Czwartek, 18 października 2012

Kolejarze demonstrują na Ochocie

Cicha na co dzień ulica Szczęśliwicka, stała się dziś świadkiem niezwykłego wydarzenia. Nie było by ono niezwykłe, dla takich miejsc jak: Sejm, Urząd Rady Ministrów, Pałac Belwederski, czy centralne ulice miasta, ale na Ochocie? Otóż kolejarskie związki zawodowe zorganizowały demonstrację pod siedzibą firmy w obronie przywilejów pracowniczych. Konkretnie chodziło o ulgowe, czy też bezpłatne przejazdy pociągami, dla kolejarzy i kolejarskich emerytów. Były petardy, dym, Polsat, TVN, ochraniająca policja i skandowanie: złodzieje!..., złodzieje!..., czyli wszystko, co składa się na porządną demonstrację :).
DEMONSTRACJA KOLEJARZY POD DYREKCJĄ PKP © yurek55

Chwilkę postałem, posłuchałem, popatrzyłem i pojechałem do Parku. Pokręciłem się po alejkach, bo w sumie nie miałem pomysłu na dalszą jazdę. W końcu zdecydowałem się na kółeczko: przez Włochy i Dźwigową na Wolę i tunelem przy Zachodnim powrót do domu. Ot, i cała wyprawa. Pogoda piękna, rowerowa, ale za późno wyjechałem i nie było czasu na dłuższą eskapadę. Może jutro?
Prędkość maksymalna na zjeździe do tunelu pod torami ul. Dżwigową
Jeziorko w Parku Szczęsliwickim © yurek55

@lukasz78 Jakoś tak wiosną tego roku przenosiłem rower górą, bo Dźwigowa jeszcze była w remoncie. Liczyłem wówczas tory, przez które musiałem przenieść rower. Droga była długa i ciężka a torów 24. http://yurek55.bikestats.pl/654569,Blizne-Macierzysz-Odolany.html
- 20:27 wtorek, 23 października 2012 | linkuj
Na tej mapce pięknie widać, że torowiska w Warszawie zajmują gigantyczną przestrzeń. Ciekawe, czy naprawdę aż tyle torów jest kolejarzom potrzebne czy to tylko tak "na wszelki wypadek".
lukasz78
- 08:16 wtorek, 23 października 2012 | linkuj
A ja tam codziennie jeżdżę, ale chyba nie w tych godzinach :)
Hipek
- 07:38 piątek, 19 października 2012 | linkuj
Niektórzy z tych związkowców zapewne kiedyś tam mieszkali, w czasach gdy byli uczniami technikum kolejowego przy Szczęśliwickiej i obecnej Bitwy Warszawskiej.
- 19:30 czwartek, 18 października 2012 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa eszcz