To już któryś raz z kolei, gdy przejechałem Pułąwską-bis w budowie, tym razem od samego początku, czyli od Wirażowej w kierunku południowym. Ominęło mnie dziś spotkanie z ochroną budowy patrolującą ten odcinek i przez nikogo nie niepokojony dojechałem do Nowej Woli. Ponieważ pojawiły się już tablice informacyjne, chciałem zaspokoić ciekawość i zobaczyć, gdzie zaprowadzi mnie zjazd do Piaseczna. Jak się wkrótce okazało, droga dość zaskakująco skończyła się w polu truskawek i nie widać woli jej przedłużania. Chyba że po zbiorach? :) Tak więc nadal nie wiem, gdzie się połączy z wojewódzką 721. Główny front robót przesunął się na południe, a ten kawałek wygląda na zapomniany. Ja z rowerem mogłem zejść z asfaltu i przejść miedzą kilka kroków do drogi prowadzącej z powrotem, ale kierowcy tego nie zrobią. Z ciekawością będę śledził rozwój sytuacji na tym odcinku, szczególnie że na jesień zapowiadają oddanie.
W Piasecznie wypadł mi dłuższy postój, pomagałem rozstawić basen na nowy sezon, a to skomplikowana i pracochłonna sprawa, więc lepiej robić to w dwie osoby. Po skończeniu najtrudniejszego etapu resztę zostawiłem zięciowi i pojechałem w kierunku Gassów. W sumie to nie pomyślałem, że dziś sobota i nie będzie tu pusto jak zwykle, ale jakoś przejechałem. To tyle.
Kraków Zamienie Zgorzała Raszyn
Kraków Zamienie Zgorzała Raszyn © yurek55
Kraków 275
Kraków 275 © yurek55
Kraków Piaseczno Nadarzyn
Kraków Piaseczno Nadarzyn © yurek55
Piaseczno prosto
Piaseczno prosto © yurek55
Ups! Koniec drogi do Piaseczna!
Ups! Koniec drogi do Piaseczna! © yurek55
Przystań © yurek55
Parking
Parking © yurek55

A Strava nadal nie współpracuje. Kliknij tu i napisz czy przekierowało na moją dzisiejszą aktywność.

height="405" width="590" frameborder="0" allowtransparency="true" scrolling="no" src="https://www.strava.com/activities/7291282096/embed/dadfb6414e5f4c330f3b63ba4f72530b46ecf1e5">
Czwartek, 9 czerwca 2022 Kategoria 50-100, ku pomocy, kurierowo

Kurierka do Piastowa

Na dziś nie planowałem wyjazdu rowerowego, bo to i pogoda niepewna, jakieś burze zapowiadali, do tego jeszcze o jedenastej smutna uroczystość, a potem jeszcze zakupy... Ale córka nieświadoma tych wszystkich uwarunkowań, wysłała wiadomość z prośbą o odbiór z Piastowa zakupionych książek. Bardzo mi to podpasowało, bo dzięki temu miałem okazję jednak się przejechać. Zabrałem do plecaka kurtkę przeciwdeszczową na wypadek tych zapowiadanych burz i pojechałem, odebrałem i coś tam jeszcze pokręciłem, żeby nie było tylko tam i z powrotem. dalekie pomruki burzy usłyszałem dopiero w domu i to już dobrze po obiedzie, a deszczu nie ma do tej pory. Tak to jest z tymi wróżbitami od pogody.
Skrypt Stravy nadal nie współpracuje z szablonem bloga i nie da się osadzić klikalnej mapki z trasą przejazdu. W zastępstwie jest zrzut ekranu.

Pochmurnie, 27°C, Odczuwalna temperatura 29°C, Wilgotność 71%, Wiatr 3m/s z PłnW - Klimat.app