Poniedziałek, 26 listopada 2012

Po obu stronach Wisły, czyli wielka pętla północna. Łomianki-Nowy Dwór-Jabłonna

W Warszawie przejechać dłuższą trasę niż zrobiłem w sobotę i zatoczyć pętlę, nie jest łatwo, trzeba nad tym posiedzieć i pomyśleć. Dlatego dziś wybrałem łatwiznę i wyjechałem poza miasto. Początek drogi podobny jak poprzednio przez Włochy i Jelonki, ale w Lesie Młocińskim pomyliłem kierunek, bo droga w lesie tak fajnie wyglądała, że pojechałem nią nie zwracając uwagi gdzie prowadzi.
Lubię fotografować drogę w Parku Młociny © yurek55
Na trasę gdańską wyjechałem przed "górką", w każdym razie i wtedy już wiedziałem jak jechać:) Przez Łomianki do Czosnowa, słynnego z hotelu słynnego kiedyś posła Witaszka i w prawo na most przez Wisłę i do Nowego Dworu.
Most przez Wisłę w Kazuniu © yurek55
Widok z mostu w Kazuniu na Twierdzę Modlin © yurek55
Na moście w Kazuniu obowiązuje od lata ruch wahadłowy-remont © yurek55
549 kilometr Wisły i wał przeciw-powodziowy. Most.Kazuń. © yurek55
Na wjeździe do miasta stoi perła architektury budownictwa jednorodzinnego, nie mogłem się oprzeć po prostu.
Słynny koszmarek architektoniczny-od lat na sprzedaż. Nowy Dwór Mazowiecki © yurek55
Pałacyk typu Gargamel w Nowym Dworze Maz. © yurek55
Cygańska rezydencja w Nowym Dworze Mazowieckim- od lat na sprzedaż © yurek55
Dalej droga wiodła tędy
Droga dla pieszych i rowerzystów z Nowego Dworu do Jabłonny © yurek55
Jak mi się troszkę znudziła ta monotonna droga i warkot samochodów, skręciłem ku Wiśle i parę kilometrów pojechałem tą ścieżką zapominając, że mój rower to nie MTB.
Który to już raz?!
Droga dojazdowa do wału przeciw-powodziowego, przedłużenie ulicy Wiślanej w Suchocinie © yurek55
Alternatywna droga dla rowerów-kierunek Skierdy © yurek55
W końcu jak już mnie dobrze wytrzęsło i dokładnie poczułem na czym siedzę, z ulgą wielką wjechałem na normalną drogę i chociaż z kostki i tak była lepsza dla mojego siedzenia.
Znak wewnątrz sugeruje, że jestem w Australii, adres, że jednak w Polsce:) © yurek55
W końcu wyjechałem wreszcie na Modlińską w Jabłonnie i prosto aż do Mostu Poniatowskiego. Po schodach przy wieży wniosłem rower na górę i za kilkanaście minut byłem w domu. Trudna to była dla mnie wyprawa, szczególnie ostatnie 30 kilometrów. Często podnosiłem się na pedałach, a dlaczego, to sami dobrze wiecie;) Do "setki" zabrakło niewiele, ale zbyt późno się zrobiło by "dokręcić" brakujące kilometry, może innym razem. Trasa