Środa, 26 października 2016 Kategoria 50-100, Piaseczno/Ursynów

Kładka i mural

Ważne sprawy przed południem miałem i na rower wybrałem się dopiero około południa. Nie musiałem zastanawiać się nad wyborem kierunku, bo powód wyjazdu do Piaseczna znalazł się sam. Chciałem też przejechać nową drogę dla rowerów, wzdłuż elektrociepłowni na Żeraniu, w ciągu której oddano kładkę nad Kanałem. To ostatni brakujący fragment drogi rowerowej nad Wisłą, od Mostu Północnego, do Łazienkowskiego. Już wczoraj wieczorem, na fanpagu Pełnomocnika Rowerowego toczyła się dyskusja, wymieniano opinie, a nawet powstał nowy segment Stravy. Szybcy ci warszawscy szoszoni są, nie ma co.
Szutrówka na wale
Szutrówka na wale © yurek55
Z Mostu Siekierkowskiego
Z Mostu Siekierkowskiego © yurek55
Oczywiście nie tylko ja kierowany ciekawością zjawiłem się w tym miejscu. Przy Elektrociepłowni spotkałem Katanę, która już wracała z wizji lokalnej. Właściwie to ona mnie spotkała, bo ja nigdy nic nie zauważam na rowerze, to pewnie przypadłość związana z wiekiem. Ponieważ jak zawsze byłem w niedoczasie, zamieniliśmy tylko kilka słów na tematy okołorowerowe i rozjechaliśmy w przeciwnych kierunkach. Jak na razie to duża atrakcja dla rowerzystów fotoamatorów, fotek w internecie pojawi się wkrótce co niemiara.
Dojazd na kładkę od EC Żerań
Dojazd na kładkę od EC Żerań © yurek55
Kładka nad Kanałem
Kładka nad Kanałem © yurek55
Kładka - Kanał Żerański widok na Wisłę
Kładka - Kanał Żerański widok na Wisłę © yurek55
Kanał Żerański widok na śluzę i kominy
Kanał Żerański widok na śluzę i kominy © yurek55
Nowa ddr wzdłuż EC Żerań
Nowa ddr wzdłuż EC Żerań © yurek55

Wracając do domu Trasą Armii Krajowej, zatrzymałem się przy ukończonym już muralu powstańczym. Mnie się podoba, ale zaznaczam, że ja się na sztuce nie znam. Mam tylko nadzieję, że nikomu nie przyjdzie do głowy "poprawiać" go sprayem, tak jak  Żołnierzy Wyklętych  w Parku Szczęśliwickim.
Mural - sojusznicy NKWD i Gestapo
Mural - ulotka: Olbrzym i zapluty karzeł reakcji © yurek55
Mural - zasadzka na drodze
Mural - zasadzka na drodze © yurek55
Mural - wilki i partyzant ze stenem
Mural - wilki i partyzant ze stenem © yurek55
Mural - ranny w lesie
Mural - ranny w lesie © yurek55

Po obiedzie pojechałem do pralni i dopisałem ten wyjazd, stąd różnica w dystansie. Zapewne ciekawie wyglądałem trzymając jedną ręką kierownicę, a w drugiej części garderoby na wieszaku i w folii. Całe szczęście, że ciemno już było i nikogo znajomego (chyba?) nie spotkałem.
Temperatura odpowiednia na dwie warstwy ubioru: koszulkę i wiatrówkę.