Grudzień, 2023

Suma podjazdów:2064 m
Piątek, 15 grudnia 2023 Kategoria 50-100, bieda-gravel, squadrathinos

Trochę śniegu, trochę wiatru, trochę zimno

Rozpoczynam odliczanie kilometrów brakujących do poprawienia najlepszego wyniku rocznego. Dotychczasowy rekord jest z 2018 roku i wynosi 14010 km, a po dzisiejszym dniu do jego pobicia potrzebuję 336 km. Gdybym nie wyjeżdżał w czwartek na Boże Narodzenie, to nie byłoby problemu, ale odpada siedem dni rowerowych, do tego jakieś przedświąteczne obowiązki, no i pogoda też może tu rozdawać karty. Jest więc trochę niewiadomych, ale taka okazja może się nie powtórzyć - spróbuję!

Staw pod śniegiem
Staw pod śniegiem © yurek55
Ścieżka im. Vico nel Lazio
Ścieżka im. Vico nel Lazio © yurek55

• Temperatura -1.0°C
Czwartek, 14 grudnia 2023 Kategoria > 100, bieda-gravel, squadrathinos

Pierwsza grudniowa i pięćdziesiąta w tym roku*

Ostatnie sto kilometrów udało się przejechać w październiku, w kolejnym miesiącu zafiksowałem się na kwadraciki i kilometrowo miesiąc poszedł na straty. Jeżdżąc po podwórkach i osiedlowych, parkowych i cmentarnych alejkach mitręży się czas, a dystansu nie przybywa. Dziś postanowiłem, że czas na jakiś dłuższy dystans i wybrałem się znów na zachód, ale tym razem aż do Kampinosu. Początkowo zamierzałem wracać przez zachodnie wioski, ale czas pozwalał na wydłużenie drogi powrotnej i zdecydowałem się jechać przez Błonie i Nadarzyn. W bonusie mogłem jeszcze raz przejechać ulubioną drogą rowerową w Michałowicach. Okazuje się, że ma ona swoją nazwę: Ścieżka im. Vico nel Lazio.
Według wikiperii to miejscowość i gmina we Włoszech, w regionie Lacjum w prowincji Frosinone.

*setka, oczywiście :)

Ścieżka im. Vico nel Lazio © yurek55

Środa, 13 grudnia 2023 Kategoria całe NIC

Biały rower i zespół Korba

Biały rower bardzo chciałbym mieć/ Cały biały, i opony też/ Takie cudo może podbić świat/ Biały rower i pedały dwa/
Pokochaj mnie/ A w sobotę ja dam Ci popatrzeć/ Pokochaj mnie/ A w niedzielę ja dam Ci go dotknąć/
Biały rower nocą mi się śni/ Cały biały, na nim lampy trzy/ Ja na ramę będę Ciebie brał/ Tego z Ładą chyba trafi szlag/
Pokochaj mnie/ A od jutra ja będę odkładał/ Pokochaj mnie/ A pozwolę Ci paczkę dorzucić/
Pokochaj mnie/ To ważniejsze, niż zdobyć ten rower/ Pokochaj mnie/ Nie kosztuje nic, pomarzyć sobie/
  • Sprzęt Primus Historicus
Środa, 13 grudnia 2023 Kategoria 50-100, bieda-gravel, squadrathinos

Północ - Południe, a właściwie na odwrót

Na siódmą rano miałem umówioną wizytę u gumiarza, bo to już czas najwyższy żeby zimowe kapcie założyć. Dzięki temu zacząłem dzień bardzo wcześnie i znalazłem czas na nieco dłuższą wycieczkę. Wprawdzie nie taką jakbym chciał, bo miałem umówioną kolejną wizytę, tym razem u lekarza specjalisty, ale trzy godzinki udało się wykroić. Pojechałem na południe odwiedzić najpierw ulubioną drogę rowerową, a potem przez Chinatown w Wólce Kosowskiej i Kolonię Lesznowola wróciłem do domu.

Wzdłuż rzeczki Raszynki
Wzdłuż rzeczki Raszynki © yurek55

Wtorek, 12 grudnia 2023 Kategoria <50, bieda-gravel

Odebrać książkę

Znowu pogoda niezbyt rowerowa, deszcz mży, kropi albo pada i już myślałem, że znowu nie pojeżdżę i wybrałem pływanie. Ale gdy wracałem z basenu przestało padać, a że miałem do odebrania książkę, postanowiłem zaryzykować i pojechałem na Żoliborz. Dobrze zrobiłem, udało się nie zmoknąć i paręnaście kilometrów do statystyk doszło. I tyle.

Skwer Wołyński

• Aktywność Pływanie
Poniedziałek, 11 grudnia 2023 Kategoria całe NIC

Do przychodni

Wolę jechać rowerem, nawet w deszczu niż iść na piechotę. Tak czy tak moknie się tak samo, ale rowerem krócej. No i kilometry się ciuła. Grosz do grosza i będzie kokosza!
  • Sprzęt Primus Historicus
Niedziela, 10 grudnia 2023 Kategoria <50, bieda-gravel, przed śniadaniem

Rankiem przed śniadankiem

Po wczorajszej wyprawie wodno-śnieżno-błotnej, miałem zamiar odpuścić jeżdżenie aż warunki się poprawią. Ale skoro obudziłem się rano i pomimo prób nie mogłem zasnąć, no to wstałem i pojechałem. Powtórzyłem trasę na południe, przez wioski wzdłuż obwodnicy, bo wiedziałem, że jest tam w miarę sucho. Wracałem już nie przez Konstancin, bo to i droga gorsza i czasu za mało, ale przez Falenty i znów przez Dawidy. Kilometrów nie wyszło za dużo, w tamtą stronę wolno i z mozołem pod wiatr, powrót nieco łatwiejszy.

• Temperatura -1.0°C
Sobota, 9 grudnia 2023 Kategoria 50-100, bieda-gravel, Piaseczno/Ursynów, squadrathinos

Po wodzie, śniegu i brei

Gdy wyjeżdżałem z domu śnieg dopiero zaczynał bardzo delikatnie prószyć i nie sądziłem, że będzie stanowił jakiś problem. Rzeczywiście jezdnie były tylko lekko wilgotne i do Piaseczna dojechałem normalnie i dopiero później zaczęły pojawiać się kałuże. W Konstancinie zjechałem na drogę rowerową, której początkowy fragment był tylko lekko przysypany śniegiem, ale potem był spory kawałek, który od początku zimy łopaty nie widział. Tu jechało się zdecydowanie trudniej, tak samo zresztą, jak cały nieodśnieżany odcinek z Powsina do Wilanowa. Cóż, może niektórzy lubią adrenalinę wywołaną ryzykiem upadku, ale ja do nich nie należę. Z ulgą zatem przy Fogla wjechałem na Powsińską i pomimo jej trzech pasów i wzmożonego sobotniego ruchu, mniej się stresowałem, niż na tym wyślizganym śniegu. Na ostatnim kawałku jako wisienka na torcie, pojawiło się jeszcze błoto pośniegowe, tak więc zaliczyłem wszystko co najlepsze. Zabrakło tylko spektakularnej gleby. :)
Gdybym wiedział co będzie zostałbym w domu.

Ulica Marka Grechuty, Chylice
Ulica Marka Grechuty, Chylice © yurek55
Konstancin - Powsin
Konstancin - Powsin © yurek55
Droga rowerowa Powsin - Wilanów