Środa, 31 marca 2021 Kategoria 50-100, kwadraty, Piaseczno/Ursynów

Ranym pociągiem do Żyrardowa

Wcześnie dziś wyruszyłem, bo obiecałem moim dziewczynkom spacer z hulajnogą. Najpierw jednak musiałem pojechać do Żyrka po nowe kwadraty i tym sposobem o 8:34 już mknąłem na zachód. Pogodowi szamani zapowiedzieli ciepły i słoneczny dzień, ale rano raczej się nie zgrzałem w letnim zestawie ubraniowym. Na szczęście dość szybko się ocieplało, a około południa temperatura doszła do dwudziestu stopniu. Zanotuje z kronikarskiego obowiązku, że po raz pierwszy tego roku się spociłem. Narysowana wczoraj trasa wiodła częściowo znanymi, a częściowo nowymi drogami, bo jazda bez zdobycia nowych kwadratów, to jazda nieważna. :) Najmilej jedzie się rzecz jasna słynną "50", szczególnie w okolicach Mszczonowa, który jest jednym wielkim centrum logistycznym, z setkami magazynów. Do Piaseczna dojechałem bez większych przygód, tam przebrałem się w normalne ciuchy i poszliśmy na obiecany spacer. Ostatnie dwadzieścia kilometrów do domu, pokonałem z wyładowanym świątecznymi wędlinami plecakiem. Akurat wczoraj znajomy masarz - amator  przywiózł te pyszności i czekały, aż po nie przyjadę. Tym sposobem za jednym wyjazdem załatwiłem trzy ważne sprawy.

zamknięty most na Okrzesze i ruiny młyna wodnego w Krzyżówce
zamknięty most na Okrzesze i ruiny młyna wodnego w Krzyżówce © yurek55

Cmentarz w Mszczonowie, grób Walentego Wilskiego dziedzica dóbr Józefpol i Świnice zmarłego bezpotomnie © yurek55

Tablica
Tablica © yurek55

Stawy Św. Anny zasilają Pisię Gągolinę
Stawy Św. Anny zasilają Pisię Gągolinę © yurek55
Kapliczki przy stawach
Kapliczki przy stawach © yurek55
Lody puściły!
Lody puściły! © yurek55

Aha, chyba już wiem o co chodzi... pewnie o to, że od zachodu do stawu wpada też inna rzeczka i to w zasadzie ona zasila Pisię (pośrednio poprzez staw, a nie sam staw).

Druga rzecz, to lokalizacja źródeł, które obecnie są w rejonie Zimnej Wody (kiedyś mogły być dalej, za 50-tką, jednak droga mogła odciąć dalsze rejony źródliskowe) Aczkolwiek jeśli ktoś uważa, że to stawy zasilają rzeki, a nie odwrotnie, to ostatni regularny staw jest faktycznie w Dwórznie (dalej są pomniejsze bajorka).

Ewentualnie jeśli ktoś wyznaczał źródła z mapy, nie będąc w terenie, bo faktycznie zaznaczony ciek kończy się w Dwórznie, ale ja tam byłem i dalej również jest ciek, są nawet malutkie jeziorka i ogólnie teren podmokły, który należy uznać za obszar źródliskowy.
meteor2017
- 08:45 sobota, 3 kwietnia 2021 | linkuj
Posłużyłem się opisem z tablicy przy kapliczce: "Stawy św. Anny zasilają ze swych źródeł przepływającą obok Pisię Gągolinę, której źródła znajdują się w nieodległym Dwórznie." - koniec cytatu. :)
- 08:08 sobota, 3 kwietnia 2021 | linkuj
W zasadzie to Pisia zasila stawy ;-) A 50 to zdecydowanie droga którą najlepiej ominąć.
meteor2017
- 19:20 piątek, 2 kwietnia 2021 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa hnawy