Wtorek, 5 czerwca 2018 Kategoria 50-100, Piaseczno/Ursynów

Rano po mieście, wieczorem na czereśnie

Miałem umówione spotkanie na cmentarzu, ale nie tak jak platformiany poseł Chlebowski z biznesmenem Sobiesiakiem pod Wrocławiem, a zwyczajnie na Powązkach z liternikiem. Mam nadzieję, że tym razem trafiłem na solidnego rzemieślnika, a nie specjalistę od przekładania ostatecznych terminów wykonania zlecenia.
A czereśnia rośnie u córki w Piasecznie na podwórku i nie ma kto zrywać owoców, bo jeszcze się nie przeprowadzili. Jak będą wiśnie, to już pewnie zasiedlą swój nowy nabytek.
A już niemal pod domem zobaczyłem przy dawnej restauracji "Pod Skrzydłami" taki oto neon. Aż specjalnie zawróciłem aby go sfotografować.

Nazwa restauracji pochodziła od tej oto fontannowej rzeźby. Kiedyś stała ona pośrodku prawdziwej fontanny, dziś muszą wystarczyć chodnikowe wodotryski.

Mapa tylko wieczorowa.

Teich Ten facet liczy sobie 15 zł za literę, co i tak jest wg mnie stawką bardzo przystępną. Jego poprzednik, ten co od marca nic nie zrobił - Pan Kamieniarz(!), policzył mi 20 zł + VAT + 400 zł za zdjęcie/założenie tablicy. (Jest pusta na nagrobku) Napis miał być wykonany techniką piaskowania.
Co do osiedla zwanego "ptasim", od nazw ulic, to jego historię i dzień dzisiejszy oisywała kiedyś Gazeta Stołeczna i nawet linkowałem ten artykuł
- 07:39 piątek, 8 czerwca 2018 | linkuj
Na cmentarzu w Legionowie płaciłem w 2015 10 złotych za znak, nieważne czy kropka, czy duża litera. Szybciej było wykonane, niż ja zorganizowałem pieniądze. A jaka jest teraz stawka jeśli to nie jest wasza tajemnica handlowa?
A córka i tak długo wytrzymała na tym piaseczyńskim mordorze.
Póki mieszkała nigdy nie zniechęcałem, ale warto wiedzieć, że żaden z bloków nigdy nie został odebrany przez straż pożarną. Mimo to uzyskały zgodę na zasiedlenie. O bloku zwanym tytanikiem , to u Elżbiety Jaworowicz chyba ze dwie audycje były. Takich perełek jest co najmniej kilka jeśli chodzi o działalność Multiheka
teich
- 06:36 piątek, 8 czerwca 2018 | linkuj
Pogrzebana! ;)
mors
- 22:31 czwartek, 7 czerwca 2018 | linkuj
"Nie znam się, to się wypowiem" - Katana1978
A wystarczyło zapytać Wujka Google. :)
Liternik to:
[...]
2. Osoba trudniąca się zawodowo wykonywaniem napisów, np. na transparentach, planszach, szyldach, reklamach, szybach, pomnikach, nagrobkach, elewacjach itd., lub wykonująca szablony i inne formy służące do wykonywania napisów. Liternikiem może być malarz, grafik, kreślarz, ale także grawer, rzeźbiarz itd.

Kamieniarz to osoba zajmująca się obróbką kamienia jako surowca, służącego do wykonywania różnych przedmiotów użytkowych i ozdobnych. W praktyce najczęstszym zajęciem kamieniarza jest przygotowywanie nagrobków – obróbka kamiennej płyty pod kątem zabezpieczenia jej przed destrukcyjnym działaniem warunków atmosferycznych i nadania ewentualnego połysku.
- 21:21 czwartek, 7 czerwca 2018 | linkuj
to jest kamieniarz a nie żaden liternik
- 14:06 czwartek, 7 czerwca 2018 | linkuj
Ciekawy zawód, liternik.. Mi się kojarzy z litrem. ;))
mors
- 10:05 czwartek, 7 czerwca 2018 | linkuj
Nie było Cię jeszcze na świecie.:)
- 15:30 środa, 6 czerwca 2018 | linkuj
Kiedy była tam prawdziwa fontanna ?
- 15:25 środa, 6 czerwca 2018 | linkuj
Tak, już na tym osiedlu mieszkać nie będzie.
- 06:56 środa, 6 czerwca 2018 | linkuj
Córka uciekła z Multiheka?
teich
- 06:52 środa, 6 czerwca 2018 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa aoree