Poniedziałek, 24 kwietnia 2023 Kategoria 50-100, ku pomocy, Piaseczno/Ursynów

Radar Garmin Varia RTL515

Stałem się szczęśliwym posiadaczem tytułowego nowoczesnego gadżetu rowerowego, będącego połączeniem tylnego światła i radaru ostrzegającego przed zbliżającymi się pojazdami z tyłu. Dostałem go w prezencie i mam teraz problem, gdyż uważam, że nie jest mi wcale potrzebny. Mogę go włożyć z powrotem do pudełka i schować głęboko, albo sprzedać komuś, kto doceni jego zalety. Dziś wypróbowałem jego działanie i rzeczywiście pokazuje na wyświetlaczu zbliżające się samochody, przedtem sygnalizując ten fakt sygnałem dźwiękowym. Zwiększa to w jakimś stopniu bezpieczeństwo, bo nie jesteśmy zaskoczeni, gdy taki pojazd nas mija.

Podstawowe informacje i rezenzja ze strony Długi dystans rowerem

• by otrzymywać powiadomienia z informacją o nadjeżdżającym pojeździe:
    • można sparować ze smartfonem, na którym należy zainstalować bezpłatną aplikację Garmin Varia
    • można sparować z licznikiem Garmin lub Wahoo (Elemnt Bolt, Roam)
    • można dokupić wyświetlacz dedykowany RDU2
  • światło wsteczne w wersji RTL-515:
    • zasięg maksymalny do 1,6 km (65 lm w trybie dziennym migającym),
    • tryb nocny migający – 30 lm,
    • tryb jazdy w grupie – 10 lm ciągły,
    • tryb jazdy solo – 20 lm ciągły,
  • maksymalny czas pracy na jednym ładowaniu: do 16 godzin z włączonym oświetleniem w trybie dziennym migającym,
  • wykrywa zbliżające się przedmioty już z odległości 140 metrów, w tym:
    • oczywiście samochody, ciężarówki, autobusy, etc,
    • inne rowery (jadące szybciej), tutaj rzeczywista odległość wykrywania jest mniejsza (ok 50 metrów),
    • hulajnogi (patrz wyżej),
    • nawet pieszych.
  • plusy:
    • łatwość montażu i konfiguracji
    • bezbłędnie wykrywa pojazdy
    • ignoruje kompanów wycieczki jadących na kole (różnica prędkości musi wynosić około minimum 10 km/h)
    • trzy rodzaje mocowań na sztycę okrągłą, w kształcie litery “D” oraz areo
    • zmienia tryb świecenia po wykryciu nadjeżdżającego pojazdu – dodatkowo ostrzega kierującego i wraca do ustawionego trybu gdy z tyłu jest “czysto”
  • minusy:
    • w dużym mieście lub tam, gdzie jest duży ruch (np. jadąc drogą serwisową wzdłuż ekspresówki), zbyt często informuje o pojazdach – może to doprowadzać do szału
    • uchwyt na okrągłej sztycy miewa tendencje do obracania się, zwłaszcza jeśli często przekładasz między rowerami (wówczas warto rozważyć dokupienie osobnego uchwytu przykręcanego na sztycę)
    • w rowerach osób niskich, gdy sztyca nie wystaje mocno z ramy, może być problem z montażem (za mało miejsca); czasami też może być konflikt z sakwą podsiodłową,

Recenzja ze strony goultra.pl

Recenzja ze strony Spiderweb

Jeśli są chętni, dajcie znak w komentarzach.