Piątek, 9 marca 2018 Kategoria Piaseczno/Ursynów, <50

Test nowej kurtki

Nie miałem czasu na jazdę rowerem w dzień, ale za to wracając  z Piaseczna samochodem zajechałem do Deca na Okęciu i kupiłem kurtkę B'Twin 700.

Zdjęcie ze strony Decathlon

Chodziłem koło niej już od jakiegoś czasu, oglądałem, przymierzałem, ale cena mnie jednak trochę odrzucała. Czekałem na obniżkę posezonową, obserwując na ich stronie internetowej czy coś się dzieje, ale widać było tylko niedużą przecenę na niebiesko - czarne, a ja chciałem żarówiastą żółtą. No i pojechałem z głupia frant na Okęcie, właściwie bez nadziei, raczej dla spokoju sumienia i z ciekawości. I co? Wisiała i czekała na mnie, na dodatek kosztowała tylko 149,90. Nie miałem już więc żadnego wytłumaczenia i musiałem ją kupić. Zrobiłem to w zasadzie z myślą o przyszłej zimie, wszak napisane jest: "Przeznaczenie: do regularnej jazdy rowerem szosowym w zimne dni (2 do 4 godzinne wyjazdy)" , ale że jest o wiele cieńsza od mojej snowbordowej z Lidla, to chciałem ją sprawdzić. Okazało się, że na dzisiejszą wieczorną temperaturę jest w sam raz. Pod spód wystarcza cienka koszulka z długim rękawem, kurtka bardzo dobrze chroni przed wiatrem, jest obcisła i dzięki temu trzyma ciepło i nie pozwala mu uciekać. Ściągacz rękawa wchodzi pod rękawiczkę, zapina się pod samą brodę, ma przypięty komin (nie używałem), więc na zimę będzie w sam raz. Wystarczy podkoszulka termiczna i grubsza koszulka z długim rękawem, albo cienki polar i powinno być dobrze. Ale teraz szykują się wiosenne temperatury i nie wiem, czy nie będzie w niej za gorąco. Najwyżej wywietrzniki pod pachami odsunę i zobaczymy. No i brakuje mi w niej kieszeni bocznych i wewnętrznych. Portfel z dokumentami w tylnej, niezabezpieczonej kieszeni może wypaść, a do zasuwanej kieszonki się nie mieści. Tam można schować telefon, ale gdy się go używa do robienia zdjęć, to wyjmowanie go zmarzniętymi rękami może być upierdliwe. Nie ma też gdzie trzymać chusteczek, a zimą są bardzo potrzebne - i to pod ręką. Kieszonka na piersi mieści co najwyżej dowód osobisty i kartę płatniczą, a pompka za bardzo wystaje z tylnej kieszeni. Byłbym spokojniejszy, gdyby te kieszenie były jednak głębsze.  Ale takie są uroki posiadania profesjonalnej kurtki kolarskiej i trzeba to zaakceptować.
PS. Na Okęciu, w końcówkach serii można jeszcze znaleźć wiele innych ubiorów na rower i to  w dobrej cenie. Nie widać tego na stronie Decathlonu ani w aplikacji na telefon. Zresztą ja swojego Baranka tez tam wyhaczyłem z niezłym rabatem. Dobry sklep do okazyjnych zakupów.

Co o utrzymania czystości kurtki w takim kolorze to macie rację " łapie" wszystko a w szczególności przy niskiej temp. kiedy jest zwiększone zjawisko smogu itp. 50 km po wojewódzkiej i była już fluorowo grafitowa. Po lesie i innych wygibasach w niej nie jeździłem lub robiłem to zimą. Trasa i do prania. Oczywiście odpowiedni płyn.
domino83
- 12:04 poniedziałek, 12 marca 2018 | linkuj
Znowu masz rację. Sprawdziłem i mam tak samo. Nie suszyć w pralce i nie wirować. Dzięki za zwrócenie uwagi.
- 21:54 sobota, 10 marca 2018 | linkuj
U mnie w Rogelli i Endura są oznaczenia. Kółko przekreślone dwiema kreskami i kółko w kwadracie tak samo przekreślone. Jedno od wirowania jest a drugie od suszenia w pralce.
Kiedyś rozwarstwiłem softshel wirując kurtkę.
- 20:49 sobota, 10 marca 2018 | linkuj
Nic mi u tym nie wiadomo, ale aż sprawdziłem na metce. nic tam nie napisano na temat nie-wirowania. Tylko żeby prać w 30 stopniach. Ale ziarno zwątpienia pozostało.
- 20:20 sobota, 10 marca 2018 | linkuj
Można tą kurtkę wirować? Mam 2 kurtki zimowe i nie można ich wirować.
- 20:01 sobota, 10 marca 2018 | linkuj
Mam pralkę. Automatyczną. :)
A pompki na naboje nie umiem obsługiwać. Nawet z tą stojącą mam kłopoty. Zanim trafię ma dobre położenie wentyla czasem się nakombinuję kilka minut. Zresztą pompka już nie stanowi problemu. Ale dziękuję Marku.
- 19:23 sobota, 10 marca 2018 | linkuj
Albo przyjedź do Rawicza po pompkę CO2 bo mi zalega w szafie, jeden naboj gratis :) W pakiecie Dolina Baryczy i Stawy Milickie!
- 18:22 sobota, 10 marca 2018 | linkuj
dokładnie o tym pomyślałam co Vuki - będzie widać syf na plecach.
Kup sobie mini pompkę na co2 - to wtedy z kieszeni nie będzie Ci wystawać
- 17:32 sobota, 10 marca 2018 | linkuj
A jak fajnie widać kropeczki z błota ;)
Wiem bo mam podobną z Rogelli.
Ale zimą w szarówę dobrze jest widoczna.
- 13:15 sobota, 10 marca 2018 | linkuj
Też się kilka razy przy niej zakręciłem - Decathlon, Łódź ul. Aleja Jana Pawła II Jeszcze pod koniec roku kosztowała ponad 200 PLN więc odpuściłem ale kolor był w sam raz na moje wyjazdy - wieczorne powroty i niechęć do kamizelki. Za cenę kurtki kupiłem bluzę i kurtkę CROSSROAD ROCKFORD - jak na pierwszą odzież zimową sprawdziła się całkiem całkiem :) Wracając do Twojego zakupu to za 149 PLN dałbym się namówić ;)
domino83
- 22:56 piątek, 9 marca 2018 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa kuibe