Wtorek, 25 czerwca 2013

Ponownie do śluzy Żerań

Wróciłem dziś do tego miejsca, bo wczoraj zdjęć nie zrobiłem i czułem z tego powodu pewien niedosyt. Przy okazji pogadałem z operatorem śluzy i dowiedziałem się, ku swemu zaskoczeniu, że otwierana jest kilka razy dziennie. Śluzowanie małych jednostek kosztuje tylko 6 złotych, większych - 13, barki i pchacze płacą 20 złotych, po szesnastej stawka wzrasta dwukrotnie.

Śluza Żerań i kominy elektrociepłowni © yurek55

Widok od strony Wisły © yurek55

Wrota śluzy i maszynownia © yurek55

W tym budynku obok śluzy mieszczą się:
- Centrum Zarządzania Przeciwpowodziowego dla Wisły Środkowej
- Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej i
- Zarząd Zlewni Wisły mazowieckiej z siedzibą w Warszawie
Szczególnie ta ostatnia instytucja wydaje zapewniać niezbyt męczącą, a dobrze płatną pracę, ale może się mylę? Może pracownicy tu zatrudnieni mają dzień pracy wypełniony na maxa i wykonują ważne i bardzo potrzebne zadania?

Siedziba kilku wodnych instytucji ul. Zarzecze © yurek55

Za mostem Grota pojechałem dzis Jagiellońską, po deszczu droga nad Wisłą mogła sprawić nieprzyjemną niespodziankę, a ja po wczorajszym, miałem chwilowo dosyć terenu. Ostatnio w kwietniu robiłem tu zdjęcie 1 zdjęcie 2 - i do dziś nic się nie zmieniło. Pusto na budowie i nic się nie dzieje. Dziwne, bo Polbud chyba nie zbankrutował a i Ministerstwo Finansów jako inwestor, też jest raczej wypłacalne.
Budynek na Jagiellońskiej 55 © yurek55

Tradycyjne zdjęcie z mostu
Wyspa na Wiśle wodok z Mostu Śląsko - Dąbrowskiego © yurek55

A na zakończenie dnia gruntowne mycie z błota po wczorajszym. Dziś fotki roweru z chlapaczem - samoróbką, to chyba z minus 100 do stylówy:)
Jeziorko w Parku Szczęśliwickim © yurek55

Dane z endomodo znów inne niż z licznika, bo przed wieczorem miałem jeszcze kurs do lekarza na Postępu i na glinki umyć rower.