Czwartek, 27 września 2012

Kampinoska się puszcza, a Lewobrzeżny Rowerowy Szlak Wisły, niech szlag trafi.:)

Dziś w sposób nie do końca zaplanowany znalazłem się w Puszczy Kampinoskiej a potem w Łomiankach. Tak poprowadziła mnie droga, a po części przypadek. Jak już znalazłem się na Bemowie i trafiłem na ul. Dywizjonu 303, to pojechałem nią, do końca. Tam w prawo, w lewo i już urocza uliczka Kocjana. Z prawej las bemowski, z lewej piękne wille i droga wśród brzóz.
Scieżka wśród brzóz na ulicy Kocjana. © yurek55

Jak uliczka się się skończyła i jej przedłużenie, majora Decowskiego też, to okazało się, że jestem w Kwirynowie na ulicy Sikorskiego.
Droga dla rowerów, zwana potocznie ścieżką rowerową, prosta jak strzelił i tylko problem wyboru kierunku. Postanowiłem skierować się w prawo, by po kilkuset metrach ujrzeć drzewo na środku ścieżki. To chyba po to, by rowerzyści zachowywali zawsze czujność.:)
Topola na środku ściezki rowerowej © yurek55

Dalej prosto były Mościska, ja jednak skręciłem w lewo w ul. plutonowego Jerzego Ciećwierza i pojechałem nią do końca i zupełnie niespodziewanie znalazłem się w Laskach, a na wprost tabliczka Kampinoski Park Narodowy. Znowu skręt w prawo i skrajem lasu w dalszą drogę. Pokręciłem się po leśnych drogach i bezdrożach, trafiłem na leśny cmentarz w Laskach, objechałem polanę Opalenia, aż wreszcie wyjechałem przy drodze na Łomianki.
Kolumbarium na cmentarzu komunalnym w Laskach © yurek55

Droga leśna w Puszczy Kampinowskiej © yurek55

Piaski mazowieckie w Puszczy Kampinoskiej © yurek55

Ciężko pod górę po Kampinosie © yurek55

Piachy i podjazdy to nie na mój trekingowy rower na wąskich oponach, ale i tak spisywał się nadspodziewanie dobrze, niemniej jak ujrzałem wreszcie szosę, z ulgą pożegnałem leśne ostępy i pomknąłem do Łomianek. Tym razem postanowiłem dotrzeć jak najbliżej Wisły i tamtędy wracać do Warszawy. Czyli znowu prosto ul. Wiślaną, aż do końca, a tam, drogowskaz rowerowy o treści: "Lewobrzeżny rowerowy szlak Wisły". Pojechałem. Nazwa szumna, długa i obiecująca, ale szlak..., niech go szlag trafi! Dołem wiodła "betonka", też nią jechałem i nie wiem, co lepsze.
Lewobrzeżny Szlak Rowerowy Wisły - Łomianki © yurek55

Po 3,5km takiej drogi, dotarłem do Młocin, a tam, AMERYKA!!! :)
Lewobrzeżny Szlak Rowerowy Wisły - Młociny © yurek55

Dalej nie pojechałem. Wprawdzie przez chwilkę kusiło mnie, aby zjechać na dół i objechać płot z tabliczką, ale byłem nieco już zmęczony na kolejne terenowe przeprawy.
Koniec Lewobrzeżnego Szlaku - Teren prywatny wstęp wzbroniony © yurek55
Pogoda w miarę dobra, pomimo silnego wiatru jechało się nadspodziewanie dobrze. Po drogach leśnych wolno, po asfalcie nawet do 30km/h. Mam już z głowy ten kierunek, wiem, co chciałem, a następnym razem,do Puszczy pojadę z przewodnikiem.