Sobota, 24 kwietnia 2021 Kategoria kwadraty, 50-100

Kolejna wtopa na kierunku żyrardowskim

Nie mam szczęścia do wycieczek w tamtym kierunku. Ostatnio na ten przykład pauzę włączyłem i cały wysiłek zaliczanych kwadratów poszedł na marne. Dziś postanowiłem ten błąd naprawić i przejechać tamtędy jeszcze raz. Wysiadłem w Żyrardowie i dość szybko - może dlatego, że to już trzeci raz :) - dojechałem do leśnego kwadratu przy DK 50.

Do trzech razy sztuka - kwadrat w Żyrardowie w pobliżu DK 50
Do trzech razy sztuka - kwadrat w Żyrardowie w pobliżu DK 50 © yurek55
W żyrardowskim lesie
W żyrardowskim lesie © yurek55
Drogę do Wiskitek też już dobrze poznałem i gdy znów znalazłem się na rynku, tym razem uwieczniłem ten obelisk ufundowany przez społeczeństwo z 100 - leci niepodległości. Ciekawe, co za czwartym razem znajdę godnego sfocenia. Bo czwarty raz niestety będzie, gdyż znów zostawiłem pominąłem dwa kwadraty. To ten szary prostokąt w samym środku.

Rynek w Wiskitkach po raz trzeci
Rynek w Wiskitkach po raz trzeci © yurek55
"Polska albo będzie wielka, albo nie będzie jej wcale" - Józef Piłsudski

Strażacy w Skrzelewie nie chcą lotniska!
Strażacy w Skrzelewie nie chcą lotniska! © yurek55
Kościół w Szymanowie
Kościół w Szymanowie © yurek55

Za Wiskitkami jest Szymanów i najtrudniejszy odcinek po polnych drogach, aż do Wyczółek, ale gdy go pokonałem i wszystkie kwadraty zaliczyłem, uznałem, że wydłużę drogę powrotną i machnę wreszcie jakąś setkę. Wiatr był sprzyjający, słońce świeciło i nic nie stało na przeszkodzie, by odbić na północ i  wrócić przez zachodnie wioski. Nawet zaczynający lekko kropić deszcz nie odwiódł mnie od tej myśli aż do czasu, gdy skręciłem na północ.  Dopiero wtedy poczułem jak silny i zimny jest boczny wiatr i jak nieprzyjemnie jest dostawać deszczem w twarz. Temperatura spadła w momencie z dziesięciu, do pięciu stopni, a odczuwalna pewnie była bliska zeru. Moja kurtka - trzepotka, to wersja letnia ubrania kolarskiego i nie było mi zbyt ciepło. Jadąc odkrytym kawałkiem wśród pół, mocno walczyłem żeby wiatr nie zepchnął mnie na pobocze. Jak tylko pojawiła się możliwość skrętu z wiatrem, natychmiast z niej skorzystałem i dojechałem do Brwinowa. Na stacji okazało się, że pociąg będzie dopiero za ponad pół godziny, a ja byłem przemoczony i przemarznięty i nie uśmiechało mi się stanie na peronie. Wolałem jechać, by przynajmniej trochę się rozgrzać. Zresztą deszcz osłabł i tylko woda  z pod kół dawała się we znaki. Dlatego zakończyłem trasę w Pruszkowie, gdzie wsiadłem w SKM i dojechałem do Zachodniego.

Kościół w Izdebnie Kościelnym
Kościół w Izdebnie Kościelnym © yurek55
Parafia p.w. Św. Michała Archanioła erygowana w 1776 rok
Parafia p.w. Św. Michała Archanioła erygowana w 1776 rok © yurek55

Lekkie zachmurzenie, 7°C, Odczuwalna temperatura 1°C, Wilgotność 65%, Wiatr 5m/s z Z - Klimat.app