Sierpień, 2015

Środa, 12 sierpnia 2015 Kategoria całe NIC

Jeżdżę!

Dystans z wczoraj i dziś.
I wszystko jasne!
Sobota, 8 sierpnia 2015 Kategoria 50-100, Naprawy

*Rekord pobity!*

Łańcuch wwymieniłem już piątego sierpnia, ale dopiero dziś mogłem sprawdzić jak działa. Nie tyle upał, co inne, ważniejsze sprawy, zadecydowały o mojej rowerowej absencji. Dziś jechało się całkiem nieźle, najgorszy był oczywiście odcinek północ - południe przez sam środek Warszawy, bo pod wiatr. A ten wiatr nie dawał ochłody. Na Placu Konstytucji skorzystałem deszczowni, mocząc chustę pod kask i koszulkę, ale zanim dojechałem do granic miasta, koszulka była sucha jak pieprz. Po powrocie usłyszałem opinię na temat stanu moich władz umysłowych i nie była ona zbyt pochlebna dla mnie. Takie życie.

Temperatura aktualna 42.9°C
Temperatura aktualna 42.9°C © yurek55
Pięć tablic
Pięć tablic © yurek55
Samolot z
Samolot z "małpki" © yurek55
Na spottera się nie nadaję z tym sprzętem.
Zapis trasy nie od początku, zapomniałem.
Wtorek, 4 sierpnia 2015 Kategoria > 100

Jazda na mokro

Przy takiej temperaturze jak dziś, nie tylko picie jest ważne, należy wykorzystywać każdą okazję do schłodzenia organizmu, Szczególnie podczas jazdy rowerem. Ja zakładam mokrą chustkę pod kask, ale na dziś ten patent uznałem za dalece niewystarczający. Mokra koszulka, to jest to. Najpierw zmoczyłem ją u brata pod kranem, ale zanim dojechałem do Zalewu Zegrzyńskiego zdążyła wyschnąć. Drugie moczenie odbyło sie na plaży w Nieporęcie, trzecie, w mini fontannie pałacowej w Jabłonnie,a czwarte już Warszawie w zraszaczu trawnika. Tylko ten ostatni raz już bez rozbierania się, po prostu stanąłem przy nim.
Pierwsza wycieczka - 88km
Druga po obiedzie, do serwisu foto z reklamacją.
Upał podczas jazdy rowerem nie jest tak dokuczliwy, jak się niektórym wydaje. Jadąc nawet z tak niewielką prędkością jak ja, czuje się wiatr na twarzy i on osusza pot, Nawet jak jest flauta, to odczywalna siła wiatru jest taka, z jaką prędkością jedziesz. Dla jednych ten wiatr ma siłę 20 km/h, dla uczestników TdP - 50/60 km/h.
Reasumując - im prędzej jedziesz, tym bardziej wiatr cię wychładza i jest ci zimniej - tą odkrywczą myślą zakończę dzisiejszy wpis.
Fotki
Niepokazane w telewizji bulwary wiślane
Niepokazane w telewizji bulwary wiślane © yurek55
Słupek rtęci wspiął się do 47 kreski
Słupek rtęci wspiął się do 47 kreski © yurek55

Zapomniana droga nad Zalewem. Białobrzegi
Zapomniana droga nad Zalewem. Białobrzegi © yurek55
Pochwalę się nową aplikacją
Pochwalę się nową aplikacją © yurek55
Fotka z mostu być musi. Port jachtowy
Fotka z mostu być musi. Port jachtowy © yurek55
Plaża w Nieporęcie - drugie moczenie
Plaża w Nieporęcie - drugie moczenie © yurek55
Koszulka w fontanience Pałac Jabłonna
Koszulka w fontanience Pałac Jabłonna © yurek55

Poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Bulwary wiślane

Dziś krótka przejażdżka po mieście w południowym słoneczku. Najwyższa temperatura pokazana na moim liczniku to 44,4°C, ale wtedy rower stał kilkanaście minut na dziedzińcu osłonięty ze wszystkich stron w półcieniu pod drzewem. Podczas jazdy, chłodzony wiatrem pokazywał "zaledwie" °C. Ale ja daleko dziś jeździć nie zamierzałem, tylko na Krakowskie Przedmieście, a wracając pojechałem zobaczyć otwarty w sobotę z wielką pompą  bulwar nad Wisłą. To zaledwie 300 metrów, ale i pani Kopacz i pani Gronkiewicz, z wielką świtą dworaków, nie odówiły sobie spaceru pod okiem kamer telewizyjnych. Gierkowska propaganda sukcesu niech się schowa! To nic, że dalszy odcinek jest rozgrzebany i nic się tam nie dzieje, nie ma i nie wiadomo kiedy będzie ciągłość przejazdu i przejścia, ważne, że przekaz w Polskę poszedł.
Free Image Hosting at imageshack.com

Trochę wody dla ochłody
Trochę wody dla ochłody © yurek55

Niedziela, 2 sierpnia 2015 Kategoria <50, przed śniadaniem

Amatorskie porównanie rowerów i solidarność rowerzystów.

