Wtorek, 15 stycznia 2019 Kategoria <50

W końcu!

Jak widać po moich wpisach,rok 2019 rozpoczynam pod znakiem totalnego rowerowego lenistwa.  Oczywiście zwalam wszystko na pogodę i nowy napęd, ale w głębi serca wiem, jak jest naprawdę. Dziś też nie zapowiadowało się inaczej i tylko stanowcza interwencja XP, podniosła moje leniwe dupsko z kanapy i posadziła na siodełku. Dziękuję.
Wprawdzie czasu miałem tylko na krótką pętelkę do Janek, ale dobre i to. Po obiedzie pojechałem jeszcze bliziutko, w Al. Jerozolimskie, odebrać przewodniki po Maladze, Andaluzji i Sewilli dla moich podróżników i to tyle. W powrotnej drodze chciałem sprawdzić licznik, ale mój telefon nie potrafił zrobić ostrego zdjęcia z liczbą rowerzystów. Nie wiem dlaczego nie łapał ostrości.

Licznik rowerowy (459)

Brama Al. Jerozolimskie 107
Brama Al. Jerozolimskie 107 © yurek55
Mural bramny Piłsudski i Haller
Mural bramny Piłsudski i Haller © yurek55
edit: Wilk słusznie zwrócił uwagę na błąd w podpisie. To nie jest gen. Haller, tylko Tadeusz Jordan Rozwadowski herbu Trąby – feldmarschalleutnant cesarskiej i królewskiej Armii, generał broni Wojska Polskiego, 28 października 1918 roku mianowany generałem dywizji i szefem sztabu Wojsk Polskich podległych Radzie Regencyjnej

Początkowo też sądziłem, że to Rozwadowski, ale w grafikach googla Haller też wydał mi się podobny i - jak widać - popełniłem błąd. Już poprawiłem.
- 16:08 czwartek, 17 stycznia 2019 | linkuj
To nie Haller jest na tym muralu - tylko generał Tadeusz Rozwadowski. To mural dotyczący Cudu nad Wisłą 1920 - a to właśnie (o czym niewielu wie) Rozwadowski, a nie Piłsudski był autorem błyskotliwego planu, który dał nam zwycięstwo. Piłsudski zazdrosny o swoją sławę go za to serdecznie nie cierpiał, bo objęciu władzy przez sanację w 1926 za to że nie poparł Piłsudskiego był dotkliwie prześladowany, najpewniej zmarł w wyniku otrucia.
wilk
- 15:28 czwartek, 17 stycznia 2019 | linkuj
Jest też zasada, że jak jest ciemno to musi być ciemno i nic nie widać.
- 13:59 środa, 16 stycznia 2019 | linkuj
A może tryb HDR zalatwi sprawę? Muszę poeksperymentować..
- 13:49 środa, 16 stycznia 2019 | linkuj
Dodam tylko, że zdjęcie jest bez flesza. Aparat ustawiony na Auto uznał, że ma widno i nie włączył.
- 13:45 środa, 16 stycznia 2019 | linkuj
"Murzyna na śniegu" - jak każdą teorię można obejść ale to prawda, duża rozpiętość tonalna jest trudna do zrobienia. Teraz HDR (program aparatu składa kilka zdjęć różnie naświetlonych w jedno) załatwia Murzyna na białym ;)
- 08:05 środa, 16 stycznia 2019 | linkuj
W tym przypadku faktycznie mocniejszy flesz by pomógł, tak by rower też był mocno oświetlony,wtedy może cyferki nie będą zbyt jasne... albo przy obecnym fleszu zdjęcie z mniejszej odległości obejmujące tylko licznik i rower, ulicznego tła wtedy nie będzie, ale jeśli chcesz by wyszły cyferki, to i tak by było ono zbyt ciemne i mało co by było widać (poza kropkami latarni).
meteor2017
- 08:00 środa, 16 stycznia 2019 | linkuj
Nastawienia aparatu są na nieco ciemniejsze elementy zdjęcia - a te najjaśniejsze, bardzo mocno świecące są dla tego zdjęcia zbyt jasne i zamiast świecącej cyferki wyszedł ci snop światła w tym miejscu. Jak się ustawią na cyferki, to dla odmiany poza nimi mało co będzie widać ;-)

Pamiętam powiedzenie mojego pana od fotografii, że "zdjęcia Murzyna na śniegu nie da się zrobić", za duży kontrast... jak ustawisz aparat tak, żeby śnieg ładnie wyszedł z cieniami we wgłębieniach itp. to Murzyn będzie czarną plamą, a jak będzie widać wyraźnie rysy Murzyna, to śnieg będzie tylko bardzo jasną białą plamą bez szczegółów.

Koleżanka kiedyś przyniosła zdjęcie czarnego pieska na śniegu i wszyscy ryknęli śmiechem "Murzyn na śniegu!".
meteor2017
- 07:51 środa, 16 stycznia 2019 | linkuj
Aparat do dupy w telefonie ;)
Ulica ciemna a ta dioda czy flesz w telefonie to działa na 1 metr a nie 3 czy 4. Ewidentnie poruszone zdjęcie, statyw musi być.
- 20:45 wtorek, 15 stycznia 2019 | linkuj
Obie opony mają pasek odblaskowy, lepiej powiedz dlaczego cyfr świecących nie dało się sfotografować.
- 20:39 wtorek, 15 stycznia 2019 | linkuj
No i tu mamy porządek :)
Czemu przednie koło mocniej świeci?
Pasek odblaskowy na oponie?
- 19:40 wtorek, 15 stycznia 2019 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa siezd