Wrzesień, 2017

Środa, 13 września 2017 Kategoria całe NIC

Dzisiejsza pierwsza - użytkowa

Znów pojechałem w to samo miejsce, na Chałubińskiego, ale choć wreszcie odebrałem zamówiony towar, to po fakturę będę musiał pofatygować się jeszcze raz. Produkt fizycznie był w sklepie, ale nie był wprowadzony do systemu, a to uniemożliwiało wydrukowanie faktury. No cóż, to cena komputeryzacji, nowoczesności i postępu. Drugie miejsce, które musiałem odwiedzić, mieściło się przy dawnym kinie "Femina", więc pojechałem prosto ulicą Jana Pawła II i po chwili byłem na miejscu. Po załatwieniu drugiej sprawy wróciłem do domu. Z okazji tej wycieczki Strava przyznała mi jeden puchar, co mnie mocno zdziwiło, bo jechałem tempem wybitnie spacerowym. Sprawdziłem swoje poprzednie wyniki na tym segmencie - było ich tylko dwa - więc dostałem puchar za trzeci czas! Trochę to głupie, bo poprzednie oscylowały około czterech minut, a dzisiejszy, to prawie dwadzieścia pięć minut.
Czyli, nie podniecajmy się pucharami! Tylko PR ma jakąś wartość i jest pewnym punktem odniesienia, a i to nie zawsze. Dzisiejszy segment prowadził ulicą Chałubińskiego i Jana Pawła, gdzie po drodze jest chyba z pięć skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Po co robić w takich miejscach segmenty, skoro czas zależy od układu świateł, a nie od mojej aktualnej formy?

"Paweł Swanski, ceniony artysta wykonał na ulicy Wroniej 47 wyjątkowy mural, który ma zwrócić uwagę Polaków na problem nadmiernego połowu i wymierania oceanów."

A ja, głupi, myślałem że to zwyczajne malowidło ścienne.

Mural na Wroniej
Mural na Wroniej © yurek55

Poniedziałek, 11 września 2017 Kategoria całe NIC

Znowu mało i to bardzo

Znowu inne sprawy niż rower zajmowały mój czas. Zdążyłem jedynie kolejny raz pojechać na Chałubińskiego do sklepu medycznego, ale nie przyszła zamówiona dostawa i wróciłem z niczym.
Zdjęcia nie ma - jest infografika.
rower_to_zdrowie

Niedziela, 10 września 2017 Kategoria 50-100, przed śniadaniem

Poranna przejażdżka niedzielna

Zmieniłem nieco stałą trasę do Gassów i tym razem pojechałem Puławską do Piaseczna. W niedzielny poranek jeszcze można wytrzymać, ale w normalny dzień raczej tej drogi preferował nie będę. Przez południowe wioski jest jakieś trzy - cztery kilometry dalej, ale komfort jazdy i spokój jest nieporównywalny. Ale dzięki temu uwieczniłem kolejny etap budowy prawosławnej świątyni na południowej granicy Warszawy. Dalej na Puławskiej, na wysokości Auchana, jest fragment z zakazem jazdy na rowerze, co też przemawia przeciwko wyborowi takiej drogi. Zawsze z pewną dozą niepewności przejeżdżam ten kawałek, bo mandat murowany. Ale znów mi się udało i po chwili mogłem już opuścić drogę na Sandomierz i skręcić w lewo, by przez Chylice i Konstancin dojechać do Gassów. Dziś pozwoliłem sobie na zjazd na przystań i krótki postój, żeby popatrzeć jak Wisła płynie i po chwili jechałem już dalej. Stała trasa doprowadziła do Vogla w Wilanowie, a na Przyczółkowej w kierunku Konstancina droga zagrodzona i ruch puszczony tylko po jednej stronie. Dobrze, że są dwa pasy, to nie trzeba było wahadłowo puszczać samochodów. Skręciłem więc w prawo, jak zawsze - i na szczęście - już przy Pałacu sytuacja wróciła do normy. Stała jakaś dmuchana meta i to wszystko - biegaczy, ani kolarzy nie zaobserwowałem. Reszta drogi prawie taka sama, tylko zamiast Spacerową, wybrałem podjazd Belwederską i potem do Placu Unii. W każdym razie na śniadanie zdążyłem.
To tyle na dziś.

Wisła, wiadomo gdzie © yurek55

Sobota, 9 września 2017 Kategoria <50, przed śniadaniem

Rano

Nie za dużo czasu miałem więc tylko tyle udało się przejechać przed śniadaniem.
Mural 100 lat lotnictwa polskiego
Mural 100 lat lotnictwa polskiego © yurek55

Piątek, 8 września 2017 Kategoria 50-100

2 x miasto

Pierwszy, przedpołudniowy wyjazd, na Bródno po odbiór prezentu dla naszej małej Jubilatki, która kończy poważne cztery lata.
EC Żerań, fotka z mostu
EC Żerań, fotka z mostu © yurek55
Przy okazji byłem też na cmentarzu.
Cmentarz Bródnowski
Cmentarz Bródnowski © yurek55
Wieczorny wyjazd bez historii i bez zdjęć.
Poniżej obie wycieczki na jednej mapie.
Czwartek, 7 września 2017 Kategoria całe NIC

Jeszcze jeden przejazd transportowy

Dziś odebrałem resztę zakupionych rzeczy i tym razem zabrałem się na raz.  Przypomniałem sobie, że mam spodnie przeciwdeszczowe i one rzeczywiście dają radę. Przynajmniej dupy nie zmoczyłem. A gdzie są błotniki? - Nie wiem.