Wczorajsza rajza z Radomia nie spustoszyła mojego oraganizmu i gdy dziś o ósmej otworzyłem oczy wiedziałem, że poranna, niedzielna rundka przed śniadaniem być musi. Wprawdzie początkowo chciałem jeszcze zasnąć, ale po kilkunastu minutach bezowocnych prób poddałem się i po cichutku wyszedłem z domu. Nie miałem dylematu gdzie jechać, bo jak pamiętacie, przedwczoraj na drodze Pilaszków - Pogroszew sprawdzałem dokładność wskazań licznika rowerowego. Po skorygowaniu obwodu koła, pierwsze sprawdzenie było wczoraj na drodze z Radomia. Dziś chciałem tylko sprawdzić, czy pomiar na słupkach drogowych potwierdzi się z kilometrami napisanymi na asfalcie. Okazało się, że jest prawie dobrze, błąd pomiaru to niecały 1%. Ale i tak go skorygowałóem w domu. Oddaję dziś ten rower właścicielowi, przejechałem na nim ponad dwieście kilometrów i mogę pokusić sie o subiektywne porównanie. Niewatpliwie lepszy jest od mojego i to w kilku parametrach. Pierwszy z nich to waga. Jest lżejszy pewnie o około dwa kilogramy - i to się czuje na drodze. Drugi to napęd, deore xt jest inaczej zestopniowane i mogłem bez wysiłku jeździć na blacie, a 9 koronek z tyłu sprawia, że biegi też lepiej wchodzą. Trzeci, to amortyzowana sztyca z wygodniejszym siodełkiem, a czwarty, to hamulce jak brzytwy, choć nie tarczowe. I to tyle porównań. A nie - jeszcze widelec ma lepszą amortyzację, ale dla mnie jest za miękki. I nie ma blokady, a mój ma. Tu jestem lepszy.
 A co do relacji z jazdy, to miałem ciekawe zdarzenie. Rowerzysta jadący z przeciwka ostrzegł mnie przed policją, która podobno karze mandatami za jazdę po jezdni. Podziękowałem i wjechałem dla świętego spokoju na drogę dla rowerów i pieszych, ale zastanawiałem sie, czy mnie nie wkręcił przypadkiem. Może to taki rowerowy szeryf - aktywista, który w ten sposób zachęca do jazdy ddr? Przecież w ubiegłym roku na tej samej drodze mijałem ze stu policjantów zabezpieczających Tour de Pologne i nikt mi nawet uwagi nie zwrócił. A radiowóz rzeczywiście stał przed Babicami, a zaraz potem skończyła się droga rowerowa i mogłem jechać jezdnią. Ale pytanie, czy policjanci rzeczywiście by mnie mandatem ukarali pozostało bez odpowiedzi. Tak czy inaczej, warto wspomnieć o takim odruchu solidarności na drodze. Dziękuję.
Budynek w Kaputach coraz bardziej przypomina więzienie. Licznik - 340
Budynek w Kaputach coraz bardziej przypomina więzienie. Licznik - 340 © yurek55
Precyzyjne ustawienie to podstawa
Precyzyjne ustawienie to podstawa © yurek55
Koniec Mszy Św. w Borzęcinie
Koniec Mszy Św. w Borzęcinie © yurek55

Sobota, 1 sierpnia 2015 Kategoria > 100, gminobranie

Po gminy do Radomia

Nadszedł wreszcien ten dzień, kiedy pojechałem pociągiem o 8:36 do Radomia. Długo siedziałem wieczorem optymalizując trasę i rysując na mapie różne warianty powrotu, a wkońcu zdecydowałem się na ten najprosztszy. Jazda krajową "siódemką" okazała się całkiem znośna. Na tych fragmentach, gdzie ma status drogi ekspresowej, mozna jechać równolegle, meandrując z jednej strony trasy na drugą. Raz tylko, przed Białobrzegami niespodziewanie skończył się asfalt i musiałem jechać przez las i to bynajmniej nie po żadnej leśnej drodze, a po ledwo widocznej ścieżynce wśród chaszczów. Na szczęście to był tylko jeden kilometr. W Białobrzegach odbiłem w lewo po gminę Wysmierzyce, a w Broniszewie w prawo, po gminę Jasieniec. Tu niestety dałem nawigacyjną plamę i nie wróciłem w porę na swój szlak, który akurat prowadził przez gminę Goszczyn i ta została niezaliczona. Gdybym patrzył non - stop w ekran, to pewno bym się nie zgubił, a tak to musze przystawać, wyciagać telefon, czekać kiedy wczyta mapę i dziś zrobiłem to jeden raz za późno. Nie chciałem już wracać, będzie na następny raz. Zdjęc nie ma za wiele, bo przejazd potraktowałem jak Hipki swoją wyprawę bałkańską. Nie byli na Plitvickich Jeziorach, do Dubrownika też nie zajechali, tylko kręcili, kręcili, kręcili... Ja dziś zrobiłem dokładnie tak samo i dzięki temu, zdążyłem na spóźniony obiad o 17:40.
Zaliczone gminy: Radom, Jedlińsk, Stara Błotnica, Białobrzegi, Wyśmierzyce, Promna, Jasieniec,
Fotki
Miejsce startu Dworzec Zachodni
Miejsce startu Dworzec Zachodni © yurek55
Stąd zacznę podróż powrotną
Stąd zacznę podróż powrotną © yurek55
Radom szybko sie kończy
Radom szybko sie kończy © yurek55
Tu 18.10.2001r zginął biskup Jan Chrapek ordynariusz diecezji radomskiej
Tu 18.10.2001r zginął biskup Jan Chrapek ordynariusz diecezji radomskiej © yurek55
Dalej kilometr przez las
Dalej kilometr przez las © yurek55
Wyśmierzyce do kolekcji
Wyśmierzyce do kolekcji © yurek55
W Białobrzegach nie wiedzą?
W Białobrzegach nie wiedzą? © yurek55
Ratusz, Starostwo, Rynek, fontanna. Białobrzegi
Ratusz, Starostwo, Rynek, fontanna. Białobrzegi © yurek55
Stary most na Pilicy W Białobrzehach
Stary most na Pilicy W Białobrzehach © yurek55
Wąskie gardło w drodze do Zakopanego
Wąskie gardło w drodze do Zakopanego © yurek55
Fotka z m ostu obowiązkowa