Wtorek, 26 maja 2020

Nic i o niczym

Dzisiejszy wpis będzie o niczym, czyli o moich wahaniach, rozterkach i dylematach, walce z wewnętrznym leniemi i przemożną chęcią powrotu do domu.  Najpiewrw pogoda. Była jakaś zupełnie nieoczywista: ani zimno, ani ciepło - ale również, i za zimno, i za ciepło. Druga rzecz; samopoczucie. Nie mogłem zdefiniować, czy chcę, czy nie chcę kręcić, czy mam siłę, czy nie mam, zupełnie nie potrafiłem się określić. Dlatego kręciłem się po miescie, przysiadałem na ławeczkach, robiłem zdjęcia, zwiedzałem małe uliczki Boernerowa, przedwojennego osiedla pracowników łączności, a wszystko po to, by za daleko się nie oddalać. W końcu zdecydowałem o pojechaniu na szlak zachodnich wiosek, ale chęci wystarczyło tylko do Izabelina. Tam, na miejscowym cmentarzu spędziłem dobrą godzinę na spacerowaniu z rowerem i szukaniu grobu znajomego. Od pogrzebu minęło dokładnie dwanaście lat i od tamtej pory nie byłem - to znaczy raz byłem i szukałem, ale nie znalazłem. Kiedyś już sprawdzałem i wiem, że trzeba w kancelarii parafialnej spytać, ale tam tylko po południu jest otwarte i to w określone dni. A to jest niewielki cmentarz i myślałem, że tym razem się uda - ale nie. Powrót skróconą trasą, nie jak zawsze przez Borzęcin lub Zaborów, ale prosto do Zielonek i Wieruchowa.Nie podoba mi się ta droga, bo zamiast gładkim asfaltem trzeba jeździć śmieszkami z kosti, a na dodatek kierowcy lubią trąbić. Nie jedźcie tą drogą!
PS. Wyłączyła mi się na kilka kilometrów rejestracja trasy.
A teraz spam zdjęciami:

Ławeczka na Bemowie
Ławeczka na Bemowie © yurek55
Lotnisko na Bemowie
Lotnisko na Bemowie © yurek55
Po lewej góra śmieci na Radiowie, po prawej Chomiczówka - ta z piosenki Sidneya Polaka.

[...]Chomiczówka, Chomiczówka, latem Izabelin, Truskaw
Chomiczówka, Chomiczówka, wysypisko radiowo, lotnisko Bemowo
Chomiczówka, Chomiczówka, tutaj przedszkole, szkoła sto-szóstka
Chomiczówka, Chomiczówka, pod huta liceum, inni zawodówka.
Roztrzaskany szybowiec na bloku, samobójczy skok zakochanej pary,
Nie do wiary, religia w baraku na tyłach kościoła
Bite butelki na zapleczu sklepu
Zbierany butapren do słoików
Pierwszy w rodzinie drogowy wehikuł.[...]

Każdy ma swoją Chomiczówkę... :(

Historia Boernerowa i figury Matki Boskiej z Dzieciatkiem © yurek55
Pomnik Żołnierzy Wyklętych przy ulicy Żołnierzy Wyklętych
Pomnik Żołnierzy Wyklętych przy ulicy Żołnierzy Wyklętych © yurek55
A tu z innej perspektywy
A tu z innej perspektywy © yurek55
Wiktor Bater i jego mama. Przeżyła go o 19 dni.
Wiktor Bater i jego mama. Przeżyła go o 19 dni. © yurek55
Wiktor Bater, dziennikarz telewizyjny, reporter wojenny, wieloletni korespondent w Rosji. To on podał jako pierwszy informację o katastrofie prezydenckiego samolotu w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 r. Za tę korespondencję otrzymał nagrodę Grand Press 2010 w kategorii „News”. Podczas ataku na szkołę w Biesłanie w 2004 r. został ranny, a akcja pozostała zawsze jednym z jego najstraszniejszych wspomnień.
Kolejny postój w Zielonkach przy szkole i domu kultury i sali widowiskowej w jednym
Ostatni postój w Zielonkach przy szkole i domu kultury i sali widowiskowej w jednym © yurek55