Środa, 13 maja 2015 Kategoria 50-100, kurierowo, Piaseczno/Ursynów

Jazda precyzyjnie zaplanowana

Dzisiejszy wyjazd był drobiazgowo zaplanowany i przemyślany we wszystkich szczegółach. Nie zdarza sie to niemal nigdy, ale dziś znalazłem sobie kilka rzeczy do załatwienia i to w różnych miejscach. Trasę rozplanowałem logistycznie bez zarzutu i jechałem jak po sznureczku po kolei: Janki - obebranie kwitu do odbioru aparatu z serwisu; Piaseczno - odebranie zwolnienia; Krucza - oddanie zwolnienia; Dąbrowskiego - odebranie aparatu z naprawy; Ursynów - zawiezienie aparatu; Al. Krakowska - zakupy w sklepie na "L"; dom - koniec jazdy. Jechało się rewelacyjnie, bo niemal na całej trasie miałem sprzyjający wiatr. Na liczniku widziałem nigdy nie ogladane liczby, a po 40 km średnia zbliżała się do 24km/h. Na całej trasie odcinki wprost pod wiatr były krótkie, ale nawet wtedy nie traciłem radości jazdy. Postanowiłem sobie z tej okazji podjechać pod Agrykolę, ale nawet do połowy nie udaje mi się szybko podjechać. Potem trzeba redukować biegi i łapać drugi oddech młynkując już do końca z prędkością 9 - 10 km/h. I tego już nie zmienię.

Bohater Wiednia
Bohater Wiednia © yurek55

"Bohaterowi Wiednia, co chrześcijan zbawił
Piękny pomnik z kamienia Stanisław wystawił,
Dwakroć złotych kosztował – trzykroć bym dołożył
By Stanisław skamieniał, a Jan III ożył."

Łacińka inskrypcja
Łacińska inskrypcja © yurek55

"Janowi III, królowi Polski i Wielkiemu Księciu Litewskiemu, Ojczyzny i sojuszników obrońcy, któregośmy postradali roku 1696. Stanisław August Król. Roku 1788"

Duży kamień przed Instytutem
Duży kamień przed Instytutem © yurek55

Mapa trasy przejazdu

Nie wklejam mapki z navime, bo gdy pobrałem plik .gpx z endomondo i wkleiłem do navime, okazało się że zgubił "po drodze" ileś punktów i utworzył proste linie - skróty, gubiąc przy okazji 9 km.

Ooo, ho, ho, ja dawno tyle nie mialam na liczniku :)
Vampire
- 17:08 sobota, 16 maja 2015 | linkuj
Wydaje mi się, że to Ksiegowy powinien miewć tu sporo do powiedzenia z racji ukończonego kierunku studiów.
- 18:37 piątek, 15 maja 2015 | linkuj
Co do głazu to wiadomo, że jest to gnejs biotytowy z licznymi iniekcjami, właściwymi skandynawskim arterytom, czyli granit.
Objętość wynosi koło 10 metrów sześciennych a masa dochodzi do 30 ton.
- 10:07 piątek, 15 maja 2015 | linkuj
Warto wiedzieć ,że gęstość granitu jest zbliżona do gęstości szkła. Widząc tak wielki kamień podświadomie zastanawiamy się ile to będzie ton? Sporo, ale jakby odlać go ze szkła będzie on równie ciężki.
Oczywiście jeśli ten wielki kamulec to granit. Piaskowiec jest bardziej porowaty będzie lżejszy, bazalt jest z kolei cięższy od granitu. To tak w ramach mądrzenia się.
teich
- 09:34 piątek, 15 maja 2015 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ienap