Marzec, 2022

Środa, 16 marca 2022 Kategoria > 100, kwadraty

Za Bug!

Korzystając z wiatru od wchodu i północnego wschodu, wybrałem dziś trasę z Tłuszcza do Legionowa, połączoną ze zbieraniem kwadratów pomiędzy Bugiem, a drogą krajową 62, fragment Wierzbica - Wyszków. Na Wileńskim spotkałem wirtualnego znajomego, który mnie poznał i nawet jechaliśmy tym samym pociągiem. Tylko on jechał dalej, do Małkini, też po kwadraty oczywiście. Pokazałem mu swoją trasę i dowiedziałem się, że do jednego kwadratu na sto procent nie dojadę. jak dotąd zaliczyło go czterech zbieraczy i to latem, jak można było chodzić po wodzie. Niby prowadzi tam droga na mapie i jest nawet bród, wyłożony płytami betonowymi, ale ja chciałem sprawdzić tę informację. No i sprawdziłem. :(

Dojazd do brodu
Dojazd do brodu © yurek55
Dalej nie pojedziemy
Dalej nie pojedziemy © yurek55
Na drugą stronę Bugu, mogłem przejechać tylko przez most w Wyszkowie, a droga do niego wiodła takimi malowniczymi drogami.

Szlak Prymasa Tysiąclecia

Liga Rzeczna i Morska w Wyszkowie © yurek55
Park w Wyszkowie
Park w Wyszkowie © yurek55

Gdy już znalazłem się w Wyszkowie, wiatr zaczął mi pomagać, i choć nie mogłem to wykorzystać tylko na asfaltach, jazda nabrała nieco żwawości. Gorzej było rzecz jasna w lesie i na dziurawych drogach gruntowych, których na tym kawałku też nie brakowało. W Somiance i Kępie Barcickiej nad samym Bugiem, ostały się dawne, socjalistyczne ośrodki wczasowe, z domkami kampingowymi z dykty, ale i drewniane "Brdy" też się trafiały. Jeden z nich, ten w Kępie Barcickiej, należał do Zakładu Sprężyn Motoryzacyjnych, który był filią FSO i tam dostałem w 1984 roku przydział na wczasy zakładowe. Czyli taka sentymentalna podróż w czasie mi się przy okazji trafiła.

Zabytkowe Ośrodki Wczasowe nad Bugiem
Zabytkowe Ośrodki Wczasowe nad Bugiem © yurek55

Po przejechaniu ponownie mostu na Bugu, tym razem w Wierzbicy, dalsza droga była taka sama jak kilka dni temu. Tylko tym razem na rondzie w Wieliszewie pojechałem prostu, do Legionowa, by tam wsiąść w pociąg. Na powrót przez Nieporęt nie miałem już czasu i ochoty.
Dodałem kilometry z dojazdu do metra i do domu ze stacji Wola. Nie jeżdżę już do końca, na Zachodni, bo kilometrów jest tyle samo, a pięć razy trzeba nosić rower po schodach.
Total tiles: 4243 (+32)
Max cluster: 2253 (+48)
Max square: 40x40

Zachmurzenie duże, 7°C, Odczuwalna temperatura 4°C, Wilgotność 71%, Wiatr 4m/s z WPłnW - Klimat.app
Poniedziałek, 14 marca 2022

Do BlueCity

Bezchmurnie, 8°C, Odczuwalna temperatura 6°C, Wilgotność 46%, Wiatr 5m/s z WPłdW - Klimat.app
  • Sprzęt Primus Historicus
Poniedziałek, 14 marca 2022 Kategoria 50-100, Gassy

Trójkąt gassowy

Jaka to już kiedyś napisałem, późny wyjazd skutkuje niewielkim dystansem. Żeby długo nie myśleć, wybrałem jazdę po trójkącie, przez Piaseczno do Gassów i to właściwie tyle. Pogoda piękna, temperatura w apogeum osiągnęła 10,9°C i to już wystarcza, by pokazać gołą nogę. Ja jeszcze w długich, ale widziałem jednego rowerzystę w krótkich spodenkach.
Czyli wiosna!

