Poniedziałek, 19 marca 2012

Czy przejadę Most Pólnocny?

Od kiedy dowiedziałem się, że prawdopodobnie 24 marca nastąpi otwarcie Mostu Północnego, korciło mnie, aby spróbować go przejechać wcześniej. Trasa wiodła Prymasa 1000-lecia do Maczka i w prawo Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego, do Marymonckiej. Potem obrałem kierunek północny i po paru minutach wjechałem ślimakiem na górę. Niestety tak jak przypuszczałem, sam przejazd na drugą stronę Wisły okazał się niemożliwy. Ochroniarz i barierki uniemożliwiały to skutecznie. Wprawdzie samochody pracowników nadzoru budowy jeździły tam i z powrotem, ale mnie ochroniarz nie przepuścił. Nie pozostało więc nic innego, jak zrobić fotki i udać się w drogę powrotną.
Most Pólnocny © yurek55

Bloki Tarchomina na wyciągnięcie ręki
Widok na Tarchomin z Mostu Pólnocnego © yurek55

Na dole budowa, potem za drzewami Wisła i kominy EC Żerań
Widok z Mostu Północnego na EC Żerań © yurek55

Tu lepiej widać EC Żerań i bloki zakładowe FSO na Kowalczyka
EC Żerań i dawne bloki FSO na Kowalczyka © yurek55

Powrotną drogę wybrałem nieco pokrętną.Pojechałem przedłużeniem Mostu, czyli ulicą Zgrupowania AK "Radosław" i trochę dla siebie niespodziewanie znalazłem się przy Hucie Warszawa. Jakoś tak nie wydawało mi się, że jestem w tamtych okolicach, ale podróże kształcą. A podróże rowerem kształcą podwójnie:) W każdym razie przy Hucie stacja metra, pętle tramwajowe, autobusowe, wszystko przygotowane, aby ruch z Tarchomina, Jabłonny, Legionowa, Nowego Dworu, transportem miejskim przewieźć do Centrum. Jest parking P&R, można auto zostawić i bezstresowo dotrzeć do celu.
A to właśnie ulica Zgrupowania AK "Radosław" - widok na Most Pólnocny
Zjazd z Mostu Północnego w stronę Huty © yurek55

Stamtąd Kasprowicza do Sokratesa, potem Wólczyńską i Arkuszową, skręt w lewo do Estrady i znalazłem się w Klaudynie.
Koniec miasta © yurek55

Po lewej stronie ta duża góra, to miejskie wysypisko śmieci w Radiowie, jakby kto nie wiedział.
Tu widać ją lepiej
Wysypisko Radiowo © yurek55

Dalej pojechałem ulicą Radiową przez Park Leśny Bemowo aż do Powstańców Śląskich, w lewo Górczewską do Prymasa 1000-lecia i stamtąd prosto do domu.
Pomimo, że wiatr był silny i porywisty jechało się nieźle. Temperatura 15 st., słoneczko świeciło i generalnie bardzo przyjemna przejażdżka.