Poniedziałek, 13 stycznia 2020 Kategoria 50-100

Elekcyjna to nie Elektoralna

Jako "warszawiak od siedmiu boleści", który w poprzednim wpisie pomylił ulicę Elektoralną i Elekcyjną, biję się w piersi i przepraszam wszystkie P.T. czytelniczki i wszystkich P.T. czytelników. Dziękuję też osobie, która w ten delikatny sposób zwróciła mi uwagę na niewybaczalny błąd.

Dziś powtórzyłem tamtą trasę w wersji nieco skróconej i w odwrotnym kierunku. Tym razem z ulicy Elekcyjnej skręciłem w Górczewską tylko po to, by przekonać się, że na północnej nitce jezdni, drogowcy też tak samo odgrodzili pozostałe pasy i autobus nie ma szans na wyprzedzenie rowerzysty. Newralgiczny odcinek ma siedemset pięćdziesiąt metrów i mnie akurat udało się nie zablokować nikogo, ale domyślam się, jak "błogosławią" kierowcy MZA każdego delikwenta na rowerze. A najlepsze jest to, że nic nie stało na przeszkodzie, by wydzielić półtora pasa, albo choć pas i ćwierć i to już by pozwoliło na bezpieczne wyprzedzenie rowerzysty. Ktoś jednak postawił betonowe zapory odgradzające równo na linii pasa - i już! Bo tak!
W końcu pożegnałem wymyślnie poprzegradzaną ulicę Górczewską skręcając w osiedle Górce i skrótem dojechałem do Powstańców i po chwiili jechałem przez willowo - wojskowe Groty, dalej Latchorzew i wnet byłem w Starych Babicach. Na parkingu pod kościołem ciasno, właśnie odbywał się pogrzeb majora WP, a wojskowa ceremonia zawsze gromadzi większą, niz przeciętna, liczbę żałobników. Na dodatek facet był młody, nawet młodszy ode mnie.  Dalej lekkie odbicie na północny zachód do Lipkowa, tam zmiana kierunku na południowy zachód, kawałek prosto na zachód Traktem Królewskim i w Borzęcinie ostry skręt w prawo na północ do Mariewa. A dalej do ostatniego punktu na zachodzie, czyli Zaborowa. Tu rozpocząłem drogę powrotną, wybierając moją ulubioną trasą przez zachodnie wioski - i to właściwie na tyle.

Kontrola czasu w Borzęcinie

Alee der Liebe

No, pomylić się w tym przypadku nietrudno... ja kiedyś pomyliłem Krasińskiego z Kasprowicza, jechałem do znajomych, miało być blisko metra i wszystko mi się zgadzało, tylko nie było numeru którego szukałem (inaczej bym chyba się dobijał do obcych ludzi).

Trochę dziwne że akurat tych dwóch pomyliłem, ale widać wpadło mi w szufladkę "pisarz na K, ulica koło metra", a że lepiej kojarzyłem ulicę Kasprowicza, to tam podrałowałem. Normalnie to regularnie myliłem Krasickiego, Krasińskiego i Kraszewskiego... a innych Krasickich i Krasińskich to już w ogóle, do tej pory nie jestem w stanie zapamiętać który siedział na Radziejowicach (od którego wg. miejscowej legendy żyrardowscy fabrykanci wygrali w karty cegielnię).
meteor2017
- 21:23 wtorek, 14 stycznia 2020 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ragna