Przystań w Gassach © yurek55
Wisła w Gassach
Wisła w Gassach © yurek55
Bezchmurnie, 9°C, Odczuwalna temperatura 7°C, Wilgotność 46%, Wiatr 4m/s z WPłdW - Klimat.app
  • Kalorie 2066kcal
Niedziela, 13 marca 2022 Kategoria <50, przed śniadaniem

Słoneczny poranek

Słońce za oknem zapraszało do wyjścia z domu i nie pozwoliło wylegiwać się w łóżku. Trasa podobna jak we wtorek, tylko nie dojechałem do mostku w Obórkach, a wcześniej zawróciłem. No i na początku, zamiast zjeżdżać Spacerową do Belwederskiej, pojechałem Puławską, a na dół zjechałem ulicą Idzikowskiego. Niedzielny, śladowy ruch samochodowy, pozwala bezstresowo zastosować taki wariant. Zawsze to jakieś urozmaicenie. :) Później szybki przejazd przez uśpione jeszcze Miasteczko Wilanów, zwane Lemingradem i po chwili byłem już na ulicy Ruczaj. To umowny początek dróg republiki rowerowej Gassy. Wróciłem przez Ursynów, bo teraz to dla mnie naturalna i najwygodniejsza droga powrotna.
Śniadanie po takim porannym przejeździe smakuje wybornie!

Goniąc swój cień
Goniąc swój cień © yurek55

Jak tu nie jeździć taką drogą?
Jak tu nie jeździć taką drogą? © yurek55

Wygodny dojazd do Ursynowa
Wygodny dojazd do Ursynowa © yurek55

Bezchmurnie, 3°C, Odczuwalna temperatura 0°C, Wilgotność 47%, Wiatr 2m/s z ZPłdZ - Klimat.app
Sobota, 12 marca 2022 Kategoria 50-100, kwadraty

Metro, pociąg, rower

Dziś moja trasa zaczynała się w Tłuszczu, a że do Wileniaka nie chciało mi się jechać, to podjechałem do metra i parę minut później byłem na miejscu. Po kolejnej pół godzinie wysiadałem już z pociągu na stacji w Tłuszczu i mogłem rozpocząć właściwą jazdę. Słońce pięknie świeciło, ptaszki śpiewały, a ja pokonywałem kolejne kilometry przez wioski, lasy i pola, aż dotarłem do Radzymina. Później już tak sielsko nie było, bo dalsza droga powrotna przebiegała po dość ruchliwej drodze wojewódzkiej i tak aż do Marek. Później odbiłem w prawo i Głębocką dojechałem do Bródna i do domu. Urobek kwadratów niezbyt imponujący; po pięć czerwonych i zielonych. Trzeba tam wrócić w najbliższym czasie.
Total tiles: 4211 (+5)

Szlakiem murali w gminie Dąbrówka © yurek55
Więzienie na Pawiej
Więzienie na Pawiej © yurek55

Zachmurzenie umiarkowane, 2°C, Odczuwalna temperatura -1°C, Wilgotność 33%, Wiatr 2m/s z ZPłdZ - Klimat.app
  • Kalorie 2036kcal
Środa, 9 marca 2022 Kategoria Pływanie

Basen 11

Środa, 9 marca 2022

Zebranie na szczycie w sprawie altany śmietnikowej

Tytuł mówi wszystko.
Bezchmurnie, 6°C, Odczuwalna temperatura 3°C, Wilgotność 55%, Wiatr 4m/s z Płn - Klimat.app
  • Sprzęt Primus Historicus
Środa, 9 marca 2022 Kategoria <50

