Piątek, 12 kwietnia 2013

Pierwszy wiosenny deszcz

Pojechałem na Litewską do szpitala, dowiedzieć się osobiście tego, czego przez telefon dowiedzieć się nie można. Nie dlatego, że to jakaś straszna tajemnica państwowa, albo rozmowa nie na telefon, nie. Po prostu dlatego, że dodzwonić się do tej rejestracji jest trudniej, niż "szóstkę" w totka trafić. Obrałem kurs na Wawelską ale daleko nie pojechałem, bo już za Pomnikiem Lotnika jest znak B-9, zakaz wjazdu rowerów. A wcześniej jeszcze autobus mnie lekko strąbił, chyba za jazdę buspasem. Pisze lekko, bo nie wydarł się nad uchem, tylko trąbnął leciutko z daleka, bardziej dla przestrogi, niż ze złością. Nie miałem wyjścia, na zakazy staram się nie wjeżdżać zarówno samochodem, jak i rowerem, musiałem więc jechać chodnikiem do Al. Niepodległości. Tam na skrzyżowaniu zrobiłem taki myk, że pojechałem prosto, choć znaki nakazują w lewo, albo w prawo. Ale ja ortodoksem znakowym nie jestem, z wyjątkiem zakazów rowerowych na drogach, gdzie szybko samochody jeżdżą. Po pierwsze się boję, a po drugie, to jak zginę powiedzą: stary, a głupi, po ch.. tamtędy jechał jak nie wolno? :)
Do szpitala wyszło mi tylko 3,5 km, więc z powrotem musiałem inną drogę obrać. Nie za długą, bo nie miałem czasu i pogoda mocno niepewna była. Zresztą za chwilę zaczęło kropić i kropiło już do końca wycieczki. Tym razem deszczyk mi nawet nie przeszkadzał, przecież to był prawdziwy, ciepły, już wiosenny deszcz :)