Poniedziałek, 13 lipca 2015 Kategoria <50

Pomiędzy deszczami

Dziś juz naprawdę tylko lekka przejażdżka po mieście. Miałem dużo szczęścia do pogody, bo padało kilka razy, krótko lecz intensywnie, a ja zawsze wtedy byłem pod dachem. Wprawdzie prysznicu na plecy z pod tylnego koła nie dało się uniknąć, bo jezdnie były mokre, ale pralka działa, nie ma problemu. Gorzej z rowerem, ale do wanny go wsadzał nie będę, aż takim pedantem nie jestem. Ale po kolei. Mieszkam na Ochocie i często jeżdżę Aleją Prymasa Tysiąclecia korzystając z drogi dla rowerów, ale gdy przechodzi na drugą stronę jezdni, jadę nadal po prawej i dojeżdżam do Cmentarza na Powązkach. Obserwujac roboty drogowe w Alei Prymasa Tysiaclecia przy Cmentarzu widzę, że po przebudowie nie będzie juz można podjechać rowerem do ulicy Powązkowskiej trawersując skarpę. Pozostaja niestety schody, albo ddr po lewej stronie. Po prawej, na zjeździe z wiaduktu nad torami, jest dość wąski i nieuczęszczany chodnik, zagrodzony dziś pochylonym mocno drzewem. Zgłosiłem to przy użyciu aplikacji 19115, zobaczę jaką i kiedy dostanę odpowiedź. Potem jeszcze sprawdziłem postępy na Wisłostradzie i jak widać, pod mostem nadal wschodnia nitka jezdni jest wyłaczona z ruchu. Tym samym zjazd na Gdańsk jest znowu niemozliwy. Nad Wisłą jak zawsze coś nowego zaskoczy warszawiaków, jak nie wąż rzeczny, to jakaś instalacja. Dziś odkryłem dzieło artysty Jana Sukiennika zatytułowane "Ikar, 2015". Projekt Asocjacja - cokolwiek to znaczy...
Rozgrzebana Wisłostrada
Rozgrzebana Wisłostrada © yurek55
Instalacja artystyczna Ikar. 2015
Instalacja artystyczna Ikar. 2015 © yurek55

Postanowiłem dodać twórczy wkład do tego niepospolitego dziela, teraz ma zupełnie inną wymowę, prawda? Przekrzywienie linii horyzontu jest efektem zamierzonym, zmieniającym percepcję odbiorcy.

Instalacja
Instalacja "Facet w kasku rowerowym siedzący na ławeczce na trawiastym wzgórku" © yurek55

A na zakończenie wycieczki, już niemal przy domu złapałem weterana ruchu Rastafari w Polsce. Sądzę, że dredy tej długości trzeba hodować dobrze ponad dwadzieścia lat.

Najstarszy rastaman w Polsce - najdłuższe dredy (prawdopodobnie)
Najstarszy rastaman w Polsce - najdłuższe dredy (prawdopodobnie) © yurek55

PS. Agrykolę podjeżdżałem 18km/h do trzech czwartych, potem mnie już zatkało całkiem i końcówkę jechałem 7 km/h łapiąc powietrze rękawami.