Poniedziałek, 28 grudnia 2020 Kategoria 50-100, kwadraty

Błoto, a nawet błocisko

Przy wyznaczaniu dzisiejszej trasy, brouter wyznaczał dwie różne drogi, w zależności od wyboru - rower szosowy, lub rower trekingowy. Ta druga była o trzy kilometry krótsza, a że mój Baranek sprawdza się jako gravel, to wybrałem krótszą. Wszystko było okej, dopóki na mojej drodze nie stanęła rozbabrana i wstrzymana budowa drogi, czyli południowej obwodnicy. Aplikacja nie wzięła tego pod uwagę, a ja postanowiłem spróbować dotrzeć do dalszej części wyznaczonej trasy. Kiedy w końcu mi się to udało, rower, a przede wszystkim buty, przybrały na wadze o około kilogram.  Z grubsza oskrobałem patykiem koła, żeby choć chciały się kręcić, ale z butami było gorzej, bo nie chciały się wpinać w pedały. Kiedy już pedał się zatrzasnął, to z wypinaniem był jeszcze gorszy, bo grożący upadkiem problem. W takim stanie musiałem przejechać jeszcze dwadzieścia kilometrów, zanim mogłem u córki na podwórku zrobić porządek ze sprzętem. Dobrze, że woda była w wiadrze i tylko lód wystarczyło pokruszyć. Zanim skończyłem myć rower, a potem buty, z przyklejonego i zaschniętego błota, minęło dobre piętnaście minut i już niemal straciłem czucie w ręce. Ale wszystko dobre..., i tak dalej, więc pozostałe dwadzieścia kilometrów do domu przejechałem, nie dość że bez balastu, to jeszcze z wiatrem.