Środa, 6 września 2017 Kategoria <50

Usługi transportowe

Ulica Chałubińskiego, to takie miejsce, że dłużej bym szukał miejsca parkingowego, niż jechał. Nie pozostało mi więc nic innego, niż pojechać rowerem. Warunki atmosferyczne nie pozwalały na jazdę Barankiem B., bo nie chciało mi się go potem czyścić, a  i trochę szkoda. Nie wiem, który powód ważniejszy, grunt, że pojechałem swoim starym stalowym grzmotem (może tak go nazwę?). A, i trzeci powód: nie chciałem jechać w butach spd, bo bloki stukają na posadzkach i można się rymsnąć. Deszczyk może i nie padał jakoś rzęsiście, ale już kilka minut jazdy wystarczyło, żebym poczuł jak mokre mam dżinsy, majtki i dupę. Błotnik i mocowanie do niego zdjąłem już wieki temu, bo przecież - JA W DESZCZU NIE JEŻDŻĘ!   Gdy już załatwiłem sprawę w poważnej instytucji, jaką jest niewątpliwie Mazowiecki Oddział NFOZ, podszedłem do sklepu obok i tam okazało się, że zakupione rzeczy nie zmieszczą mi się na raz do plecaka. A i tak część rzeczy mam do odebrania dopiero jutro. Powiedziałem więc miłej pani żeby mi przechowała chwilowo moje zakupy i pojechałem z jedną częścią. Na szczęście, choć duże objętościowo, to nie były zbyt ciężkie. W domu przebrałem się w suche spodnie - i to co pod nimi - i pojechałem ponownie. Starałem się choć troszkę zmieniać trasę, stąd taki nietypowy ślad, a co do reszty, to nie ma o czym mówić.
PS. Ciekawe co będą robić i po co te rusztowania na kościele przy Placu Narutowicza. Podpis dałem nieco prowokacyjny, ale mam nadzieję, że nic z tych rzeczy. :)

Siding, styropian, czy tynkowanie?
Siding, styropian, czy tynkowanie? © yurek55

Niedziela, 3 września 2017 Kategoria <50

Przypadkowy wyjazd

Pogoda poranna i w sobotę i w niedzielę nie pozwalała na wyjazd, bo przecież w deszczu nie będę jeździł i weekend spisałem na rowerowe straty. Tymczasem nieoczekiwanie przytrafiła się okazja kupna na OLX urodzinowego prezentu dla Leny, w cenie zdecydowanie atrakcyjniejszej niż w sklepach stacjonarnych. Szybka decyzja, telefon do sprzedającej i po chwili już jechałem po odbiór. Wracałem trasą nieco dłuższą, ale w zasadzie po drogach rowerowych, bo bez przedniego światła. Po powrocie wreszcie wymieniłem baterie w lampce i psiknąłem pedały WD-40, bo ciągle o tym zapominałem. Przypominałem sobie jak zaczynały skrzypieć. :)
Ulica Mory
Ulica Mory © yurek55

Piątek, 1 września 2017 Kategoria 50-100, z kolegą

Po sznurku tam i z powrotem

Tak po prawdzie, to nie byłem przekonany do jechania gdzieś dzisiaj. Rano było bardzo pochmurno, a nawet w pewnym momencie zaczęło padać, więc ze spokojnym sumieniem zająłem się innymi sprawami. Ale jak już skończyłem, a chodniki i jezdnie zdążyły przeschnąć, zdecydowałem pojechać jednak z Krzyśkiem do Milanówka. Kolega mój ze Stanów znów, jak co rok,  zawitał do starego kraju i uzupełnia brakujące papiery dla ZUS, do wyliczeń emerytalnych. Wprawdzie ryzyko zmoczenia istniało, a ja miałem nie za wiele czasu, ale chciałem mu jakoś być pomocny i - nie ukrywam - chciałem się przejechać. O drodze wojewódzkiej 720 do Żyrardowa, nie ma się co rozpisywać, jest wielce nieprzyjemna, wąska i ruchliwa. To sprzyja dynamicznej jeździe, żeby to niemiłe doświadczenie mieć jak najszybciej za sobą. W powrotnej drodze zatrzymaliśmy się na chwilkę w Muzeum Motoryzacji w Otrębusach, ale że biletów nie kupowaliśmy, to tylko z "Rudym", w drodze wyjątku, pani kasjerka nam pozwoliła sobie zrobić zdjęcie.
Krzysiek pomimo gorszego roweru spokojnie utrzymywał moje tempo, więc kondycję i nogę ma lepszą ode mnie, ale to mi nie przeszkadza. Nawet lepiej, będę mógł jeździć bez oglądania się na niego.

Kultowy czołg w Otrębusach
Kultowy czołg w Otrębusach © yurek55
Rudy 102 z Otrębusów
Rudy 102 z Otrębusów © yurek55

height="405" width="590" frameborder="0" allowtransparency="true" scrolling="no" src="https://www.strava.com/activities/1162782187/embed/4b980a7a395065a68ba4c7ff4c6aaab11473cec3">