Środa, 26 września 2012

Rowerowy spacerek po Pradze

Miałem dziś wprawdzie pomysł na inną trasę rowerową, ale biorąc plecak zauważyłem dość dawno kupione znicze, co tak leżały i uwierały trochę moje sumienie. Postanowiłem więc pojechać na Cmentarz Bródnowski, a potem zobaczyć, co dalej. Drogę mam ustaloną, ale dziś z Ronda Starzyńskiego skręciłem w Modlińską, by zobaczyć postępy przy wjazdach/zjazdach od strony południowej Trasy AK. Północną stronę jechałem niedawno... Okazuje się, że z Modlińskiej można już wjechać na wiadukt, można tez samochodem normalnie zjechać na ulicę Wysockiego na Bródnie.
Jeśli chodzi o rower, jest nieco gorzej. Wprawdzie można wjechać i przejechać, ale zjechać na Bródno, jeszcze nie.

Wjazd rowerowy od strony Modlińskiej na Trasę AK w kierunku Marek © yurek55

Ścieżka rowerowa w budowie - brak barierek, ale da się jechać © yurek55

Wiadukt nad torami kolejowymi Trasa AK, przy d. FSO - kierunek Marki © yurek55

Na wiadukcie nie mogłem sobie odmówić kolejnego zdjęcia.
FSO, tu produkowano silniki do Fiata 125p i Poloneza. © yurek55

Na tym pustym, ogromnym placu, w dole, stał zakład produkujący silniki do Fiata 125p i Poloneza, dawnej Fabryki Samochodów Osobowych. Zatrudniał w szczytowym momencie ok 1200 osób, produkował na trzy zmiany, 10 000m kw. pod dachem. Za topolami po lewej stronie zdjęcia, była Odlewnia i też już jej nie ma. Droga dla rowerów od strony Bródna, jeszcze nie skończona, zjechać trzeba jezdnią.
Zjazd rowerowy z wiaduktu w kierunku Bródna. Samochodowy już jest. © yurek55

Z cmentarza wyjechałem druga bramą i zagłębiłem się w kręte uliczki Targówka, aż wyjechałem przy kładce nad Radzymińską. Przeniosłem więc rower na drugą stronę, parę skrętów w lewo, w prawo i wyjechałem wprost na Dworzec Wschodni. Przyznam, że nie poznałem z daleka nowoczesnej bryły budynku, tym bardziej, że trochę kierunki pogubiłem i w sumie pierwszy raz wyjeżdżałem na niego z tej strony, czyli od osiedlowej ulicy Tysiąclecia. (Ale długie zdanie mi wyszło). No i nie widziałem go po remoncie, co to przed Euro mu zrobili. Hali dworcowej nie oglądałem, skusił mnie przejazd na Lubelską, potem dookoła Jeziorka Kamionkowskiego, Parkiem Skaryszewskim do Ronda Waszyngtona i przez Wisłę. Tu znów obowiązkowe zdjęcie, coby pokazać, że nadal wody mało i do domu.
Wisła z Mostu Poniatowskiego, strona praska © yurek55
dzisiejsza wycieczka bardzo spacerowa i rekreacyjna, nawet nie było jak się spocić. Pogoda wymarzona.
Dziś dla odmiany trasa zarejestrowana przez aplikację MyTracks