Wtorek, 22 lutego 2022 Kategoria > 100

Pojazd rzadszy od lamborghini? - furmanka! :)

Według prognoz miało padać tylko rano, a wiatr miał wiać głównie z kierunków zachodnich i przechodzących w północno - zachodnie. Wybrałem się więc na zachód, w kierunku Leszna i w drodze myślałem cały czas: - kiedy mam zawrócić? Trasa ta daje spore możliwości i szczególnie jak siada motywacja, można zrobić małą pętelkę tylko do Borzęcina i też czterdzieści parę kilometrów wpada. Ale dziś motywacji nie zabrakło i w Borzęcinie skręciłem w prawo, w drogę wiodącą przez Mariew do Zaborowa.

Borzęcin - Mariew
Borzęcin - Mariew © yurek55

W Zaborowie "Żelazna Wola" nadal trzyma się mocno i nie ma nadziei, na poprawną nazwę tej historycznie sławnej miejscowości.

Żelazna Wola :)
Żelazna Wola :) © yurek55

W Lesznie mogłem skręcić w lewo, sprawdzić remont drogi do Błonia, albo w prawo, powtórzyć trasę przez wioski puszczańskie. Wybrałem drugi wariant, choć jazda wojewódzką 579 nie należy do przyjemności. Na zdjęciu nieliczny "upolowany" moment bez samochodów, za to z rowerzystą.

DW 579 Leszno - Nowy Dwór Mazowiecki
DW 579 Leszno - Nowy Dwór Mazowiecki © yurek55

Na szczęście po siedmiu kilometrach można już zagłębić się w boczne drogi wiodące przez Kampinos.

Droga Kiścienne - Wiersze
Droga Kiścienne - Wiersze © yurek55

Cmentarzyk w Wierszach
Cmentarzyk w Wierszach © yurek55

Jazda przez wsie i przez las może przynieść różne niespodzianki; czasem goniący pies, czasem łoś, sarna, albo inne zwierzę, mnie dziś udało się upolować rzadko spotykany pojazd.

Wóz konny...
Wóz konny... © yurek55
...czyli furmanka
...czyli furmanka © yurek55

Wszystko co dobre kiedyś się kończy i ja też musiałem opuścić puste drogi Kampinosu i wrócić na drogę 579. Ale już tylko dosłownie na chwilę i zaraz byłem na moście Marszałka Piłsudskiego.

Most Marszałka
Most Marszałka © yurek55

Za mostem wreszcie mogłem rozpocząć drogę powrotną i zacząć się zbliżać do domu. Jeszcze tylko uwieczniłem pusty od ćwierćwiecza, okazały dom o specyficznej urodzie i pomknąłem do Jabłonny.

Opuszczona cygańska rezydencja w Nowym Dworze Mazowieckiem
Opuszczona cygańska rezydencja w Nowym Dworze Mazowieckiem © yurek55

Dalej, ponieważ byłem w lekkim niedoczasie nie szukałem żadnych bocznych dróg ani ścieżek, tylko Modliuńską, a potem Jsgiellońską, dojechałem do Mostu Gdańskiego i przez miasto do domku.

Kanał Żerański i Elektrociepłownia
Kanał Żerański i Elektrociepłownia © yurek55
Nowe buty
Nowe buty © yurek55

Zachmurzenie umiarkowane, 4°C, Odczuwalna temperatura -2°C, Wilgotność 83%, Wiatr 9m/s z Z - Klimat.app