Sobota, 18 listopada 2017 Kategoria 50-100

Jak to drzewiej nad Wisłą bywało...

Zamiast kolejnego wpisu o niczym typu: wstałem, ubrałem się, pojechałem, było zimno, wiał wiatr, jechało się dobrze/źle - dziś troszkę przedwojennej historii związanej z Wisłą.
...

Noc Świętojańska i impreza Międzyklubowego Komitetu Wioślarskiego
Noc Świętojańska i impreza Międzyklubowego Komitetu Wioślarskiego © yurek55

Obóz kajakowy Przysposobienia Wojskowego - spływ z Warszawy do Bałtyku
Obóz kajakowy Przysposobienia Wojskowego - spływ z Warszawy do Bałtyku © yurek55

Wycieczka AZS Warszawa i Most Poniatowskiego
Wycieczka AZS Warszawa i Most Poniatowskiego © yurek55

Rejs kajakiem z Krakowa do Gdyni
Rejs kajakiem z Krakowa do Gdyni © yurek55

Wisła ze skarpy Warszawskiej w Lesie Bielańskim
Wisła ze skarpy Warszawskiej w Lesie Bielańskim © yurek55

Borzęcin 10 rano
Borzęcin 10 rano © yurek55

Masz rację, aż trudno uwierzyć, ale w sobotę tak późno wyjechałam z domu, że musiałabym zafrunąć do Borzęcina na 10.15
- 19:57 niedziela, 19 listopada 2017 | linkuj
Vuki - pamiętaj, że latem łatwiej się wstaje, a ja na dodatek miałem motywację zdobywania gmin.
Jurek57 - zgadzam się w 100%!
jolapm - raczej 1h i 15 min po mnie
- 19:24 niedziela, 19 listopada 2017 | linkuj
I to bez budzących mnie kosiarek i innych łoskotów :)) A w sobotę, o dziwo, byłam w Borzęcinie 15 minut po Yurku. Tylko ja jechałam przez Ożarów, a z Umiastowa przez Topolin, a Yurek przez Pogroszew, dlatego się rozminęliśmy. Czyli to nie on był rowerzystą, którego widziałam w krótkich spodenkach :)
- 16:28 niedziela, 19 listopada 2017 | linkuj
Większość zdjęć jest z Poniatówki, która jest na prawym brzegu Wisły :)

Jurek57 - zmieniło się podejście do sportu.
Kluby upadają często za sprawą bardzo sztywno myślących zarządów złożonych z "leśnych dziadków". Z drugiej strony, przynajmniej w dużych miastach trudno nie zobaczyć kogoś kto biega. Siłownie też nie mają problemów z chętnymi do korzystania z tzw. "żelastwa". Są różne rozgrywki ligowe np. w koszykówkę drużyn z różnych firm, które odbywają się poza klasycznymi klubami sportowymi.
- 09:49 niedziela, 19 listopada 2017 | linkuj
Teraz dużo czasu zabiera nam TV, internet.
Wychowałem się na wsi, tam nie było sportu, ludzie nie mieli czasu i siły styrani codzienną pracą często od świtu do zmierzchu.
Jedynie były zabawy taneczne w sobotę, niedziela była dniem odpoczynku. Życie kręcilo się więc wokół pracy.
- 07:45 niedziela, 19 listopada 2017 | linkuj
Mam wrażenie a właściwie jestem przekonany że kiedyś ludzie bardziej doceniali i wykorzystywali to co wokół nich. Uprawiali więcej sportu , bawili się i lgnęli do siebie.
W moim Buku (5000 dusz) przed wojną i krótko po były trzy kluby sportowe. Od lekkoatletyki , piłki wszelakiej , gimnastyki , boksu po motocykle. Był nawet teatr !
Nie było sztucznej trawy , hal a jednak im się chciało. O ośrodkach kultury i sportu nikt nie słyszał
Zabawy taneczne latem odbywały się co tydzień i gromadziły tłumy.

Dzisiaj mamy jeden klub sportowy "Patria" niestety dogorywujący (jedna sekcja). MGOK MOS , tabun urzędników i w roku 2 , słownie dwie ! Imprezy kulturalno-sportowe.
Jurek57
- 07:19 niedziela, 19 listopada 2017 | linkuj
Ja to się dziwię, że tak późno mając w pamięci to co się działo nad morzem.
- 22:41 sobota, 18 listopada 2017 | linkuj
Jakby ci pod oknami od rana jeździli traktorkami i kosili trawę, a inni kosami spalinowymi dokaszali boki trawników, to też byś w łóżku nie uleżała.
- 22:16 sobota, 18 listopada 2017 | linkuj
Ludzie to kiedyś fajnie się bawili.... Ale o 10.00 rano w Borzęcinie!? Myślałam że tylko Jolapm do tego jest zdolna
- 21:28 sobota, 18 listopada 2017 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ycies