Czwartek, 13 listopada 2014

Jesienne prace na działce

Uzupełnienie wpisu wieczorem
Sezon działkowy zamknęliśmy już dobre kilka tygodni temu, ale jedna rzecz nie dawała mi spokoju. Pamiętacie wpis "Październik miesiącem truskawek"? No i właśnie te truskawki, zostały na zimę zupełnie niczym nie zabezpieczone przed mrozem. Pewno gdybym nie pojechał i ich nie przykrył, to niebo by się nie zawaliło, ale uznałem, że to jest doskonały powód do zrobienia sobie dłuższej, jesiennej wycieczki. Ponieważ dzień teraz krótki, znowu presja czasu odgrywała dużą rolę i musiałem mocno się przyłożyć, żeby zdążyć "po widoku" do domu z powrotem. W tamtą stronę jechało się rewelacyjnie, co spojrzałem na licznik, to ponad 25km/h - tylko świadomość, że z powrotem będzie pod wiatr trochę mi psuła nastrój...
Dojechałem na miejsce i od razu zabrałem się do pracy. Po niecałej godzinie truskaweczki zyskały zimowe okrycie ze zgrabionych liści, a ja mogłem już wracać. Wiedziałem, że mam przed sobą trzy godziny jazdy pod wiatr, ale cóż było robić, trzeba jechać i tyle. Wybrałem tę samą trasę żeby już nie kombinować i nie wydłużać, tylko drugim brzegiem Wkry pojechałem, żeby podjazdy pomiędzy Pomiechówkiem a Goławicami sobie już darować. Na moście w Nowym Dworze zobaczyłem że endo mi się po 12 sekundach rejestracji wyłączyło i stoi. Gdyby nie to, że robiłem zdjęcia telefonem, to do samej Warszawy bym nie wiedział.
W Czosnowie zauważalnie zmniejszył się ruch samochodowy - kierowcy wybierają jazdę "siódemką" do Warszawy, a ja kręciłem i kręciłem, ale dystansu ubywało powoli. Wiatr wydawał się coraz silniejszy, albo sił mi ubywało, a może jedno i drugie? Coraz częściej przestawałem kręcić i podnosiłem się w siodełku, by chwilę odpocząć i ulżyć... wiadomo czemu. Widać to dobrze w statystykach endomondo: w tamtą stronę średnia 22.1 km/h, z powrotem zaledwie 18km/h. Zresztą specjalnie w tym celu podzieliłem trasę na dwa zapisy, by móc porównać.
Ale tak czy siak, do domu w końcu dotarłem, wprawdzie już po ciemku i nieco obolały, ale w sumie bardzo zadowolony.
Zdjęcia:
Dach tego domu w Stanisławowie tak uderzył mnie po oczach, że zrobiłem pierwszy przystanek i popełniłem fotkę. Zdjęcie jednak nie oddaje głębi i jaskrawości tej zieleni.
W naturze ten dach jest bardziej oczojebny
W naturze ten dach jest bardziej oczojebny © yurek55
Wiedzieliście, że Goławice mają fanpage na Facebooku? Ja też nie...
Most na Wkrze w Goławicach
Most na Wkrze w Goławicach © yurek55
Efekt mojej pracy
Efekt mojej pracy © yurek55
Wisła w NDM
Wisła w NDM © yurek55 - to dzięki temu zdjęciu dowiedziałem się, że trasy mi endo nie zapisuje.
A swoją drogą metalowy błękit konstrukcji tego mostu, to chyba najczęściej fotografowany obiekt. Dlatego tym razem daruję sobie wrzucanie.
Mistrz świata w parkowaniu
Mistrz świata w parkowaniu © yurek55
Ten autobus stoi w Dziekanowie już kilka - kilkanaście tygodni. Z przodu i z tyłu ma najwyżej 10 cm luzu