Sobota, 6 października 2018 Kategoria 50-100

Powrót na zachodnie wioski

Po pracowicie spędzonym tygodniu, nie do końca byłem pewien, czy chcę jeździć na rowerze, czy oddać się raczej słodkiemu lenistwu. Sloneczna pogoda zachęcała do aktywności, ale z kolei temperatura raczej nie rozpieszczała. No i nie wiedziałem jak się ubrać, bo podobno miało być cieplej w ciagu dnia. Same problemy...
Kiedy w końcu wygrzebałem się z domu była już niemal dziesiąta, co uznałem za dobry powód żeby za daleko nie jechać. Wymysliłem więc sobie pętelkę do Zaborowa, czyli nie za dużo, nie za mało - tak w sam raz. Jechało się całkiem miło i przyjemnie, ale kiedy dojechałem do remontowanego ronda w Pilaszkowie uznałem, że najwyższy czas na pozbycie się nadmiaru garderoby. Na szczęście nogawki, rękawki i podkoszulka zmieściły się do tylnych kieszeni w koszulce i dalszą część wycieczki przejechałem "na krótko". Po drodze znów spotkałem ustawkę Legionu, ale dziś peleton był mniej liczny więc krócej z nimi jechałem (czytaj:krócej mnie wyprzedzali). Następnie dogoniłem panią w pro stroju i kawałek ją poholowałem, ale z kolei ona po kilkuset metrach odpadła. Potem skręciła na Witki, a ja na prawo do Zaborówka i tam dogonili mnie dwaj panowie w odpowiednim wieku. Z wielkim trudem udawało mi się dotrzymac im koła aż do Mariewa, co zaowocowało kilkoma rekordami na segmentach Stravy. Dalej już nic ciekawego na drodze mnie nie spotkało. Może tylko napiszę, że moje nieustajace zdumienie budzili mijani szosowcy w długich spodniach i bluzach, albo kurtkach. Podejrzewam, że pływali tam pod tymi warstwami odzieży.  Ja po tysiąckroć wolę się wychłodzić, niż przegrzać i uparować pod ubraniem.
Do Warszawy wjechałem dziś od strony Żoliborza, potem dojechałem do Wisły, potem pokręciłem się po mieście (Starym Mieście), Krakowskim Przedmieściu i Nowym Świecie, a wszystko po to... by obniżyć mocno wyśrubowaną średnią.;)