Wpis techniczny

Znów mało kilometrów, ale przedtem byłem na basenie, potem na zebraniu, a na dodatek w trakcie jazdy miałem trzy postoje w trzech różnych sklepach rowerowych. Potrzebowałem się dopytać i ostatecznie podjąć decyzję, co do wymiany mojego mechanizmu korbowego. Przejechałem na nim już 45 000 kilometrów i zęby ma ostre jak u rekina i początkowo myślałem o wymianie tarcz, Niestety poszukiwania w internecie nie przyniosły rezultatu, ten starszy typ Sory nie ma dedykowanych samych blatów jako części zamienne. Pomyślałem więc, że skorzystam z okazji i wymienię mechanizm na dwublatowy 50x34.  Ma on wile zalet, to nowocześniejsze rozwiązanie, charakteryzujące się większą kulturą pracy, tańsze, lżejsze i powszechnie już teraz stosowane w rowerach szosowych. Anonimowi "eksperci" internetowi twierdzili, że to żaden problem, ale ja jako człowiek małej wiary chciałem to skonfrontować ze zdaniem prawdziwych serwisantów rowerowych. Dowiedziałem się więc - i to z kilku źródeł - że to nie jest takie proste i bezproblemowe. Aby system pracował dobrze należy wymienić jeszcze przednią przerzutkę no i manetkę, że są wprawdzie "druciarskie" sposoby, by tego uniknąć, ale oni by gwarancji na to nie dali. Tym sposobem, bogatszy o prawdziwą wiedzę, postanowiłem z bólem serca (i kieszeni) zakupić oryginalny mechanizm korbowy Sory, trzyblatowy 50x39x30. Wymiana jest banalnie prosta, więc zrobię to sam i jeszcze mi zostanie suport, bo jest w komplecie, a ja swój wymieniałem niedawno.

Kontrola czasu 14:01
Kontrola czasu 14:01 © yurek55

Bezchmurnie, 7°C, Odczuwalna temperatura 4°C, Wilgotność 53%, Wiatr 5m/s z PłnPłnZ - Klimat.app
Wtorek, 8 marca 2022 Kategoria <50, Gassy

Do mostku

Późne wyjazdy skutkują krótkimi dystansami, bo pora obiadowa ogranicza czas trwania wycieczki. Cel miałem taki jak w tytule i ponieważ chciałem sprawdzić, czy może nie zbudowali drogi rowerowej na ulicy Antoniewskiej, to pojechałem tamtędy. Niestety wynalazek inżyniera Trylińskiego ma się dobrze i raczej wieś Augustówka, nie doczeka się zmiany nawierzchni na swej reprezentacyjnej drodze. :) Z kolei ulica Rosochata prowadząca do Powsina, ma szczęście do zrywania asfaltu, bo po ubiegłorocznym ryciu ponownie jest rozkopana. Do domu wróciłem przez Ursynów, bo po oddaniu ursynowskiego fragmentu POW z tunelem, powstały wygodne drogi rowerowe w tamtym kierunku i mają jeszcze urok nowości.
Jeziorka
Jeziorka © yurek55

EC Siekierki
EC Siekierki © yurek55

Rozkopana Rosochata
Rozkopana Rosochata © yurek55

Najdłuższy tunel w Polsce 2335 metrów
Najdłuższy tunel w Polsce 2335 metrów © yurek55

Zachmurzenie małe, 5°C, Odczuwalna temperatura 2°C, Wilgotność 66%, Wiatr 4m/s z ZPłnZ - Klimat.app
Poniedziałek, 7 marca 2022 Kategoria 50-100

W marcu jak w garncu, trochę słońce, trochę lodowe igiełki z nieba

Do południa świeciło piękne słoneczko i jak wychodziłem na rower, a było już dobrze po dwunastej, nadal było jeszcze bardzo ładnie. Tym razem pojechałem serwisówkami na południe aż do Nadarzyna, a wracałem przez południowe wioski. Prace nad drogą prowadzącą S7 z Lesznowli do Okęcia są już bardzo zaawansowane i trzeba będzie spróbować ją przejechać przed oficjalnym otwarciem. Może nie będą jej tak pilnować jak trasy z Ursynowa do Wawra. Tytułowe lodowe igiełki zrobiły mi akupunkturę twarzy już w Warszawie, jak jechałem Wirażową i Sasanki. Było miło.

Maszt radiostacji Łazy 335 metrów
Maszt radiostacji Łazy 335 metrów © yurek55
Droga dochodzi do Okęcia
Droga dochodzi do Okęcia © yurek55
Pochmurno
Pochmurno © yurek55
Parkowanie po warszawsku
Parkowanie po warszawsku © yurek55
Pochmurnie, 4°C, Odczuwalna temperatura 0°C, Wilgotność 64%, Wiatr 6m/s z ZPłnZ - Klimat.app