Wtorek, 4 grudnia 2018 Kategoria <50

Wycof

Miałem dziś szczery zamiar pojechać gdzieś dalej, tym bardziej, że wczoraj sporo czasu spędziłem wymieniając opony na szersze i zamianiając po raz kolejny łańcuch. Właściwie, to tylko łańcuch miałem zamienić, ale okazało się że mam kapcia z przodu. No to już z tej okazji zamianiłem i opony. Niestety moja "szersza" opona ma rozmiar 28, co w zimowych warunkach zbyt wiele nie zmienia, ale  kiedyś je założyć trzeba. Przeciez nie będą leżeć na bezdurno. Widziałem pod tagiem #wykoptribanklub na Wykopie, rowery z założonymi oponami terenowymi o szerokości 35 milimetrów. Tym to już mozna i po śniegu i w terenie śmigać i ma to jakiś sens, ale ja myślałem, że 28 to już jest dużo jak na kolarkę. A to takie ni pies, ni wydra - w teren za wąska, a po szosie, bez sensu.
Tak więc wyjechałem rano pełen werwy i zapału, ale gdy zaczęło kropić i padać, zrobiłem klasyczny wycof i zawróciłem do domu.
A poza tym za ciepło się ubrałem. I rękawiczki miałem za grube. No i słabo widziałem przez mokre okulary. Tak więc powodów by dać sobie rozgrzeszenie trochę znalazłem. No i tyle. Czuję się usprawiedliwiony. Chyba...
A jednak trochę szkoda!
Aha. Wracając zajechałem do Deca kupić klocki i wreszcie je wymieniłem. Zobaczymy jak się hamowanie poprawi.

Ja w tym roku Hance założyłem 23 w miejsce wcześniejszych 25. Zrobiłem to głównie dlatego, że te nowe to ciężkie schwalbe durano plus i te 2 mm robiły niewielką różnicę na wadze. Jeżeli chodzi o jazdę to tak szczerze nie widzę żadnej różnicy ;)
michuss
- 21:27 czwartek, 6 grudnia 2018 | linkuj
Kiedyś trzeba zrobić zapasy energetyczne na nowy sezon ;))
- 16:38 czwartek, 6 grudnia 2018 | linkuj
Ja się nie boję, tylko mi się nie chce. :(
- 16:21 czwartek, 6 grudnia 2018 | linkuj
Ja nie jeżdżę, bo wieczorem ślisko już i się boję...:(
- 15:58 czwartek, 6 grudnia 2018 | linkuj
OK
- 20:35 środa, 5 grudnia 2018 | linkuj
Nie sugeruję, tylko piszę, że to nie aż tak znaczące różnice są. 28mm będą trochę cięższe, ale opory toczenia przy tym samym ciśnieniu robią mniejsze, dają lepszą amortyzację, też rzadziej gumy się łapie itd.
- 20:34 środa, 5 grudnia 2018 | linkuj
Czyżbyś Wilku coś sugerował? ;) Aluzju paniał.
- 20:07 środa, 5 grudnia 2018 | linkuj
Na długich ultramaratonach 28mm to chyba najpopularniejszy rozmiar, a i zawodowcy 23mm już rzadko używają.
- 19:47 środa, 5 grudnia 2018 | linkuj
Też myślałem o wycofie bo padało a nie miało ale za długą miałem przerwę w rowerowaniu.
A u mnie się marnują 35 mm, już do nich nie wrócę bo kocham tylko asfalt.
- 17:00 wtorek, 4 grudnia 2018 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa inudz