Wtorek, 12 maja 2015 Kategoria 50-100

Spotkanie w Zaborowie

Wyjeżdżając z domu nie wiedziałem, czy będzie chciało mi się jeździć i dokąd pojadę. Dlatego początek, jeszcze po Warszawie, wyglądał tak, bym mógł zawrócic do domu, jak mi się odechce. Stąd też kręciłem się trochę po Boernerowie, zahaczyłem o lotnisko Babice, aż przez las na Bemowie dotarłem od tyłu do góry śmieciowej na Radiowie. Tam podjąłem decyzję, że jednak wyjadę z Warszawy i zrobię choć kilkadziesiąt kilometrów. Jechało mi się dobrze, pogoda idealna, żadnego powodu by wracać, nie znajdowałem. I nawet nie chciałem. Odkryłem dwa nowe miejsca w Izabelinie i Truskawiu, oraz drogę przez Koczarski Las do Stanisławowa i Mariewa. Zobaczyłem też wreszcie gdzie jest ten slynny Biker Pub w Stanisławowie.  W Mariewie któryś już tydzień z kolei drogowcy wypompowują wodę - pewnie im się niespodziewanie pojawiła i prędko tej drogi do Zaborowa nie wyremontują. Dziś pracowały trzy pompy.
Gdy dojechałem objazdem do Zaborowa, zobaczyłem dwóch sakwiarzy jadących w kierunku Leszna. Ponieważ było mi po drodze postanowiłem złapać koło i się z nimi poidwieźć. Ale że to tak troche nieładnie, to postanowiłem zapytać, czy mają coś przeciwko. Od słowa, do słowa i okazało się, że świat rowerzystów jest mały. Koledzy jechali na zlot forum  podróżerowerowe.info, a nawet kojrzyli mnie z forumowego nicka. Rozstalismy się w Lesznie, ja skręciłem w lewo, potem jeszcze raz w lewo i drogą przez Wąsy, Pilaszków, Pogroszew, etc.etc. wróciłem do Warszawy.
Z mapkami endomondo problem leży po stronie endo. Podobno na starych przegladarkach widać, na nowszych już nie. Dlatego dziś umieszczam mapkę z navime.

Wieża lotniska Babice
Wieża lotniska Babice © yurek55
Samoloty na płycie lotniska babice
Samoloty na płycie lotniska babice © yurek55
Lotnisko w środku miasta
Lotnisko w środku miasta © yurek55
Pomnik Ministra Ignacego Boernera
Pomnik Ministra Ignacego Boernera © yurek55
Pomnik ufundowany przez mieszkańców osiedla Boernerowo
Pomnik ufundowany przez mieszkańców osiedla Boernerowo © yurek55
Przedwojenna figura MB z Dzieciątkiem
Przedwojenna figura MB z Dzieciątkiem © yurek55
Tablica pod figurą upamiętnia śmierć ok. 100 powstańców od "Żywiciela", którzy wpadli tu w zasadzkę sierpnia 1944 r.