Piątek, 29 maja 2015 Kategoria <50

Bliskie spotkania w Wilanowie

Zamiast poprawiać statystyki, zrobiłem sobie długi przystanek przy Pałacu w Wilanowie. Nie ma o czym pisać właściwie.

Członkowie grupy rekonstrukcyjnej

Święty Jan Nepomucen strzeże TVN © yurek55
Nepomuk z Wiertniczej
Nepomuk z Wiertniczej © yurek55

Jakiś facet co wyszedł zapalić powiedział mi, że dotąd kiedyś doszła powódź i stąd figura w tym miejscu. Ale nie znalazłem w sieci potwierdzenia jego słów, pewno to miejska legenda krążąca w ITI.
"[...]Figura ustawiona została w tym miejscu w XIX wieku. Stojący tutaj Jan Nepomucen mógł w swojej historii pełnić kilka ról – został zapewne ustawiony, by chronił okolicę przed powodzią. Mimo znacznej odległości od Wisły jej wysokie wody często zalewały okolice. Potem, także jako patron dróg i podróżnych, mógł pełnić dwie dodatkowe role – żegnał podróżnych opuszczających granice Warszawy bądź stanowił drogowskaz przy rozstaju dróg, choć w tym miejscu odchodziła jedynie ledwo widoczna ścież ynka w kierunku wsi Augustówka.[...]"