Czwartek, 28 maja 2015 Kategoria 50-100

Do Rejentówki, Białobrzeg i Jabłonnej

Musiałem pogadać z bratem w pewnej sprawie, którą przez skypa nie da się omówić. To znaczy pewnie by się dało, ale uznałem, że to dobra okazja do spotkania i zrobienia kilkudziesięciu kilometrów,po podwarszawskich wioskach. Początek nie spełniał tych warunków, bo jechałem wylotówką na Białystok, ale już w Słupnie  przejechałem na druga stronę jezdni i do Radzymina dojechałem równoległą drogą lokalną, a mały kawałek nawet poboczem pod prąd.  Jak my już pobałakali ze sobą, a ja kawę wypił, pojechałęm w stronę Zalewu. Tym razem do Załubic nie dojechałem, tylko zastosowałem skrót przez wieś Borki. Pierwszy raz tamtędy pojechałem, zrobiłem to z ciekawości - i wystarczy. Nie dlatego, że droga niedobra, tylko dlatego, że trasa wychodzi krótsza. A po co ma być krótsza, jak może być dłuższa? Z tego też  powodu nie wybrałem drogi przez Nieporęt, a przez Legionowo, bo jest dłuższa, choć te dziesięć kilometrów do wiaduktu kolejowego to spore wyzwanie. Ruch samochodowy duży, droga wąska, a potem w samym Legionowie, zakaz jazdy rowerem na całej długości, aż do Jabłonnej. Cóż było robić, trzeba było korzystać z ddr. Ale nie było tak źle, bo to w sumie nie jest długi fragment. Od Pałacu juz tradycyjnie, drogą po wale przeciwpowodziowym aż do Tarchomina, ale tym razem nie dojechałem do mostu, bo wykopki porobili i będą przedłużać drogę rowerową. Choć po prawdzie, to bardziej jest corso spacerowe i jadąc rowerem trzeba mocno uważać. Potem już tylko myk przez Wisłę i wzdłuż niej, aż do Mostu Gdańskiego. Ponieważ na Nowolipkach miałem do odebrania prezent na dzień dziecka, to sprawnie załatwiłem ten temat i po chwili byłem już w domu.  Dopiero wtedy spojrzałem na zegarek i zobaczyłem, że mogłem jeszcze godzinę pokręcić i wtedy wpadła by setka kolejna. Ale po pierwsze, nie nastawiałem się, po drugie nie sprawdzałem czasu, po trzecie, nie dokręcam pod domem. Dobre i to.