Poniedziałek, 8 października 2018
Kategoria <50, ku pomocy, Piaseczno/Ursynów
Do Piaseczna popracować troszeczkę
Trudno napisać coś sensownego o tej samej od wielu dni drodze. Rano jadę tam, po południu z powrotem, a pomiędzy podróżami zajmuję się tym, czym Herakles w jednej ze swych prac. Rzecz jasna nie zlecił mi tego Eurysteusz, mam na to więcej niż jeden dzień, beneficjentem nie jest Augiasz, gnoju też nie wyrzucam i zapłaty się nie spodziewam - ale reszta się zgadza. :D
Cieszę się, że robię coś pożytecznego i widać efekty. Pojawiło się nawet odległe jeszcze, ale jednak widoczne światełko w tunelu.
Zdjęcia z wczoraj.

Jesień już już palą chwasty w sadach i pachnie zielony dym...
Ani chwasty..., ani w sadach..., ani zielony..., ale jesień się zgadza!

Od roku już nie mieszkam w schronisku na Paluchu, mam kochającą rodzinę. - Tosia na działce

Historyczny moment, gdy olej napędowy jest droższy od benzyny.
Cieszę się, że robię coś pożytecznego i widać efekty. Pojawiło się nawet odległe jeszcze, ale jednak widoczne światełko w tunelu.
Zdjęcia z wczoraj.

Jesień już już palą chwasty w sadach i pachnie zielony dym...
Ani chwasty..., ani w sadach..., ani zielony..., ale jesień się zgadza!

Od roku już nie mieszkam w schronisku na Paluchu, mam kochającą rodzinę. - Tosia na działce

Historyczny moment, gdy olej napędowy jest droższy od benzyny.
- DST 41.00km
- Czas 01:50
- VAVG 22.36km/h
- Temperatura 14.0°C
- Sprzęt Bystry Baranek
- Aktywność Jazda na rowerze
Komentarze
Moje auto z 2 litrowym dieslem (stary, bez DPFu) pali 5 litrów na setkę, nowsze z DPFem pali ok 7 na setkę , auto syna z silnikiem 1,4 w benzynie pali 8.
Różnica w cenie musiała by być od 15 do 40% by jeżdżenie autem z benzyną było tańsze. Ale sądzę podobnie jak Jurek57, że różnica w cenie ma źródło pozatechnologiczne. teich - 13:38 wtorek, 9 października 2018 | linkuj
Różnica w cenie musiała by być od 15 do 40% by jeżdżenie autem z benzyną było tańsze. Ale sądzę podobnie jak Jurek57, że różnica w cenie ma źródło pozatechnologiczne. teich - 13:38 wtorek, 9 października 2018 | linkuj
Odnośnie cen paliw to większa różnica też nie zmieni tego, że ciężarówki, busy, autobusy będą z silnikami diesla, jedynie podniesie ceny biletów, transportu towarów itp. Ale w przypadku samochodów osobowych może mieć znaczenie przy wyborze silnika.
paprykarz1983 - 05:35 wtorek, 9 października 2018 | linkuj
Duży teren do popisu, to i efekty są duże.
Takie niewielkie różnice w cenie między olejem napędowym a benzyną nie zmienią tego, że w pojazdach użytkowych ciągle będą dominowały silniki wysokoprężne. malarz - 18:58 poniedziałek, 8 października 2018 | linkuj
Takie niewielkie różnice w cenie między olejem napędowym a benzyną nie zmienią tego, że w pojazdach użytkowych ciągle będą dominowały silniki wysokoprężne. malarz - 18:58 poniedziałek, 8 października 2018 | linkuj
Ja taką różnicę widziałem już czwartek w okolicach Poznania.
1 litr E95 kosztował 5,01 zaś 1 litr ON 5,14
Dla zobrazowania.
Z 1 baryłki (43 galony = 159 l) można wyprodukować 11 galonów ON i 19 galonów benzyny E95. Reszta to oleje "ciężkie , smary i pochodne.
To są wyliczenia średnie. Bo różna "ropa" ma różną wydajność.
Też myślałem że ON w "ropie jest więcej !
A co do NOWEJ ceny ON to myślę że ruszyła kampania obrzydzania samochodów z silnikami Diesla. Jurek57 - 18:48 poniedziałek, 8 października 2018 | linkuj
Komentuj
1 litr E95 kosztował 5,01 zaś 1 litr ON 5,14
Dla zobrazowania.
Z 1 baryłki (43 galony = 159 l) można wyprodukować 11 galonów ON i 19 galonów benzyny E95. Reszta to oleje "ciężkie , smary i pochodne.
To są wyliczenia średnie. Bo różna "ropa" ma różną wydajność.
Też myślałem że ON w "ropie jest więcej !
A co do NOWEJ ceny ON to myślę że ruszyła kampania obrzydzania samochodów z silnikami Diesla. Jurek57 - 18:48 poniedziałek, 8 października 2018 | linkuj